2 takt begrenzen zonder vario ring

Enterprise

Well-Known Member
Peugeot Elyseo 2 takt 2005
40k km stand

Ik heb vandaag een andere 500km oude Naraku cilinder op mijn scooter gemonteerd maar hij gaat wel heel erg hard nu. 70/75 op dit moment. Graag zou ik hem rond de 55 kmpu willen laten lopen.

Is het mogelijk om een 2 takt scooter te begrenzen maar dan zonder een vario ring te gebruiken?
Met een vario ring gaat een motorblok als ik het goed begrepen heb overtoeren maken en dat wil ik dus liever niet.
Zijn er alternatieven?
 
Advertisement - register to remove this

Prop is om het vermogen te begrenzen.
Ring is om de snelheid terug te dringen.

Beiden zitten normaal in de scooter.
Nadeel van de prop is dat je best vrij veel vermogen kwijt raakt (trekt dan niet meer zo hard als normaal.
Je kan de prop ook niet tot de rand uitboren, want dan werkt die niet meer.

2-takt is vrij wel lastig te begrenzen dat je snelheid laag is en je vermogen nog duidelijk aanwezig is.

Of je moet er een niet zo`n beste uitlaat eraan hangen.

Zou zelf persoonlijk kijken ergens voor een goede originele 2ehandse cilinder. Die is zoiets wat minder rap als de naraku.. En het scheelt je ook nog vrij veel brandstof ook.

Mijn cilinder gaat als het beter weer is zoiezo weer er vanaf. Want vind het letterlijk maar een kl*te cilinder. Om de 2 dagen benzine erin moeten doen is echt absurd.
 
Ik had met deze cilinder op mijn andere scooter ook zo'n hoog brandstof verbruik. Ik heb hem gisteren vol gegooid dus ben eens benieuwd hoe ver ik kom op een tankje.

Bedankt voor de tips.
 
Dat komt omdat de onderkant van de cilinder de spoel poort flink ruimer is. Ik rij zelf met sproeier 66. En merk zelfs dat precies na stationair en je het gas erop doet, precies op dat punt wat te arm loopt. Om dit op te lossen zal je denk ik de gasnaald 1 standje hoger moeten doen.
Ik zelf vond dit nogal best een gekloot, dus heb het er gewoon erbij gelaten.
Zolang die het nog doet (probeer er rustig mee te rijden) hou ik dit zo.
Met beter weer een andere cilinder erop.

Ben aan het zoeken naar een power one voor peugeot vertikaal, maar heb nog niks gevonden.
 
Back
Top