16 September Precenicco Gara di Precenicco (Italië)

Melv16

Gewoon Melvin..
count2012.jpg


Afgelopen weekend zijn Mitchell en ik afgereisd naar Dettenheim om op Liedolsheim Kartbahn deel te nemen aan de scooterraces van de EST. Daar hebben we verschillende leuke mensen leren kennen waaronder enkele mensen uit Italië.

Zij hebben ons uitgenodigd om in Italië te komen racen op 16 september in hun Stage 6 cup (Malossi en Polini rijders zijn ook gewoon welkom!).

Nu heb ik het er met meerdere mensen over gehad en ons lijkt het wel leuk om er met een grotere groep heen te gaan. Gezellige boel van te maken.

Mijn idee was om vrijdagavond aan te rijden zodat we zaterdags daar aan komen. De race zelf is op Zondag. Ik weet verder niet of je zaterdag de gehele dag kunt trainen of iets dergelijks, dan moeten we namelijk wat anders verzinnen. Zondagavond weer terug rijden zodat we maandags terug zijn. Ik moet zelf namelijk dinsdags weer werken.

Het circuit ligt bij Venetië. Vanuit Utrecht is dat 12 uur en 12 minuten rijden, 1269km. Dit is bij maximaal toegestane snelheid natuurlijk.

Overige zaken als hotel en wegenvignet moeten we nog met zijn allen uitzoeken, maar hierbij wilde ik vragen of er hier nog meer mensen zijn die graag mee willen.

Verdere informatie (wel in het italiaans): http://www.stage6cup.it/
En de betreffende wedstrijd: http://www.stage6cup.it/calendario_det.php?cal_id=6

Lijstje van mensen die (misschien) willen gaan:

- Mitchell Wintersberger
- Sander Hamstra
- Melvin Verstappen
 
Advertisement - register to remove this

Als je Nederlandse Polini en Malossi mannen ook gaan, kom ik missxchien wel kijken.
Heb dan gelijk nog 3 plekken in de auto over, alleen voor gezellige mensen natuurlijk.
 
Wij gaan het weekend ervoor naar de Polini Cup wedstrijd op casteletto di branduzzo.
Polini team EPC, Sarik en Meran gaan 100%, Arnoud, Mitchel, Jos komen misschien mee om te kijken of rijden.
Andere mensen zijn uiteraard welkom. De polini Cup is een hele leuke cup om te rijden, hele snelle rijders, heel gastvrij en ook een open klasse ( wel Polini Sava banden verplicht ).
Ik zal snel met een planning komen, wij kunnen helaas niet een week blijven om beide races te rijden maar dit is misschien voor anderen wel te doen.

TIP;

Vraag goed na wat je nodig hebt om te mogen starten in Italie!
Je kan er in elk geval NIET naar toe rijden en een daginschrijving nemen.

In de Polini cup heb je een KNMV internationale licentie nodig.
Dit betekend dat je je moet inschrijven bij de SOBW, en dat je vervolgens bij de KNMV een internationale licentie moet aanvragen. Vorig jaar moest dit door de SOBW beoordeeld worden of je geschikt/ervaren genoeg bent om daar te rijden. Dit neemt wel wat tijd in beslag.

In de Stage6 Cup moet je ook een internationale licentie hebben meen ik.
Wij wouden 2-3 jaar terug een Stage6 Cup wedstrijd meerijden en dit is ons toen niet gelukt omdat bij een daginschrijving de rijder op voorhand medisch gekeurd moest worden in Italie.
Dit is natuurlijk al even geleden maar voor de mensen die gaan rijden wel belangrijk om uit te zoeken.

De baan ziet er trouwens erg leuk uit!
Hopelijk gaan er veel Nederlanders rijden in Italie dit jaar.
 
Hmm met die internationale licentie weet ik dan ook zo net nog niet.. Maar ik zou sowieso wel mee willen al is het maar om te kijken dan (en vette foto's te maken ofcourse!)
 
Back
Top