180cc setup

Beginof180cc

New Member
Hallo goedendag ik heb een typhoon 125cc met malossie vario rvs bocht en verder rest standaard,ik wil dus beginnen met een 180cc setup heb zelf niet het meeste verstand van bouwen van blokjes de meeste mensen hier dus wel,en ik wou dus vragen aan jullie wat een lekkere setup is maakt niet uit wat het als het maar geen 3000 euro is gewoon een prima setuptje met goede optrek en een prima top hartstikke bedankt.Gr Adam
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb een typhoon 125cc best wel standaard en ik wil een 180cc setup er op bouwen en ik vraag de mensen van deze page voor een goede setup ben zelf niet een van de beste in de game snapie
 
Maar daarvoor heb je toch geen super-de-luxe malossie vario met een rvs bocht voor nodig!?
Dus nee, ik snapie niet!

Als je een ori 125 blok wilt ombouwen naar 180cc is er wel wat meer nodig als een snelle vario met een RVS-bocht.!

In dat geval moet je dus even zoeken hoe precies te werk te gaan!
Menig ander is je al voor gegaan wat ongetwijfeld terug te vinden is in de relevante topics of in de resources op het forum!

En dan rest nog het type uitlaat wat je wilt gaan gebruiken....
Nee vriend, zo makkelijk gaat en is het niet helaas!
 
Maar daarvoor heb je toch geen super-de-luxe malossie vario met een rvs bocht voor nodig!?
Dus nee, ik snapie niet!

Als je een ori 125 blok wilt ombouwen naar 180cc is er wel wat meer nodig als een snelle vario met een RVS-bocht.!

In dat geval moet je dus even zoeken hoe precies te werk te gaan!
Menig ander is je al voor gegaan wat ongetwijfeld terug te vinden is in de relevante topics of in de resources op het forum!

En dan rest nog het type uitlaat wat je wilt gaan gebruiken....
Nee vriend, zo makkelijk gaat en is het niet helaas!
Ik bedoel er mee als de mensen op deze forum een goede setup kan aangeven zodat ik de spullen kan kopen de onderdelen die ik hier boven heb genoemd zit er al in wat mijn vraag is wat er nog meer op kan 172cc malsossie cill wat voor goede carb etc snap je
Post automatically merged:

Maar daarvoor heb je toch geen super-de-luxe malossie vario met een rvs bocht voor nodig!?
Dus nee, ik snapie niet!

Als je een ori 125 blok wilt ombouwen naar 180cc is er wel wat meer nodig als een snelle vario met een RVS-bocht.!

In dat geval moet je dus even zoeken hoe precies te werk te gaan!
Menig ander is je al voor gegaan wat ongetwijfeld terug te vinden is in de relevante topics of in de resources op het forum!

En dan rest nog het type uitlaat wat je wilt gaan gebruiken....
Nee vriend, zo makkelijk gaat en is het niet helaas!
Ik weet zelf ook wel dat je met die 2 dingen geen 180er hebt bedoel dus wat er op kan om een snelle ding te hebben ben geen pannenkoek
 
Dus je denkt nog steeds dat deze (2) dingen van toepassing zijn op een sneller/meer power motorblok van lé voertuig!?
Voor de rest voeg je niks toe, behalve dan een nieuwe 180cc cilinder.

Een uitlaat lees ik niks over terwijl dat juist een belangrijke factor is v.w.b. het juiste rollengewicht van de variateur.
Buiten het feit van de afstelling van de koppeling e.d.

Carburateur lees ik ook niks over wat er eigenlijk op neer komt dat we jouw ideale afstelling gaan aangeven/beschrijven...

Niet om het een of ander maar zo werkt het niet hier!
Er zullen ongetwijfeld forumleden zijn die je in de juiste richting kunnen duwen en/of sturen maar daar is dan ook alles mee gezegd!
Een pasklaar antwoord bestaat dus simpelweg niet helaas!
 
Oké ja daar heb je gelijk ik
Uitlaat zit nu std sm02 wil ik gaan veranderen naar sm06 of een 180cc terugloop van malossie carburateur wordt waarschijnlijk 25mm van Dell,race krukas van jasil verder rest weet ik nog niet en ik heb er niet super veel verstand van daarom vraag ik om hulp begrijp je
 
Oké ja daar heb je gelijk ik
Uitlaat zit nu std sm02 wil ik gaan veranderen naar sm06 of een 180cc terugloop van malossie carburateur wordt waarschijnlijk 25mm van Dell,race krukas van jasil verder rest weet ik nog niet en ik heb er niet super veel verstand van daarom vraag ik om hulp begrijp je
180 vertanding steken anders kom je nog niet ver
 
Je hebt het over een 180cc Malossi en een 125cc luchtgekoeld blok. Dat past al niet dus dan zul je je cilinder moeten laten aanpassen voor je 125 carter. Dan zit je dus voor enkel en alleen een cilinder zeker 600 euro kwijt zijn dan moet ALLES er verder nog bij he, dus 3000 euro voor een heel blok is niks speciaals. Zou eerst maar eens goed rekenen voor je eraan begint
 
Je hebt het over een 180cc Malossi en een 125cc luchtgekoeld blok. Dat past al niet dus dan zul je je cilinder moeten laten aanpassen voor je 125 carter. Dan zit je dus voor enkel en alleen een cilinder zeker 600 euro kwijt zijn dan moet ALLES er verder nog bij he, dus 3000 euro voor een heel blok is niks speciaals. Zou eerst maar eens goed rekenen voor je eraan begint
Hij bedoelt 172 denk
 
Ik kan nu nog 100x uitleggen dat je dan die tapeindes moet uitboren voor dat het past maar als er op internet staat dat het zo past zal dat het wel zijn achteraf laten omboren kost vaak wel een paar euro extra ipv meteen bij aanschaf van de cilinder. Heb genoeg blokken gebouwd om te weten dat ze omgeboord moeten worden
 
Back
Top