125cc akrapovic iget onder een 50cc iget vespa 2020

Stijn169xx

New Member
Hallo,

ik heb vandaag een akrapovic 125cc iget onder een vespa iget 2020 50cc gedaan na een beetje gesleutel zit de uitlaat eronder, ik vraag me af of de uitlaat invloed heeft op het blok of dat er iets kapot kan gaan eventueel omdat de uitlaat niet is gemaakt voor 50cc.
 
Advertisement - register to remove this

is het schadelijk voor mijn blok?
Het lijkt mij niet "gezond" om 125cc onderdelen op een 50cc blok te plaatsen.
Ze zijn in ieder geval niet op elkaar afgestemd.
Of het schadelijk voor je blok is durf ik niet te zeggen.
Wacht nog even af en dan krijg je vast wel berichten van de deskundigen die je hier meer over kunnen zeggen.
 
De vraag is eerder of het uberhaubt past.

125cc cilinder is langer waardoor de cilinderkop wat verder naar voren zit, de uitlaat kan dus een paar centimeter te lang zijn. Vervolgens is ook bijna gegarandeerd het gat van de uitlaatpoort niet groot genoeg en komen de gaten van de bouten of de draadeinden totaal niet overeen.

Als het al past, dan kan het verder weinig kwaad. Bij een viertakt is de uitlaat niet meer dan een pijp om de uitlaatgassen op een civiele manier de motor uit te krijgen, als ie te erg restrict (als ie te nauw is bijvoorbeeld) dan verlies je vermogen en in ernstige gevallen kan je de uitlaatpoort verbranden, is ie te groot.. Nou dan gebeurt er simpelweg niks extra's.

Een viertakt loopt ook dikke prima zonder uitlaat, misschien ietsie minder krachting vanwege gebrak aan scavenging effect.


Kan mogelijk ook de lambdasonde van de wap brengen, ga ervanuit dat OP's scooter er eentje heeft met een bouwjaar van 2020.


tl;dr: gaat niet passen.
 
Het past wel als jij een 50cc akra bocht hebt.
Dan past de 125 akra wel.
Volgensmij heeft dit geen zin om n 125cc akra eronder te zetten.
 
“Zit best stevig”
Met een 125cc bocht gaat het sowieso valse lucht trekken, dus je performance gaat gegarandeerd omlaag. Is simpelweg een te grote flens voor die 50cc uitlaatpoort.

je zou maar 45 rijden met zo’n pokkenherrie.....
Post automatically merged:

Maar om die gare vraag van je te beantwoorden, het past dus NIET en valse lucht wil zeggen dat je dat ding nooit krijgt afgesteld. Blokje zal er niet perse van leiden, weet niet hoe je je ophanging hebt gefabriceerd maar t zal me niks verbazen als je uitlaat een keer scheurt omdat die op spanning staat
 
weet wel dat iemand ooit een 125 2 takt terugloop onder zen aerox had gezet, was wel te doen en was super stil maar om nou uberhaupt op een snor scooter een andere uitlaat te zetten en dan is het ook nog eens 4 takt ÉN ook nog eens injectie, jongen hoe lang wil je nog maagd blijven?
 
weet wel dat iemand ooit een 125 2 takt terugloop onder zen aerox had gezet, was wel te doen en was super stil maar om nou uberhaupt op een snor scooter een andere uitlaat te zetten en dan is het ook nog eens 4 takt ÉN ook nog eens injectie, jongen hoe lang wil je nog maagd blijven?
Hahahah, ja zo’n terugloper kan idd maar dit is gwn debiel
 
Back
Top