16-18volt?

Jordi kymco80cc

New Member
Hallo , ik heb een kymco agility hij gaat heel goed en rijdt verder voor de rest heel normaal , alles gaat buiten de pinkers, toeter, toerenteller/km teller en de elektrische start maar ik meet 16v-18v over de min/carrosserie en de plus bij het contactslot en bij de batterij, verder heb ik eigenlijk niet gemeten, is dit nu normaal? Ik dacht 12v, kan dit op te lossen zijn door extra massa aan te leggen ofzo? Want met mijn vorige moterblok had ik extra massa van de blok naar carrosserie, die had wel gewoon 12v en de rest is gewoon hetzelfde maar dan origineel, deze moterblok heeft 1500km, is volledig standaard buiten de vario en koppeling. Alvast bedankt voor de hulp en reacties
 
Advertisement - register to remove this

alles gaat buiten de pinkers, toeter, toerenteller/km teller en de elektrische start
Bedoel je dat deze niet werken? Dan zou dus je koplamp en achterlicht over de stator kunnen werken , op wisselstroom .
Als dan het gelijkstroom circuit van uit de regelaar geregeld wordt , incl het laden van de accu , zou de regelaar defect kunnen zijn , en daarmee alles wat op de accu werkt. ook de accu zelf zou in dit geval overladen worden en stuk kunnen gaan.
 
Het is opgelost was blijkbaar spanningsregelaar, ik had deze pas nieuw gezet, heb nu terug de oude gezet en ik meet nu 12-14v over het contact en en batterij
Post automatically merged:

Bedoel je dat deze niet werken? Dan zou dus je koplamp en achterlicht over de stator kunnen werken , op wisselstroom .
Als dan het gelijkstroom circuit van uit de regelaar geregeld wordt , incl het laden van de accu , zou de regelaar defect kunnen zijn , en daarmee alles wat op de accu werkt. ook de accu zelf zou in dit geval overladen worden en stuk kunnen gaan.
Jha precies thanx voor de uitleg dan weet ik wat ik moet nakijken als ik het nog eens zou hebben
 
let er op dat als de motor loopt , de accu geladen wordt . Bij lopende motor zou je tussen de 14 en 15 volt moeten meten.
Bij stilstaande motor 12 v . Waarom had je de oude regelaar vervangen?
 
Het ligt sprong elke keer kappot bij het stilleggen van de brommer maar dat was door de ontsteking blijkbaar samen met de kabelboom en ik had deze spanningsregelaar toen mee vervangen omdat ik had verwacht dat deze toen ook wel kappot was
 
Back
Top