2 takt start niet na monteren nieuwe cilinder

Wybe

New Member
Beste

Doordat ik laatst een warmloper heb gehad. Heb ik een dr70 op me zip type 3 gezet. Nu het probleem is dat die niet meer wilt starten. Ook niet met remreiniger. Met een klein beetje benzine rechtstreeks in de cilinder kop start die ook niet.
Er is een vonk (is op tijd),compressie is goed, krijgt benzine. Membraan heb ik laats vervangen. En pakkingen, zit dellorto 17,5 carb op standaard luchtfilter,
luchtschroef 1,5 open. Elke maat sproeier geprobeerd van 60 tot 110. Met me oude setup gaat het ook niet. Carburateur heb ik gereinigd, gasnaald staat op de middelste stand. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Als de compressie goed is, de vonk goed is, brandstof krijgt dan zie ik geen reden waarom hij niet zo starten. Zitten je krukaskeeringen goed en pakkingen?

Verder als de cilinder compressie heeft, je ontsteking goed en op tijd vonkt en je krijgt brandstof dan zou deze moeten starten. Hoe test je de vonk? Houd je de bougie tegen het blok of frame?
 
Als de compressie goed is, de vonk goed is, brandstof krijgt dan zie ik geen reden waarom hij niet zo starten. Zitten je krukaskeeringen goed en pakkingen?

Verder als de cilinder compressie heeft, je ontsteking goed en op tijd vonkt en je krijgt brandstof dan zou deze moeten starten. Hoe test je de vonk? Houd je de bougie tegen het blok of frame?
Pakkingen zijn vervangen toen ik mijn cilinder erop had gezet. Ik heb 1 pakking tussen me membraan en spruitstuk (misschien is dit het probleem) Krukaskeeringen heb ik niet naar gekeken ik ga er vanuit dat goed is maar ga er wel naar kijken. De bougie hield ik tegen het frame aan. In slowmotion gefilmd, En vonkte elke keer toen de zuiger boven was
 
Bij een warmloper zou ik op ze minst de krukas eens nakijken.. Neem aan dat zoiets dan ook zou kunnen warmlopen..
Warmte van de zuiger trekt door naar small-end en lager en drijfstang..
 
Pakkingen zijn vervangen toen ik mijn cilinder erop had gezet. Ik heb 1 pakking tussen me membraan en spruitstuk (misschien is dit het probleem) Krukaskeeringen heb ik niet naar gekeken ik ga er vanuit dat goed is maar ga er wel naar kijken. De bougie hield ik tegen het frame aan. In slowmotion gefilmd, En vonkte elke keer toen de zuiger boven was
Tussen de membraam en spruitstuk hoort geen pakking, op de spruitstuk zit al een rubber randje wat als pakking werkt. de vonk zou je duidelijk met het blote oog moeten kunnen zien. het moet een sterke blauw vonk zijn.
 
Op remmenreiniger start ie niet dus dan zal er sowieso iets niet in orde zijn met je vonk. Anders dan geeft ie wel een teken van leven als je een paar pufjes remmenreiniger in je bougiegat spuit en dan snel bougie erin en kicken. Trek eens een goeie nieuwe massakabel en zet er eens een nieuwe bougie in. Dat je oude bougie vonkt wil niet meteen zeggen dat deze dan ook nog goed is. Heb je verder je cilinder met de momentsleutel vast gezet of met de hand? Anders kan er nog valse lucht ergens van bv tussen je carter en je cilinder komen. Zou voor de zekerheid overal ff een beetje vloeibare pakking tussen smeren, is dat het probleem niet kan nooit kwaad ;)
 
Beste

Doordat ik laatst een warmloper heb gehad. Heb ik een dr70 op me zip type 3 gezet. Nu het probleem is dat die niet meer wilt starten. Ook niet met remreiniger. Met een klein beetje benzine rechtstreeks in de cilinder kop start die ook niet.
Er is een vonk (is op tijd),compressie is goed, krijgt benzine. Membraan heb ik laats vervangen. En pakkingen, zit dellorto 17,5 carb op standaard luchtfilter,
luchtschroef 1,5 open. Elke maat sproeier geprobeerd van 60 tot 110. Met me oude setup gaat het ook niet. Carburateur heb ik gereinigd, gasnaald staat op de middelste stand. Als iemand me kan helpen hoor ik het graag
Ik heb hetzelfde probleem, bougie vonkt en krijgt benzine, niet aan te krijgen. Heb jij het probleem al opgelost? Graag zou ik willen weten wat je eraan gedaan hebt om de scooter weer te laten lopen. Groet Eddy
 
Ik heb hetzelfde probleem, bougie vonkt en krijgt benzine, niet aan te krijgen. Heb jij het probleem al opgelost? Graag zou ik willen weten wat je eraan gedaan hebt om de scooter weer te laten lopen. Groet Eddyde
Dag eddy. De keerring aan de ontstekingskant was eruit. Die heb ik vervangen en toen deed die het gelukkig weer. Ik hoop dat ik je hier voldoende mee geïnformeerd heb
 
Back
Top