180cc help

Pietddrummel

New Member
Hoi mijn motor wil maar geen teken van leven geven. Ik zou niet weten wat ik nu kan doen. Ik heb en multimeter meter gekocht en ik ging meten ik deed de rode kabel van de multimeter op de accu en met de zwarte kabel ging ik de bobine meter en kale plekken op het frame/ aardekabel en meer. overal netjes 12 volt. Zorda ik hem op de dop waar de bougie in deed de zwarte kabel van de multi meter kwam er het zelfde uit. Dus dan is dat het probleem niet tog/ nieuwe bougie gekocht geen vonk niks dacht zelfs aan de ecu. Ik heb en skipper blok luchtgekoeld 180cc. Op mijn ecu zit ook en aardekabel toen ik dit zag dacht ik verkeerde ecu maar de man die hem mijn verkochten zij dat die het zou doen bij mij
Of meet ik niet goed met de multimter. Graag tips tegemoet hoe ik verder kan gaan sta nu stil geen goed begin van het jaar
 
Advertisement - register to remove this

Van de Skipper bestaan er verschillende modellen qua elektrische installatie.
Als je naar de connector van de ECU/CDI kijkt, hoeveel draden zitten hierop aangesloten en wat zijn de kleuren van deze draden.
Of maak een detailfoto.

Ik weet niet wat je hebt proberen te bewerkstelligen met die metingen maar als je de ene zijde aan de plus-pool van de accu hangt, meet je bijna overal 12 Volt, dus dat is niet de manier....
 
Niet heel toevallig gewoon de massa kabel vergeten? Kabeltje van je carter naar een kaal plekje op je frame trekken en klaar is Kees of in dit geval Piet
 
Mooi aan een gesloten verhaal waar ik moeilijk informatie uit kan halen. Geen persoonlijke aanval maar wat ik eruit haal is dat je scooter niet vonkt.

Je hebt dus de bougie vervangen? > Ja / nee?

Waar heb je de 12 volt gemeten? > Waar in t elektrisch schema want die heb je dan he?

Heb je ook alle massa's?

Zekeringen nog heel?
 
Back
Top