125cc skipper blok aansluiten op speedfight

bem_bem

Well-Known Member
Ik heb een 125cc skipper blok op me speedfight gebeund, en nu kom ik bij de elektronica, heb de cdi, en bobine aangesloten maar krijg geen vonk. kan iemand hierbij helpen?
 
Advertisement - register to remove this

Heb 3 kabels van carterbout naar frame lopen, heb nog niet doorgemeten .

Heb 4 kabels van onsteking naar cdi en dan 1 kabel naar bobine vanaf cdi. bobine ook op massa aangesloten.
 
Miss kun je even aangeven wat je al geprobeerd hebt? :)

Heb je nou eigenlijk de bobine en cdi van de skipper gebruikt of van de speedfight?
 
Heb bobine, cdi, en kabelboom van skipper. heb dit allemaal aangesloten, bobine op massa. massakabel van frame naar blok. heb met multimeter getest en kreeg max 18V door de bougie heen. ik heb nog wel een andere ontsteking liggen maar krijg het vliegwiel momenteel niet af (geen vliegwiel/poulietrekker tot me beschikking) dus kan deze niet testen.

van de onsteking komen de volgende draden

-----------------
geel
geel
groen
------------------
groen
wit
bruin
rood
------------------
Tussen de streepjes zit in een stekkertje,
de stekker met 4 draden gaat in de cdi. vanaf de cdi gaat 1 draad naar de bobine. de andere stekkers komen in de kabelboom en gaan naar de spanningsregelaar.

Heb ook al geprobeerd de 2 groene draden met elkaar te verbinden maar dit gaf geen verschil (ook niet met multimeter),

Ik heb nog kabelschema's op internet kunnen vinden maar kan geen links plaatsen :S

hoop dat ik hiermee wat meer info heb gegeven
 
Last edited:
Back
Top