2 takt brommer opbouwen van frame met kenteken

ik wil graag een yamaha tzr 50 kopen maar der zijn geen bij in de buurt die er nog een beetje uit ziet maar ik kon welke markt op plaats een man vinden die frames met kenteken heeft en elk onderdeel voor de tzr

Dus mijn vraag is: is het verstandig om gewoon half Nederland door te rijden voor die brommer of is het misschien goedkoper en makkelijker om een frame te kopen en dan alle onderdelen en kappen en blok bij mij in de buurt te kopen en zelf alles in elkaar zetten?
 
Advertisement - register to remove this

Ik denk als je een kaal frame koopt en je moet elk onderdeeltje, schroefje, moertje, boutje los gaan kopen dat je een godsvermogen kwijt bent eer je alles bij elkaar hebt.
Bovendien als je onderdelen tweedehands koopt moet je ook maar afwachten of ze je niet belazerd hebben in welk opzicht dan ook.

Dan lijkt mij het beter af te wachten dat er een goeie te koop komt en is het niet bij jouw buurt en hij bevalt, om een busje of aanhanger te huren en hem persoonlijk te gaan ophalen.
 
Als je van frame gaat opbouwen is de kans best wel aardig groot dat je een hoop extra kosten eraan hebt.
Maar kwa bouwen is het wel makkelijker omdat je met een schone lei begint.


Als je een gebruikte koopt, zal je naar verloop van tijd ook steeds meer eraan gaan vervangen.
Hoe meer je vervangt voor nieuw, hoe meer het gaat opvallen dat er nog meer lelijke dingen eraan zitten die je ook wilt vervangen.

Opbouwen geeft wel een voordeel.. Je weet wel meteen hoe die inelkaar zit.
Nadeel: opbouwen KAN langer duren dan gepland.
Post automatically merged:

Ik denk als je een kaal frame koopt en je moet elk onderdeeltje, schroefje, moertje, boutje los gaan kopen dat je een godsvermogen kwijt bent eer je alles bij elkaar hebt.
Bovendien als je onderdelen tweedehands koopt moet je ook maar afwachten of ze je niet belazerd hebben in welk opzicht dan ook.

Dan lijkt mij het beter af te wachten dat er een goeie te koop komt en is het niet bij jouw buurt en hij bevalt, om een busje of aanhanger te huren en hem persoonlijk te gaan ophalen.

Ben ik met je eens, maar wie wilt er roestige schroefjes gebruiken.

Denk dat je ook wilt opbouwen om zo een mooier model te krijgen met zo min mogelijk gebruikers schade.

Als je een 2ehandse koopt en je die wilt opknappen.. Fijn dat hij het dan wel doet..(in elkaar zit en de motor loopt) Maar als die nog eruit ziet als gebruikt.. Waar heb je dan al je tijd voor in gestoken?
 
Back
Top