180cc start niet

Koen1907

New Member
Hallo,

Ik ben bezig met een hexagon blok (180cc) onder een zip 4t bouwen. Ik heb het blok volledig uit elkaar gehaald en weer opgebouwd en de kabelboom verbonden op de ontsteking. Hier de setup:

Zip 4t 2v
Hexagon 125cc blok
180cc cilinder gilardoni
180cc kop malossi
Malossi vl13
Zelf gemaakt spruitstuk 30mm
Stage 6 pwk 28mm
Gianelli freeway uitlaat

Het probleem is dat de scooter niet start, geen pruttel niks.

Vonk - de nieuwe bougie vonk mooi blauw, op de cilinderkop. Ook dikke extra sterke massa draad naar het blok.

Compressie - keerkringen zitten goed, goede pakking tussen Carters, zonder bougie makkelijk kicken met bougie redelijk zwaar.

Mengsel: carb werkt en is schoon en geprobeerd starten op deo in cilinderkop

Het probleem is dat de scooter niet start geen pruttel niks. Weet iemand wat ik nog kan doen? Alvast bedankt voor de hulp!
 
Advertisement - register to remove this

Loopt er brandstof na de carb bij elke kick en komt deze ook in de vlotterkamer?
Wordt de bougie wel nat/vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Is de vulling van de vlotterkamer oke. (niveau)
 
Loopt er brandstof na de carb bij elke kick en komt deze ook in de vlotterkamer?
Wordt de bougie wel nat/vochtig na een paar tevergeefse startpogingen?
Is de vulling van de vlotterkamer oke. (niveau)
Dankjewel voor de hulp! Ik had op mijn olie aansluiting op mijn carburateur, mijn spruitstuk en op mijn Carter (bij het vacuüm punt bij het membraan) nog valse lucht. Ook merkte ik dat je met kicken niet een groot genoege slag maakt om een vonk te krijgen. Door de boormachine op het vliegwiel te zetten (startmotor gaar) starte hij na 4 seconden.
 
Back
Top