125cc blok onder zip start ineens niet meer

ZipperSP

New Member
Beste mensen,

Ik lees deze forums al een tijdje en heeft me altijd geholpen. Heb vandaag een account aangemaakt omdat ik mijn probleem helaas niet ben tegen gekomen.

Ik heb een skipper 125cc gehaald. Even plezier gehad en daarna blokje onderuit gehaald en onder mijn zip 2016 4takt gezet. Ik heb de video van wouter gezien waarin hij die kabelboom heel specifiek samen zet. Alles was precies hetzelfde bij mij en heb alles precies hetzelfde gedaan. Ik probeerde de elektrische start gelijk al en dat deed het (onder de skipper niet). Dus ik was al blij nou heb ik een paar keer droog gekickt om benzine in de carb te krijgen. Daarna bleef ik maar kicken en kicken beetje gas bij gegeven en hij start niet. Terwijl ik dezelfde dag nog de skipper heb gereden. (klonk niks raars in het blok klonk allemaal lekker geen rare geluidjes). Nou zit de bocht er niet op, omdat ik hem op een 4t subframe heb vastgezet en niemand mij verteld had dat de bocht dan niet past. Dus gelijk al 2t subframe gekocht morgen komen de rubbers binnen en dan zet ik de bocht erop en dan kijken wat die doet. Maar van mijn ervaring of die nou met bocht of niet erop, hij hoort gewoon te starten. Kan iemand mij misschien vertellen wat ik verkeerd heb gedaan. en ohja ik heb ook geen massakabel van het blok naar het frame getrokken maakt dat wat uit?


mvg Ivan.
 
Advertisement - register to remove this

Ja hij kreeg benzine. En eerlijk gezegd heb ik de vonk niet gecheckt, had ik al gedaan toen ik de skipper uit elkaar aan het halen was. Maar die zal ik dan vandaag checken. Laat ik weten wat er gebeurt
 
En niet starten zonder uitlaat. Word je blok ook niet beter van zeg maar...

Gewoon ff alles op je gemak in elkaar zetten en pas starten als alles ook daadwerkelijk in elkaar zit.
Maar wat bedoel je met droog kicken om benzine in de carb te krijgen? Want daar hoef je normaal niks speciaals voor te doen. Beetje remmenreiniger in de carb spuiten wil wel eens helpen maar meestal is paar keer kicken genoeg waarna die eigenlijk wel snel zou moeten starten mits alles goed is aangesloten dan
 
En niet starten zonder uitlaat. Word je blok ook niet beter van zeg maar...

Gewoon ff alles op je gemak in elkaar zetten en pas starten als alles ook daadwerkelijk in elkaar zit.
Maar wat bedoel je met droog kicken om benzine in de carb te krijgen? Want daar hoef je normaal niks speciaals voor te doen. Beetje remmenreiniger in de carb spuiten wil wel eens helpen maar meestal is paar keer kicken genoeg waarna die eigenlijk wel snel zou moeten starten mits alles goed is aangesloten dan
Nee komt goed. Ben er verder vanaf gebleven. Vandaag komen de subframe rubbers binnen en kan ik de blok weer eraf halen en nieuwe subframe erop doen. Daarna monteer ik de bocht en kan ik verder kijken hoe en wat. Ik hou jullie op de hoogte.
Post automatically merged:

En niet starten zonder uitlaat. Word je blok ook niet beter van zeg maar...

Gewoon ff alles op je gemak in elkaar zetten en pas starten als alles ook daadwerkelijk in elkaar zit.
Maar wat bedoel je met droog kicken om benzine in de carb te krijgen? Want daar hoef je normaal niks speciaals voor te doen. Beetje remmenreiniger in de carb spuiten wil wel eens helpen maar meestal is paar keer kicken genoeg waarna die eigenlijk wel snel zou moeten starten mits alles goed is aangesloten dan
Ja droog kicken bedoel ik mee zonder contact aan zodat er eerst een beetje benzine in de systeem kan komen, maar hoe maak je zelf een massakabel? Want heb niks liggen en weet verder niet waar ik die kan halen.
 
Heel simpel, een beetje dikke stroomdraad, daar doe je 2 van die knijp oogjes aan en deze monteer je dan weer op je carter en de andere kant op een kaal geschuurd plekje op je frame
 
Heel simpel, een beetje dikke stroomdraad, daar doe je 2 van die knijp oogjes aan en deze monteer je dan weer op je carter en de andere kant op een kaal geschuurd plekje op je frame
Waar haal ik die stroomdraad vandaan? Zijn die gewoon bij de bouwmarkt te koop?
Post automatically merged:

Even een update de 2t subframe die ik had was van een gilera runner en daardoor kwam de blok dus tegen de frame aan. Even een normale zip 2t subframe opgehaald die al ready is voor een 125/180 blok. Hoop dat alles goed nu komt. En heb van een vriend van mij gehoord dat ik de frame goed moet schuren en de bobine erop monteren zodat die goed contact maakt. Dat had ik op het begin niet gedaan, had hem eerst er tegen aan gehouden alleen.
 
Stroomdraad kun je wel bij een bouwmarkt halen ja, of je gaat morgen ff langs brommer zaak voor kant en klare massa kabel
 
Back
Top