2 accu's, of gewoon alles op 1?

Scooty16

AeroXtreme
Hallo,

Ik heb een vraag over de elektro qua accu's.
Ik weet zelf best veel van elektro en ik kan het allemaal goed aanleggen en zo, maar ik heb zelf nog geen scooter. :P

Daarom vraag ik: als je wat neon/led verlichting op je scooter aanbrengt en een stereo met versterker in je buddy, kan je dan alles op één accu laten gaan of is die dan na 10 minuuten leeg. :?

Ik heb al is van iemand gehoord dat je er dan 2 moet nemen en doorverbinden met + van ene accu naar - van andere, maar volgens mij krijg je dan 24volt ipv. 12. Als 't goed is.

Bedankt. :)

Advertisement - register to remove this

Je moet ze parallel aansluiten dan, maar dit werkt alleen goed als je 2 identieke accu's hebt, het beste is om gewoon een grotere accu(meer capaciteit) te nemen.

Dit kun je wel uitrekenen kijk naar de specificaties op de gebruikers daar staat op hoeveel ampere per uur ze gebruiken. hoeveel ampere per uur levert je accu??

Idd je moet de accus parralel zetten dan blijft het voltage het zelfde maar de amperage word verdubbeld. En dat heb je nodig meer ampere maar niet meer voltage

Hmm oke, ik begin 't te snappen. Bedankt.

Alleen 'brommersprint', je vraagt wat mijn accu levert.
Dat kan ik helaas niet vertellen, want ik heb nog geen scooter ;).
(Staat in me 1e bericht).

nee hoor! auto accu is 12 volt! of ze moeten bij de nieuwste types 24v gebruiken.
maar een auto accu kun je gebruiken maar ga je daar een grote versterker op andere grote verbruiker op monteren moet wel dikke bekabeling geruiken anders brand het door!
Bij vrachtwagens word vaak gebruik gemaakt van 24v accus.

EDIT: alarm istallaties in bedrijven of huizen worden vaak beveiligd met een 12 v accu als back-up als de stroom uit valt ,deze zijn vaak een ampere of 12 deze zijn niet al te groot en goed te gebruiken voor deze doeleinden.

Hee ja die alarminstallatie had ik nog niet aangedacht, maar hoe kom ik aan zo een.
Ik ga niet een heel huis alarm van 100 euro kope voor alleen die accu :P

kun je vast wel krijgen bij een alarm instalatie bedrijf.
want deze vervangen ze prefentief 1x in de ? jaar.
daar hebben ze altijd wel goede gebruikte.

Anders kun ze ook wel bestellen via het internet.

Een scooter accu is meestal 4 Ah, kijk wat je er op aan wil sluiten en bereken aan de hand van het vermogen hoe lang die ut blijft doen..

Ik denk dat het nie zo'n vaart loopt..

Back