19mm of 21mm carb?

Renzo’A

New Member
Hallo, ik heb een Peugeot Speedfight 2 met de volgende setup:

DR70
std 12mm carb (en std spruitstuk)
sproeier 88
polini vario met 7.7g rollen uit mn hoofd
std koppeling met vgm gele drukveer en gele trekveertjes?
tecnigas next uitlaat

Ik wil dus een groter inlaatsysteem halen met een grotere carb. Maar welke carb past het beste voor deze setup? een 19mm of 21mm?. Komt uiteindelijk ook nog een yasuni R onder.
 
Advertisement - register to remove this

Goeie avond heb zelf een yamaha neos 2t
Alles malossi en dan 21mm polini carburateur en polini potfilter en bij mij doet hij het erg goed

Weet nartuurlijk niet wat het op die van jou doet dacht laat even weten wat het op andere doet
Trouwens als tip mocht je het niet weeten kijk naar de aansluiting van je inlaat die van een 21 is groter
 
Zou een 17.5mm pakken dat draait ook goed op een dr70. Met een 19 of 21mm moet je toch aan een andere cilinder denken die iets hoogtoeriger draait.
Dankjewel, maar ik heb vernomen dat een 17.5mm minder vermogen geeft dan een 19mm en dat 17.5mm werd afgeraden. Ik zeg natuurlijk niet dat dat 100% klopt, maar wil zoveel mogelijk vermogen uit het blokje krijgen.
Post automatically merged:

Goeie avond heb zelf een yamaha neos 2t
Alles malossi en dan 21mm polini carburateur en polini potfilter en bij mij doet hij het erg goed

Weet nartuurlijk niet wat het op die van jou doet dacht laat even weten wat het op andere doet
Trouwens als tip mocht je het niet weeten kijk naar de aansluiting van je inlaat die van een 21 is groter
Dankjewel, ik zal er naar kijken.
 
Je moet het zelf weten.
Ik heb een stage 6 racing die 12.600rpm draait en 13pk heeft met een 21mm, daar komt die carburateur tot zijn recht.
Een DR70 draait zulke toerentallen nooit van zn leven en haalt nooit de 13pk
 
Als je DR70 met yasuni R wilt gaan rijden, zou ik 19mm nemen. Reed naar mijn gevoel het beste. 21mm is net te groot denk ik, en anders heb je net n draaikolk in je tank
 
Back
Top