125cc fly blok onder 50cc frame

wesleyr0499

New Member
Hoi Allemaal,

Ik ben in het bezit van twee piaggio fly's 1 is 50cc de andere is 125cc. Het frame van mijn 125cc is niet meer goed die is helemaal doorgeroest.
Is het mogelijk om het 125cc blok onder het 50cc frame te hangen.
 
Advertisement - register to remove this

Als de ophangingspunten overeen komen, dan zou het mogelijk zijn.

Als je dit gaat doen zou ik wel naar de RDW gaan voor een nieuwe keuring.
Stijn van mafketels heeft daar een serie van gemaakt over zijn Honda MT5 die van brommer naar motor ging(MT8).
De MT8 is een officieel goedgekeurde motor in Nederland en dit frame is identiek aan die van de MT5.
 
volgens mij zijn de frames voor een new fly gewoon hetzelfde van de 50cc en de 125cc versie.. Want voor het 50cc model is het best wel een vrij zwaar frame.

Zo is het frame van een speedfight 100 of vivacity 100 ook het zelfde aan het 50cc model.
 
Hallo iedereen,
Ik ben al sins een tijde aan het kijken voor een motard te kopen en probeer me een beetje overal te informeren.
Ik ben zeer angetroken aan de supermotar's en als 16 jarige is de max 45 km/h dat ik mag rijden met een 50cc, maar ik vroeg me af als... moest ik een 125cc kopen is het mogelijk en ook legal om een cap op die motard te zetten van 50cc en aan mijn 18 jaar die cap af te halen?
Veranderen deze dingen afhankelijk van waar dat je woont? ( ik woon in belgie ).
 
Back
Top