125cc Italjet valt terug in toeren

dik

Well-Known Member
Hallo vraagje


Ik heb een probleempje
Ik ben in het bezit van en italjet 125 2 cilinder
Leuk ding als hij doet wat ik wil
De scooter trekt wel goed op
maar kakt dan in qua toerental en komt heel langzaam op toeren
en dat is klote
Ik heb de compresie gemeten 7 bar andere sproeiers(dacht dat hij verzoop )
nieuwe rollen 8,5 gram ( orgineel 10,5 gram)
Nieuwe aandrijf riem
En nu weet ik het niet meer,

Kun je mij verder helpen??

Thanks Dik
 
Advertisement - register to remove this

Goedendag,

Ik heb een keer bij een italjet 125 gehad dat de scooter bij vol acceleren vanaf ongeveer 20 km per uur nog maar op 1 cilinder liep.
Na een een hoop speurwerk bleek dat de ontstekingsspoel defect was.
Toen ik deze opzoek was naar een nieuwe melden de engelse italjet importeur dat de spoel zeer regelmatig kapot gaan bij deze scooters.
Je kan dit simpel controleren door een van de twee bougie doppen te demonteren en dan te gaan rijden. (stop wel even een andere bougie in de dop).
Heeft de scooter dan nog evenveel kracht kan je er donder op zeggen dat je je ontstekingsspoel kapot is.

MVG
Jos Koelewijn
JRS SCOOTERS
 
Glijbus van de vario schoonmaken
Vario loopvlak op slijtage controleren
Torque driver monteren ipv poulies met kromme spiebaan.

Dat zou het ongeveer moeten zijn.
Nooit wegdoen trouwens die 125 twin, zeer zeldzaam.
Heb er ooit nog eens 2 70cc cilinders op willen bouwen, maar krukas was rot. Blijft morini.
 
Back
Top