125cc 2t skipper Loopt niet verder dan 80, valt vervolgends uit

Nebulax

New Member
Hoi hoi,

Een maatje van mij heeft een skr 125cc ac gekocht via marktplaats, alleen hebben we 1 klein probleempje.

De scooter trekt heerlijk op, alleen zodra hij de 80 aantikt gaat hij niet verder, als je op 80 blijft rijden valt hij na 10 seconden ofzo uit.

Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen? Te kleine sproeier? Want 80 met een 125cc 2t lijkt me ook niet heel gezond.

Alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Misschien heeft de cilinder al eens een warmloper gehad... Bij 2ehands zou ik zelf de cilinder eraf hebben gehaald en alles goed hebben nagelopen..
2dehands weet je nooit wat je krijgt. Overigens kan het ook slechte onderhoud zijn of een verstopte carburateur (zit er troep vast in de sproeierbuis)
 
Misschien heeft de cilinder al eens een warmloper gehad... Bij 2ehands zou ik zelf de cilinder eraf hebben gehaald en alles goed hebben nagelopen..
2dehands weet je nooit wat je krijgt. Overigens kan het ook slechte onderhoud zijn of een verstopte carburateur (zit er troep vast in de sproeierbuis)

Dus ik zou het beste even de carb na kunnen kijken en even de cilinder eraf halen?
 
Kan ook nog de ontsteking zijn.
Denk dan aan overslag in de bobine, van de bougiekabel naar het motorblok of van de bougiedop naar het motorblok.
Ik ga er dan van uit dat je verhaal klopt en dat de scooter alleen uit valt wanneer je met een hoog toerental rijdt maar dat de scooter verder goed rijdt in de lagere toerentallen.
 
Kan ook nog de ontsteking zijn.
Denk dan aan overslag in de bobine, van de bougiekabel naar het motorblok of van de bougiedop naar het motorblok.
Ik ga er dan van uit dat je verhaal klopt en dat de scooter alleen uit valt wanneer je met een hoog toerental rijdt maar dat de scooter verder goed rijdt in de lagere toerentallen.

Klopt, lage toeren gaat alles goed. Ontsteking vervangen? Bougie ff checken, mischien dat er wat zooi tussen zit?
 
Gisteren even gekeken of de sproeier verstopt zat, dat blijkt niet het geval te zijn. Er zit wel een klein scheurtje in mn luchtfilter slang, aanzuigslang hoe je het ook wilt noemen. Kan dit de boosdoener zijn? En de afstelling van de carb?
Misschien heeft de cilinder al eens een warmloper gehad... Bij 2ehands zou ik zelf de cilinder eraf hebben gehaald en alles goed hebben nagelopen..
2dehands weet je nooit wat je krijgt. Overigens kan het ook slechte onderhoud zijn of een verstopte carburateur (zit er troep vast in de sproeierbuis)
 
Natuurlijk kan dit de oorzaak zijn.
Door een scheurtje wordt lucht aangezogen buiten het luchtfilter om.
Het scheurtje laat ook niet altijd dezelfde hoeveelheid lucht door maar laat meer lucht door als de motor meer toeren maakt, dit omdat de onderdruk in het luchtcircuit hoger wordt en het scheurtje verder open gaat.

Hierdoor verandert het brandstof mengsel bij elk toerental.
Wellicht is het brandstofmengsel bij de hogere toerentallen te arm omdat er te veel lucht wordt aangezogen door het scheurtje.
Door een te arm mengsel kan de motor afslaan en zelfs te heet worden!
 
Last edited:
Back
Top