125cc, 150cc, 180cc @ zip

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar kon niet precies vinden wat ik zocht.(Als de topic er wel staan, stuur maar link.)

Ik wilde op een zip (98 of 2000 weet ik nog niet), een motorblok zetten.
Nu moet dit aan een paar eisen voldoen:
- Niet teveel herrie maken(denk eigenlijk dat dat bij elk motorblok is..)
- Moet een 10 inch velg zijn
- Moet niet TE opvallen zijn(dus geen grote velgen, niet super lange carter, geen mega uitstekende filter etc.)
- Moet echt harder gaan dan een redelijk snelle 70cc (Ik denk dat daarom een skipper 125ac blok niet hard genoeg gaat)

Nu is mijn 1 ding aangeraden.
Hexagon 125/150cc 2T blok LC.

- Kan een 10 inch velg op.
- Gaat lekker vooruit(110-115?)
- Niet zo lang als een runner carter

Heb alleen wel gehoord dat dit veel gezeur oplevert met de kabelboom. Hexagon heeft als ik het goed heb heel veel extra meuk(buddy verlichting etc.) dus dat dat wel even puzzelen is.

Wat raden jullie mij aan?

En hoe denken jullie over:
- 2T of 4T
- LC of AC
- 125cc, 150cc of 180cc

Gr. Hugo
 
Advertisement - register to remove this

Ik zou voor een skipper AC blok gaan, 10 inch velg en lekker plug and play.
Je kunt je eigen zip velg er op monteren om het helemaal af te maken.

Kabelboom van een Hexagon gaat lastig worden, je zult een hoop overbodige dingen moeten wegwerken die een hexagon WEL heeft maar jouw zippie dus niet. :)

kabelboom van het skipper AC blok is wel te doen als je wat electrisch inzicht hebt. :)
Je hebt natuurlijk de Skipper AC blokjes in 125 en 150cc formaat, en dan heb ik het over de 10 inch velg blokjes. Natuurlijk is het veel makkelijker om aan een 125 versie te komen.

Ik heb zelf ook een type 3 met skipper AC blok, top ligt tussen de 110 en de 115 km per uur.
 
Back
Top