2 kabeltjes

berry479

New Member
.ik zit met een probleempje, ik heb een nieuwe rechter stuur schakelaar er op gezet maar er zitten nog twee draadjes die eruit steken. kan iemand mij vertellen wat en waar ik dit moet aansluiten.
Post automatically merged:

het is trouwnes een old version china scooter
 
Advertisement - register to remove this

kan je wat foto's maken?
linkje van het onderdeel wat je heb geinstalleerd
merk van je scooter en bouwjaar?

want de info die je nu geeft kunnen we niks mee
 
ja ok ga ik ff doen
Post automatically merged:

ja ok ga ik ff doen
deze 2 kabeltjes komen uit de rechter stuurschakelaar en weet niet waar aan te sluiten. old version retro scooter van 2016. ik hoop dat je hier genoeg aan heb
Post automatically merged:

ja ok ga ik ff doen
deze 2 kabeltjes komen uit de rechter stuurschakelaar en weet niet waar aan te sluiten. old version retro scooter van 2016. ik hoop dat je hier genoeg aan heb
kan je wat foto's maken?
linkje van het onderdeel wat je heb geinstalleerd
merk van je scooter en bouwjaar?

want de info die je nu geeft kunnen we niks mee
LEGEND RY50QT-8 bouwjaar 2016
 

Attachments

  • scooter.jpg
    scooter.jpg
    194.3 KB · Views: 11
  • scooter.jpg
    scooter.jpg
    194.3 KB · Views: 10
Last edited:
zit er verschil in de nieuwe en oude schakelaar en kabels?
nee geen verschil. heb gewoon de ouden vervangen door een nieuwe. alleen weet ik dus niet waar ik die 2 kabeltjes naar toe moeten. ben maar een leek
Post automatically merged:

nee geen verschil. heb gewoon de ouden vervangen door een nieuwe. alleen weet ik dus niet waar ik die 2 kabeltjes naar toe moeten. ben maar een leek
bij de oude hingen deze kabels er ook zo bij.
 
Je kan ook geen losse stekkers in de kabelboom vinden? Bij sommige schakelaren zit er ook een aansluitmogelijkheid voor klein-, grootlicht en een killswitch. Zou het dat niet kunnen zijn?
 
Doet je remlicht het?
Als je remlicht het niet doet, kun je ook niet elekritrisch starten.

Als je de linker rem in knijpt, werkt het remlicht en of elektrische start dan wel?

Is deze hele schakelaarcluster nieuw of enkel het schakelaartje waarmee je het licht aan en uit kunt schakelen?
Indien het de hele schakelaarcluster betreft, zit je remhevel hier aan vast of staat deze er los van?

Heb je de scooter zo gekocht en werkte je verlichting en elektrische start toen wel of ook niet?

Dus eigenlijk is de vraag wat werkt er wel en wat werkt er niet, hoe zat de oude schakelaar/schakelaarcluster aangesloten.
Zit de connector die normaliter op een schakelaarcluster zit ook bij de nieuwe schakelaarcluster en heb je die ook op de kabelboom van de scooter in gestoken?

Heb je een multimeter?

Kortom er ontbreken nogal wat gegevens, misschien kun je de vragen hierboven eerst even beantwoorden zodat we wat meer inzicht in de situatie krijgen.

By the way, de foto die je hebt bijgevoegd is nogal onduidelijk, het gereedschap op de werkbank is duidelijker te zien dan de zaken waarom het gaat!
 
Last edited:
Zoals sparky al zei betere foto om de kleuren te onderscheiden, ondertussen even het schema bekeken , zijn de draden Groen en lichtblauw/wit in deze connector?
Is op de foto niet te zien , is dat zo dan denk ik dat het voor contour verlichting , of iets van een gevaren licht . want deze lopen naar je knipperlicht.
Heb het blauw omcirkeld in het schema . Deze kan dus loshangen als je dit niet hebt. Rempomp met hendel is een los deel , zit ook een draad aan voor het remlicht
Post automatically merged:

Ook in het schema is hier niets op aan gesloten.
 

Attachments

  • RETRO CHINA Electr cschema.pdf
    263.1 KB · Views: 4
Back
Top