2 takt naar 4 takt ombouwen

Rich070

Well-Known Member
yoo,

Ik heb een Aprilia sr 50 R Piaggio 2 takt. Ik zou er graag een 4 takt piaggio blok op willen zetten, maar mijn vraag nu wat komt er behalve de subframe/ kabelboom allemaal bij kijken? Ook weet ik dat er geen 13 inch wielen op kunnen dus zou ik de voor wiel ook moeten vervangen voor een 12.

Alvast bedankt !!
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou uitzoeken of je bobine en gelijkrichter ook over moeten. Voor de rest, ik zou er eerlijk niet aan zijn begonnen. Waarom zou je dit willen?
Beste Bas,

Ik ben sowieso van plan er een nieuwe cdi-/bobine en spannigsregelaar op te zetten. Voor mij rijd 4 takt toch een heel stuk beter en dan heb ik het over het geluid, verbruik en de stank. Ik rij dagelijks rond de 25km. Waar ik mij toch dagelijks aan erger is het geluid, alsof ik met een kettingzaag de weg over scheur. Ben van plan er gewoon een sportuitlaat op te zetten maakt de scooter wat aantrekkelijker. En natuurlijker een wat grotere cilinder.
 
Ik zou kijken hoeveel het 4-takt blokt afwijkt van 2-takt blok, of je ook uitkomt met de ruimte voor de carb (positie) en luchtfilter + slangen. Het lijkt dat het 4-takt blok ook wat verder naar onderen doorloopt:
https://scooterforum.net/resources/piaggio-50cc-4t-fly-owners-manual.22/ (ik verwacht dat ze zelfde 4-takt blok gebruiken). Mocht je trouwens handige werkplaatshandboeken tegenkomen voor Piaggio SR 50 plaats ze hier of geef een linkje
 
Met alles overbouwen van een 4-takt op je huidige 2-takt Scooter , haal je behoorlijk wat op de hals , alles moet je overbouwen , ook kabelboom CDI , etc etc .

Ik denk dat het verstandiger is je 2-takt te verkopen, en een 4-takt terug te kopen.
 
Denk dat die minder merk gehecht is, en gewoon bedoelt een 4 tact en dan van gewenst merk dat er van verkrijgbaar is. Vaag vermoeden maar hoor!

B.F. Ik neem 't wel even voor je op hoor kereltjuh!
 
Back
Top