17,5 DO werkt niet???????????

nick_f15_firefox_70

Well-Known Member
Ik rijd nu met een f15 firefox met een 70cc malossi, een gianelli blackswan (of hebo gara, ik wil nog wel eens wisselen) en nun heb ik vorige week mijn orginele 12mm carb vervangen door een 17,5 dellorto maar ik merk absoluut geen verschil!!! En het gekke is er moest ook een kleinere sproeier in nadat ik mijn carb had vervangen en dat terwijl ik wel mij luchtfilter heb uitgeboord (lees gaatjes bijgemaakt)?!?!

is er iemand die mij hiermee kan helpen ik snap er absoluut geen hond meer van!

Advertisement - register to remove this

meestlal als je van 12mm naar 17.5mm gaat kan je gewoon de zelfde maat sproeier blijven gebruiken......heb je ook al ff met je luchtschroef/gasnaald zitten klooien...? zo nee probeer dat dan ook eens.....

je had beter een 19mm of 21mm kunnen nemen.

Toen ik met me Corsa van 12mm naar 21mm ging was het verschil zeer duidelijk. (vooral onderin veel meer power)

Originally posted by nick_f15_firefox_70:
Ik rijd nu met een f15 firefox met een 70cc malossi, een gianelli blackswan (of hebo gara, ik wil nog wel eens wisselen) en nun heb ik vorige week mijn orginele 12mm carb vervangen door een 17,5 dellorto maar ik merk absoluut geen verschil!!! En het gekke is er moest ook een kleinere sproeier in nadat ik mijn carb had vervangen en dat terwijl ik wel mij luchtfilter heb uitgeboord (lees gaatjes bijgemaakt)?!?!

is er iemand die mij hiermee kan helpen ik snap er absoluut geen hond meer van!

Was bij mij een wereld van verschil van 12 mm naar 17,5 do.....Probeer idd de afstelling nog even.

------------------
Puch NTT + 70 cc DR + 17,5 mm DO > 85 digi (spr84 (zonder prop), 8.0 gr)

idereen zegt dus dat je onderin echt een pak meer vermogen zou moeten hebben, maarja ik merk niets. En ik reed met een 86 sproeier en ik heb nu alles van 80 tot en met 106 uitgeprobeerd (moet toch genoeg zijn!) en ook heb ik mijn gasnaald af proberen te stellen en hetzelfde met de lucht en stationair schroef. Ik heb echt alles volgens mij geprobeerd!

het enige wat ik eigenlijk nog niet echt heb afgesteld zijn mijn rollen. rijd nu met 5,0 grams en ga morgen nog ff wat lichtere erin gooien. Maar ik heb hier niet zoveel ervaring mee dus als iemand zegt dat het ook hieraan kan liggen of dat ik zwaarder moet!?!

hé UFO hoeveel grams rollen denk je dat ik ongeveer nodig zal hebben? zal wel tussen de 3 en 4 gram liggen of niet.
setup:
70cc malossi
17,5 dellorto
gianelli blackswan 70
momenteel 80 sproeier
5,0 grams rollen

probeer es 4 of 4,5 gram
wink.gif

Originally posted by nick_f15_firefox_70:
hé UFO hoeveel grams rollen denk je dat ik ongeveer nodig zal hebben? zal wel tussen de 3 en 4 gram liggen of niet.
setup:
70cc malossi
17,5 dellorto
gianelli blackswan 70
momenteel 80 sproeier
5,0 grams rollen

Da's lekker duidelijk, 70cc Malossi.
Kan dus een MHR Speed zijn maar ook een normale giet, zit nogal wat verschil tussen (ook qua afstelling).

Zal wel een gewone 70giet zijn... Neem qua rollengewicht eens 4,0 gr ofzo, dat is zo ongeveer standaard op een Mina Hor. met snelle pijp, dus jij moet op z'n minst zo rond die koers zitten...

Rijd je trouwens met je standaard vario?

Greetz.

80 sproeier????? met minarelli zit je onbegrenst zonder prop al op 84 ofzo en jij heb nog gaten in je lucht filter je zou ergens bij de 94/98 moeten zitten.....

ik rijd dus met een 70 malossi gietijzer (sorry voor de onduidelijkheid) en echt met een 80 sproeier. Ik vind het zelf ook raar. Ik zal eens proberen om een beetje te kloten met de gasnaald! misschien werkt dat. Enne ik heb vandaag met mijn rollen zitten spelen en er moeten echt zwaardere in dan 5,0 gram. Dit komt waarschijnlijk ook omdat ik de zwarte drukveer en de zwarte trekveertjes van polini heb geplaatst vandaag. maar toch. Ik heb na testen ongeveer 5,5 gram nodig, want bij de 5 gram trekt hij minder dan eerst en bij de 6,0 gram trekt hij helemaal voor geen meter (hetzelfde voor 3,5 grams)

Originally posted by hebo70:
80 sproeier????? met minarelli zit je onbegrenst zonder prop al op 84 ofzo en jij heb nog gaten in je lucht filter je zou ergens bij de 94/98 moeten zitten.....

Volgens mij heb jij NIET gelezen dat hij ook een 17,5 carb heeft want de sproeiers die jij noemt moeten ong. in een standaard carb.
Overigens denk ik wel dat je zeker richting de 100 moet met je sproeier...

Volgens mij moet jou bougie witter dan jouw moeders witte was zijn.....

Op een Beta met een MK 50 giet, Evo pijp en een 12mm met een begrenst lucht filter zat ik al op 78.....

[This message has been edited by Sugadaddy (edited 30 May 2001).]

Originally posted by Sugadaddy:
Op een Beta met een MK 50 giet evo pijp en een 12mm met een begrenst lucht filter zat ik al op 78.....

Wat een supervage setup!!!

Nick: een zwarte Polini-drukveer bestaat naar mijn weten niet, is ws. een Hebo... Is je drukveer niet wat aan de zware kant?

Greetz.

Dat was die geschuurde blauw met zwarte Beta op koninginnedag.......

Wij hadden die Beta aan AeroxR uitgeleend zodat hij mee kon rijden zie ik op koninginneochtend mijn kleinste zusje (14) erop rond rijden
eek.gif

Dat hebben we maar snel veranderd.....

of ik het over sproeiers heb voor in origenle carb... neeee want ik ken er genoeg hier die met een 17.5mm rijden met een 70cc (op minarelli) en die zitten allemaal tussen de 92-96 met gewone lucht filter zonder buisje.....en met originele carb. zit je ook ongeveer met de zelfde sproeier maten hoor....1 ding weet ik zeker 80 is veeeeel te klein

Back