125cc 4t onder zip brom

Rcn_mr

New Member
Hallo allemaal. Waar moet ik op letten als ik een 125cc 4 takt blok onder een zip 4 takt zet origineel 50cc?

En als politie er achter komt wat zijn dan nou echt de gevolgen?
 
Advertisement - register to remove this

Hallo allemaal. Waar moet ik op letten als ik een 125cc 4 takt blok onder een zip 4 takt zet origineel 50cc?

En als politie er achter komt wat zijn dan nou echt de gevolgen?
Vergeet vooral je remmen niet te checken. Klappertje met een zip bij nat weer met een gangetje van 70 en er blijft weinig van je over;)
 
Te zien aan je andere post lijkt het mij niet slim om een 125cc te monteren.
Je hebt in mijn ogen nogal weinig ervaring.
als je al niet weet waarom je zip niet harder wilt dan 52/60, zou ik al helemaal niet beginnen aan een 125cc
50cc naar 125cc is nogal een stap voor beginnend rijder.

Ik zou 100% eerst de gevolgen van gepakt worden opzoeken, en dan opnieuw nadenken waarmee je precies begint.

Maarja he jou keuze :)
 
Te zien aan je andere post lijkt het mij niet slim om een 125cc te monteren.
Je hebt in mijn ogen nogal weinig ervaring.
als je al niet weet waarom je zip niet harder wilt dan 52/60, zou ik al helemaal niet beginnen aan een 125cc
50cc naar 125cc is nogal een stap voor beginnend rijder.

Ik zou 100% eerst de gevolgen van gepakt worden opzoeken, en dan opnieuw nadenken waarmee je precies begint.

Maarja he jou keuze :)
Kocht toen ik twaalf was een pitbike van 125cc 4 takt die niet liep en heb het hele blok uit en in elkaar gezet en daarna perfect laten lopen en dr op gereden, zonder hulp van anderen.

Aan mijn 50cc kan van alles mis zijn, dr zit een malossi multivar op, varioring dr uit en onbergensde cdi en nog loopt ie zo sloom. T kan van alles zijn, kleppen die lek zijn, cilinder naar de tyfus.


Luchtfilter is helemaal nieuw, allemaal verschillende sproeiers, alle pakking gevontroleerd en nieuw, kleppen gesteld, lichte rollen, en zwaardere rollen.
Daarna dus naar een vriend zn vader gebracht die vrieger veel aan svooters heeft gezeten en die eheft ook van alles geprobeerd. Die dacht misschien aan kleppen die lek waren of iets mis met cilinder.

Weet een hoop van 4 takr blokken, maar dit is iets wat je niet zo 1, 2, 3 kan weten. Wil dr zo snel mogelijk een 80cc onder zetten eigenlijk, maar ik gooi geen 80cc en alles op zo'n kutblok dat is zonde van mn geld.

Zijn er daarom mensen met hetzelfde probleem? Of weet iemand wat het kan zijn?
 
Dat is idd sloom de zip van mijn dochter zit binnen de 6 seconden op de 55, 'redelijk' standaard :)
Kan idd van alles zijn no.1 carb, no.2 overbrenging zoals in 80% van de 4 takt gevallen. Zou bij een multivartje altijd je koppeling checken. Ander drukveertje, andere trekveertjes, snaartje. (Mits dat 50cctje dat trekt) Blijft altijd beetje zoeken bij die dingetjes. Alles er een keer af goed checken of het klopt wat je gedaan hebt met installeren specifiek voor piaggio etc.

Meestal als die dingetjes begrensd goed liepen en je veranderd van alles heb je het meestal zelf verkloot he!? Gewoon weer standaard opbouwen met de oude vario, koppeling etc, zien wat ie dan doet. En je CDI? Aliexpress? Nogmaals kan idd van alles zijn. Maar ligt er vaak aan wat je er zelf aan gedaan hebt.
 
Dat is idd sloom de zip van mijn dochter zit binnen de 6 seconden op de 55, 'redelijk' standaard :)
Kan idd van alles zijn no.1 carb, no.2 overbrenging zoals in 80% van de 4 takt gevallen. Zou bij een multivartje altijd je koppeling checken. Ander drukveertje, andere trekveertjes, snaartje. (Mits dat 50cctje dat trekt) Blijft altijd beetje zoeken bij die dingetjes. Alles er een keer af goed checken of het klopt wat je gedaan hebt met installeren specifiek voor piaggio etc.

Meestal als die dingetjes begrensd goed liepen en je veranderd van alles heb je het meestal zelf verkloot he!? Gewoon weer standaard opbouwen met de oude vario, koppeling etc, zien wat ie dan doet. En je CDI? Aliexpress? Nogmaals kan idd van alles zijn. Maar ligt er vaak aan wat je er zelf aan gedaan hebt.
Ik heb hem zo gekocht. Ik ging er van uit omdat ie rons de 50 liep dat de varioring dr nog in zat en een begrenzer. En ik had zeker geen malossi multivar 6.1 verwacht. Daar kwam ik ik gister achter. Dr zit een ducati grijs in, maar de onsteking is volgens mij niet meer goed, dus ij heb een duacti geel doorgezaagd gekocht, want mocht die gister even lenen van een vriebd en liep daardoor wel echt beter. Maar nog steeds niet de prestaties die je hoort te hebben met mn setup.

Alles in het cartergedeelte zag er gewoon prima uit, en ik heb zo'n sterk vermoeden dat het hele slechte koude vermogen en de uiteindelijk top van dit ding (als het echt goed goed warm is) iets met elkaar te maken hebben. En dan ga ik al snel uit naar de cilinder of cilinderkop/lekke kleppen.

Klaat er dinsdag nog even iemand naar kijken en kijken wat hij gaat zeggen. Anders koop ik een ingereden 50cc en kijken of t is opgelost.

Dat 60kmh heb ik gehaald op een hele lange industrieterrein weg, met hele goede wind mee en ik lag op dat ding, zodat ik minder weerstand had. Maar over t algemeen haal k 52, dus dat klopt exht niet.
 
misschien zit er ergens op een stiekem plekkie een begrenzer ingebouwd , afstand bediend.

Betreft dat 125 CC blok er onder bouwen , komt heel wat bij kijen , oa de bedrading aansluiten .
Mijn advies is niet aan beginnen, als ze je pakken heb je een Fucking Probleem!
Als er wat gebeurt ben je helemaal De Sjaak.
Rijden zonder rijbewijs
Niet verzekerd
Met een ondeugelijk voertijg rijden op de openbare weg .
Naar de rechtbank , Scooter kwijt , Ribewijs kwijt , en waarschijnljk Mag je een zelf betaalde Aso Cursus gaan volgen.
Weet waar je aan begin.
 
Last edited:
Ik heb hem zo gekocht. Ik ging er van uit omdat ie rons de 50 liep dat de varioring dr nog in zat en een begrenzer. En ik had zeker geen malossi multivar 6.1 verwacht. Daar kwam ik ik gister achter. Dr zit een ducati grijs in, maar de onsteking is volgens mij niet meer goed, dus ij heb een duacti geel doorgezaagd gekocht, want mocht die gister even lenen van een vriebd en liep daardoor wel echt beter. Maar nog steeds niet de prestaties die je hoort te hebben met mn setup.

Alles in het cartergedeelte zag er gewoon prima uit, en ik heb zo'n sterk vermoeden dat het hele slechte koude vermogen en de uiteindelijk top van dit ding (als het echt goed goed warm is) iets met elkaar te maken hebben. En dan ga ik al snel uit naar de cilinder of cilinderkop/lekke kleppen.

Klaat er dinsdag nog even iemand naar kijken en kijken wat hij gaat zeggen. Anders koop ik een ingereden 50cc en kijken of t is opgelost.

Dat 60kmh heb ik gehaald op een hele lange industrieterrein weg, met hele goede wind mee en ik lag op dat ding, zodat ik minder weerstand had. Maar over t algemeen haal k 52, dus dat klopt exht niet.
Nee idd die van mijn dochter is 'standaard' en rijdt begrenst al 54 op de teller, 58 windje mee
 
misschien zit er ergens op een stiekem plekkie een begrenzer ingebouwd , afstand bediend.

Betreft dat 125 CC blok er onder bouwen , komt heel wat bij kijen , oa de bedrading aansluiten .
Mijn advies is niet aan beginnen, als ze je pakken heb je een Fucking Probleem!
Als er wat gebeurt ben je helemaal De Sjaak.
Rijden zonder rijbewijs
Niet verzekerd
Met een ondeugelijk voertijg rijden op de openbare weg .
Naar de rechtbank , Scooter kwijt , Ribewijs kwijt , en waarschijnljk Mag je een zelf betaalde Aso Cursus gaan volgen.
Weet waar je aan begin.
Nee idd die van mijn dochter is 'standaard' en rijdt begrenst al 54 op de teller, 58 windje mee
Daarom, dus iemand gaat er dinsdag naar kijken en benieuwd of die het gaat vinden. Ik laat het wel weten dan
 
Back
Top