125cc Vespa blok onder Vespa 50cc frame??

Status
Not open for further replies.

DSO slider

Well-Known Member
Ik wil graag onder een nieuw model vespa 4takt 50cc. Een 125 cc vespa blok zetten. zodat ik op brommerkenteken rijd.

Weet iemand of dit past of dat je er wat voor moet aanpassen?
 
Advertisement - register to remove this

dit gaat wel passen, je moet alleen even kijken of het subframe hetzelfde is. maar verder geen probleem dacht ik te weten!
 
ik hoop dat het niet past :)

wat een ongelofelijk mongool ben je als je op een 50cc frame een 125cc blok wil plaatsen.. :rolleyes:
wat te denken van je remmen?
frame constructie?

en verzekering ?
 
het past perfect, maar waarom dan niet gewoon een 70 blokje eronder loopt nog harder ook nog en ALS je gepakt word met een 125 ben je echt het haasje
 
Waarom zou je strafbaarder zijn met een 125cc op bromfietskenteken dan met een 70cc ?

Het is allebei een overschrijding van de 49,9cc dus allebei even strafbaar.
Zelfde verhaal met de verzekering

En als een 70cc op je vespa zelfs harder loopt dan een 125cc.
Waarom zo het dan met een 125cc blok ineens gevaarlijk zijn ivm de remmen, frameconstructie enzovoort ?

Ik heb zelf enige tijd op een 125cc (4-takt) gereden op bromfietskenteken en dit is (gelukkig) altijd goed gegaan.
In mijn ogen zijn de mensen die met een 70cc rijden juist veel gevaarlijker dan de mensen op een 125cc onder andere kwa rijstijl.
Persoonlijk denk ik dat je beter met een 125cc 4-Takt blok kunt rijden dan met een 70cc toeren jankende 2-Takt :)

Heb zelf ook een 125CC Vespa 4-takt blok in bezit gehad en dit is zonder problemen te monteren op een Vespa LX.
Je moet natuurlijk wel de kabelboom & Chipkey bij het blok hebben.
 
Ja frame van 50cc scooters is meestal gelijk aan de 80, 100 en 125cc motor versies.
Want viva 100cc is iedentiek aan de viva 50cc ook de runner 180 is volgens mij gewoon gelijk aan de runner 50 qua frame.

Volgens mij is zelfs de 125cc aprilia rs gelijk aan de aprilia 50rs.
Dus frame technisch kan het makkelijk en denk ook wel dat het zo past, alleen zou ik er nooit een poep 4takt blok onder willen hebben, maar das mijn mening:)
 
ik ben nu al een jaar aan de gang met toerenjankende slider lc en zo :p maar daarbij beginnen de boetes toch aardig op te lopen en ik moet 1x per 2 dagen tanken...
Dus als ik een 125blok onder een 50cc vespa zet valt dat niet op qua geluid en looks. overigens zijn bijna alle scooter rem systemen bestand tot 120 km/h (en vaak nog wel meer) en bij vespa ga ik er van uit dat ze wel kwaliteit leveren waar ze bekend om staan.

maar wat is dat chipkey waar het over ging?

en vaak is de kabelboom toch gewoon plug en play?
 
als je dat 125 blok eronder bouwd ziet het er gewoon hetzelfde uit als je 50cc blok, lekker zuinig en stil.

kabelboom zou je eventjes moeten kijken, mischien zelf eventjes connectors knippen/knijpen. heb je dat blok al liggen btw?
 
125cc vespa is compleet anders dan 50cc,
ik zie zelf alleen niet waarom je een scooter van €3000+
gaat verkrachten door er aan te gaan beunen,
kabelboom zal je ook moeten vervangen, daarmee ook de rest van de electronica;)

edit:

voorbeeld van een 125cc vespa

26012_0_1_2_gtv%20250%20ie_Image%20credits%20-%20Vespa.jpg
 
ik hoop dat het niet past :)

wat een ongelofelijk mongool ben je als je op een 50cc frame een 125cc blok wil plaatsen.. :rolleyes:
wat te denken van je remmen?
frame constructie?

en verzekering ?


Het is al eerder gezegd,... maar toch wil ik hier nog wel even op in gaan. Iemand die bij een SBO crew hoort en het nodig vindt dit te etaleren in zijn profiel, daarvan mag je toch wel verwachten dat hij op zijn minst enig verstand heeft van scooters. Een 125cc 4takt blok heeft ongeveer 9pk, even veel als een malossi sport of een DR70. Je vraagt jezelf af wie hier nu de mongool is.


Overigens wordt de ET4 en LX zoals wij die kennen in alle landen van de bewoonde en geciviliseerde wereld ook geleverd als 125cc 4t. Omdat motorscooters vanwege het nederlandse rijbewijs(wan)beleid zo slecht verkopen heeft men hier een beperkt assortiment.
Zoals elke 'mongool' wel weet heeft een Vespa geen buizenframe maar een chassis. Alleen al het idee dat de 50cc anders zou zijn is bespottelijk.
 
125cc vespa is compleet anders dan 50cc,
ik zie zelf alleen niet waarom je een scooter van €3000+
gaat verkrachten door er aan te gaan beunen,
kabelboom zal je ook moeten vervangen, daarmee ook de rest van de electronica;)

edit:

voorbeeld van een 125cc vespa

26012_0_1_2_gtv%20250%20ie_Image%20credits%20-%20Vespa.jpg

Get youre facts right.. dat is een 250cc

125 is qua frame en remmen ect IDENTIEK aan een 50cc. duidelijk?
 
Topic is mischien al tijd dood idd maar wel grappig van jouw oude reactie Edslet, aangezien je later zelf ook met zo`n ding met compleet ander blok aan de slag bent gegaan en het destijds af zat te zeiken :D :p
 
ik had een schadeframe voor een appel en een ei, hij had het over een hele nieuwe vespa.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top