2 losse draden van frame

Advertisement - register to remove this

Solution
Massadraden.
Alle stroomverbruikers krijgen hun eigen stroom en bijna alle stroomverbruikers geven hun stroom via massa ( frame ! ) terug.
Groet,
Zo te zien op de min van de accu.
Die kabel zonder een kabelstekker hoort op de kleppendeksel ja.
Beide @gcs100 en @Lacoste20 hebben gelijk.

In de auto/motor/brommer/scooter techniek wordt het frame en het motorblok vaak gebruikt als min-geleider.
Zoals @Harrr hieronder zo mooi omschreef.
Alle stroomverbruikers krijgen hun eigen stroom en bijna alle stroomverbruikers geven hun stroom via massa ( frame ! ) terug.
Groet,

Deze draden leggen het frame en het motorblok aan de min-pool van de accu.

Dus het ene uiteinde van die dikke zwarte draden loopt naar het motorblok, het andere uiteinde loopt naar de min-pool van de accu.
En ja, zo te zien heeft de draad met het oogje net de goede lengte om onder de bout van de kleppendeksel aangesloten te worden.

Maar in principe maakt het niet uit welk uiteinde je naar het blok brengt en welk uiteinde er naar de min-pool van de accu gaat.
 
Moet ik deze dan aansluiten op de minpool van de accu of op het frame?

En als ik dit niet aansluit, zou het dat betekenen dat mijn startmotor heel sloom zou rond draaien?
Een startmotor is een grootverbruiker, de stroomaanvoer moet zo min mogelijk weerstand hebben (dikke, korte pluskabel) , de stroomafvoer (goede massa, schone contacten) ook.
Groet,
 
Back
Top