Rabobank1957

Rabobank1957
Hallo,

Ik ben van plan een 125cc leader blok (2v) onder mijn Vespa sprint te bouwen. Hierbij wil ik een passende kabelboom hebben zodat alle elektra het nogsteeds naar behoren doet. Ik zal eerst beginnen met wat details over de scooter(s).

Het blok komt van een Piaggio Fly 125cc uit 2005. Het gaat hierbij om de luchtgekoelde 125cc 2 klep motor. Ik heb de complete scooter gekocht en gestript en heb dus alles wat je nodig zou moeten hebben. Blok, complete 125cc kabelboom en Chipkey met bijbehorende antenne en CDI unit. De vespa waaronder het blok komt is een Vespa Sprint 4t2v uit 2017 bromfiets.

Ik heb verschillende vragen hierover.
1. Is het verstandiger om de 125cc kabelboom van de fly te nemen en hierop de functies van de vespa te monteren? (Lijkt me een uitdaging met de digitale teller enzovoort) of kan ik beter de 50cc kabelboom aanpassen op het 125cc motorblok?
2. In het geval dat ik de 50cc kabelboom wil aanpassen, welke onderdelen van de motorscooter moet ik dan aanpassen? Ik neem aan de Spanningsregelaar, CDI & Chipkey? Zijn er nog andere dingen waar ik rekening mee moet houden bijvoorbeeld of het startrelais van de 50cc werkt op de motorscooter blok.
3. Heeft iemand misschien een kabel schema van de 2v Vespa’s? Het elektronisch schema van de fly heb ik al.


Ik hoop hiermee een duidelijke beeld van mijn situatie te hebben geschetst. En als iemand hiermee ervaring heeft of iemand kent die een soortgelijke build heeft hoor ik graag terug van u.

Mvg. Rabobank1957

Ps. Ik ben ervan bewust dat er al een thread is met een vergelijkbare titel, echtere is de inhoud van die thread heel iets anders als wat ik probeer te bereiken. Ik wil geen 50cc ontsteking en begrenzer of iets dergelijks op mijn blok monteren.
 
Advertisement - register to remove this

Back
Top