17,5 MM carb peugeot verticaal

Bram Smits

New Member
Goedendag.

Ik ben in bezit van een vivacity met een polini gietijzer 70cc ik rijd met std carb nu 12mm. ik ben opzoek naar een 17,5mm carburateur. ik kan er helaas alleen niet veel over vinden ik heb vernomen dat een normale dellortho gewoon past op peugeot verticaal (met aanpassing van spruitstuk en luchtfilterhuis/powerfilter) weet iemand hier meer van?

alvast bedankt!
 
Advertisement - register to remove this

@ Bas, met peugeot bedoelen ze peugeot horizontaal.. Dat is de enigste peugeot dat een zelfde soort spuitstuk heeft als een minarelli of een piaggio scooter.. Getoonde is een steek carburateur en geen flens carburateur zoals de gurtner.

Daarnaast het inlaat traject van een peugeot vertikaal is nogal erg slecht. Je kan er prima een 16mm of een 17,5mm erop maken.. Alleen je moet wel weten hoe, want rommelen met het originele 50cc spruitstuk word dan nogal lastig.. Alleen dan zit je ook met het probleem dat je originele luchtfilter (dat achterste ding op de carburateur (niet dat voorste ding) Een soort van begrenzer word, er kan dan niet genoeg lucht door dat ding getrokken worden.. Ook al kom je op het idee om het voorste stuk eraf te halen.. Ook dan is het nog steeds een begrenzer, en daardoor lastig af te stellen.. of beter gezegd, je krijgt heb niet afgesteld.

Als je dan toch voor een complete inlaat traject wilt gaan.. Die voor de 100cc past gewoon perfect op dit blok.. Dan heb je het spruitstuk nodig, de originele dell orto 17,5mm en het 100cc luchtfilter.. Dan kom je al verder.. Voor een PHBG carbarateur kan je van malossi een verloop stukje kopen.. Alleen raad je niet aan dit te doen, want het loop dat gewoon kut en is niet af te stellen. Maar goed, dat zit je met het probleem dat het 100cc originele luchtfilter teveel lucht door laat.. Dan moet je er dus allemaal schoten erin gaan maken om het filter meer te begrenzen..

Mijn ervaring met de ombouw.... Begin er niet eraan... Het is niet voor niets dat een 100cc MAAR een 17,5mm carb gebruikt op peugeot en niet een 19mm of een 21mm.. En als je het eenmaal wilt ombouwen dan kom je in de problemen dat het originele luchtfilter niet meer past, want die komt dan een stuk naar achtere te staan, waar je dus geen ruimte hebt i.v.m de achter veer..

En past het eenmaal, dan is de boel niet af te stellen, en je kan dan nog gaten in het filterbox maken, maar dan veranderd er niks steeds niks en is nog steeds niet af te stellen.

Het is een hoop moeite voor niks. Je bent een hoop tijd en geld kwijt om het te realiseren.. En als het eenmaal aangesloten is, is de boel niet af te stellen.. Loopt dan ook slecht, en je benzine verbruik is met 50% gestegen.. Niet echt de moeite waard naar mijn mening..

Beste is gewoon de 12mm eronder te houden.. Dan heb je de beste passing, minder last van de doorlaat luchtfilter en is makkelijker af te stellen.
Maar ben zelf nooit een fan geweest om een 70cc op een peugeot vertikaal blok te gebruiken.. Ik kwam met het afstellen er niet meer eruit..
En ook de dealer waar ik geweest was, had er 3 dagen erin gestoken om de boel af te stellen (van sproeiers tot gasnaalden geprobeerd) en het werd niks beter van.
 
Heb nu zelf een vivacity 70cc gietijzer van polini met een stage6 inlaat, de 17,5mm dell’ortho (echoke, zelfde stekker als brom versie) carberateur van een 100cc en 100cc luchtfilter.
Gecombineerd met de sito plus en gele trekveren goed voor flinke wheelies en hoogtoerige 70 setups bij te houden..
Afstellen ging prima. Loopt nu goed met sproeier 83.
Heeft ook gelopen met een cp21 van polini, maar is nu gebruikt voor het 100cc (120cc airsal) blok ;).
Al met al, als je het spul hebt liggen, zeker de moeite waard!
 
Heb nu zelf een vivacity 70cc gietijzer van polini met een stage6 inlaat, de 17,5mm dell’ortho (echoke, zelfde stekker als brom versie) carberateur van een 100cc en 100cc luchtfilter.
Gecombineerd met de sito plus en gele trekveren goed voor flinke wheelies en hoogtoerige 70 setups bij te houden..
Afstellen ging prima. Loopt nu goed met sproeier 83.
Heeft ook gelopen met een cp21 van polini, maar is nu gebruikt voor het 100cc (120cc airsal) blok ;).
Al met al, als je het spul hebt liggen, zeker de moeite waard!
post is 4 jaar oud, hoop voor de ts dat het probleem al opgelost is.
 
Heb nu zelf een vivacity 70cc gietijzer van polini met een stage6 inlaat, de 17,5mm dell’ortho (echoke, zelfde stekker als brom versie) carberateur van een 100cc en 100cc luchtfilter.
Gecombineerd met de sito plus en gele trekveren goed voor flinke wheelies en hoogtoerige 70 setups bij te houden..
Afstellen ging prima. Loopt nu goed met sproeier 83.
Heeft ook gelopen met een cp21 van polini, maar is nu gebruikt voor het 100cc (120cc airsal) blok ;).
Al met al, als je het spul hebt liggen, zeker de moeite waard!

Had zelf niet het idee om de stage6 inlaat te gebruiken. Had zelf gewoon het originele 100cc spruitstuk erop gedaan.
Vond hem bij mij teveel lucht pakken met het 100cc luchtfilter.. Al paste dit luchtfilter perfect.. Moest wel 1 gaatje bij tappen.
Hoe kom je aan sproeier 83? Gewoon een 82 opgeboord?

Voor de rest doe ik er niks meer mee met vertikaal.. Scooter gaat over paar weken hier toch weg.. Ben momenteel met horizontaal peugeot bezig. SPF3)
 
Back
Top