125cc 4t begrenzer?

Roxsta

Well-Known Member
Beste

hierbij een vraag waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen,aangezien ik er nog geen topic over heb kunnen vinden..

Ik heb een sfera 125 blok onder mijn zip.

nu is mijn vraag of ik deze kan begrenzen voor een rollerbank? (Eurobegrenzer,of 2 Cdi’s)
Graag alle mogelijkheden bij voorbaat dank!
Mvg
 
Advertisement - register to remove this

Nou dat zou een stuk makkelijker zijn,maar ik dacht toch dat er een verschil is tussen een 50cc cdi en 125 cdi,net zoals dat er een verschil is tussen brom/snor CDI’s haha,kan fout zitten.

Maar er zijn zo weinig forums over 125 4takt op scooters..
Daarom zou ik proberen de ontsteking van de 50cc er op te zetten. Dan gebruik je gewoon een zip kabelboom en niet meer de cdi-bobine combinatie van de sfera
 
Iemand die mij kan vertellen hoe ik de ontsteking kan aansluiten op een orginele Zip 4T kabelboom?

Ik heb geen schema van de Sfera, als iemand hem wel heeft op dit forum houd ik mij aanbevolen.
Meestal is het zo dat de 125cc modellen vaak een 3 fase stator hebben en een cdi die werkt met gelijkspanning.
Dus kun je dit niet zomaar 1 op 1 aansluiten.
Het beste is gewoon de stator, de cdi en de spanningsregelaar van het 125cc model te gebruiken en de bekabeling tussen deze 3 componenten aan te passen.
 
Ik heb geen schema van de Sfera, als iemand hem wel heeft op dit forum houd ik mij aanbevolen.
Meestal is het zo dat de 125cc modellen vaak een 3 fase stator hebben en een cdi die werkt met gelijkspanning.
Dus kun je dit niet zomaar 1 op 1 aansluiten.
Het beste is gewoon de stator, de cdi en de spanningsregelaar van het 125cc model te gebruiken en de bekabeling tussen deze 3 componenten aan te passen.
Jaa dat heb ik in eerste instantie ook geprobeerd. Heb net een 125cc 4T sfera blok opgehaald, en zat ook een kabelboom bij passend voor op een zip. Helaas krijg ik geen stroom op een of andere manier. Als ik de plus van de ontsteking rechtstreeks op de accu doet gaat hij wel rond. Heb je misschien een schema hoe ik dat weekend kan krijgen?
 
Heb je misschien een schema hoe ik dat weekend kan krijgen?
Dit antwoord had ikje al gegeven zie de quote hieronder.
Ik heb geen schema van de Sfera, als iemand hem wel heeft op dit forum houd ik mij aanbevolen.

Helaas krijg ik geen stroom op een of andere manier.
Waar heb je geen stroom?

Als ik de plus van de ontsteking rechtstreeks op de accu doet gaat hij wel rond.
Wat noem jij ontsteking?
Wat doe jij dan aansluiten op de accu?
Wat bedoel je met "gaat hij wel rond", werkt enkel je startmotor dan of start de scooter dan wel?
 
Ik heb geen schema van de Sfera, als iemand hem wel heeft op dit forum houd ik mij aanbevolen.
Meestal is het zo dat de 125cc modellen vaak een 3 fase stator hebben en een cdi die werkt met gelijkspanning.
Dus kun je dit niet zomaar 1 op 1 aansluiten.
Het beste is gewoon de stator, de cdi en de spanningsregelaar van het 125cc model te gebruiken en de bekabeling tussen deze 3 componenten aan te passen.
Hoe aan passen?
 
Beste

hierbij een vraag waar ik hopelijk antwoord op kan krijgen,aangezien ik er nog geen topic over heb kunnen vinden..

Ik heb een sfera 125 blok onder mijn zip.

nu is mijn vraag of ik deze kan begrenzen voor een rollerbank? (Eurobegrenzer,of 2 Cdi’s)
Graag alle mogelijkheden bij voorbaat dank!
Mvg
al een oplossing?
 
Back
Top