125 hexagon veel te hoge squish??

Roan12345

Member
laten we het kort houden,

mijn probleem is dat ik net mijn squish wil gaan meten na een complete blok revisie van mijn Hexagon 125 LXT blok. Heb er ook een 52 slag BGM in gezet. 105mm slag. Nu tijdens het meten ( zonder pakking ) plet ie de 1 al niet.. Nou nog een keer met 3 stukjes 1 mm tin in elkaar gedraait... je raadt het al.. hij plet m niet.. Wat nu? en doe ik iets fout? Plak het in het midden van de zuiger. zit NUL weerstand op de krukas als ik draai. Cilinder kop zit aangedraait.
 
Advertisement - register to remove this

Maak van een stukje tin (soldeer) een "L" en zorg ervoor dat het korte eind de cilinderwand aanraakt en zorg er daarna voor dat de cilinder minimaal 1x rond gaat (via de kickstart of Draai aan het vliegwiel)
 
1,5 mm is vrij normaal bij125 / 172,
Vandaar dat er veel hogedruk koppen worden verkocht door oa : HT Tuning . ( wat geen enkele waarden heeft met STD Set Up )
 
1,5 mm is vrij normaal bij125 / 172,
Vandaar dat er veel hogedruk koppen worden verkocht door oa : HT Tuning . ( wat geen enkele waarden heeft met STD Set Up )
Alleen gekke is dat ie zonder pakking de 1 niet plet, en met 3 stukjes in elkaar gedraaide 1mm tin het ook niet plet. Wat raden jullie aan? Gewoon in elkaar gooien? Eerst erachter komen wat de squish is? Of cilinder laten bewerken
 
Ik heb er geen verstand van maar squish meet je zo kort mogelijk langs de cilinderwand, zoals @it's_A_Lex reeds opmerkte, niet in het midden van de zuiger
In het midden bevindt zich de verbrandingsruimte en is de "dome" van de cilinderkop het hoogst, anders zou ook je bougie plat geslagen worden.

1734172294668.gif
 
Ik heb er geen verstand van maar squish meet je zo kort mogelijk langs de cilinderwand, zoals @it's_A_Lex reeds opmerkte, niet in het midden van de zuiger
In het midden bevindt zich de verbrandingsruimte en is de "dome" van de cilinderkop het hoogst, anders zou ook je bougie plat geslagen worden.

View attachment 78777
Bedoelde dat het midden van de ton ook in het midden van zuiger zit. Is een lang stukje tin waardoor die dus tegen alle 2 cilinder wanden aankomt.
 
Back
Top