125/150/180cc op Zip

Huugoo

Well-Known Member
Hallo,

Ik weet dat er al veel topics over zijn, maar kon niet precies vinden wat ik zocht.(Als de topic er wel staan, stuur maar link.)

Ik wilde op een zip (98 of 2000 weet ik nog niet), een motorblok zetten.
Nu moet dit aan een paar eisen voldoen:
- Niet teveel herrie maken(denk eigenlijk dat dat bij elk motorblok is..)
- Moet een 10 inch velg zijn
- Moet niet TE opvallen zijn(dus geen grote velgen, niet super lange carter, geen mega uitstekende filter etc.)
- Moet echt harder gaan dan een redelijk snelle 70cc (Ik denk dat daarom een skipper 125ac blok niet hard genoeg gaat)

Nu is mijn 1 ding aangeraden.
Hexagon 125/150cc 2T blok LC.

- Kan een 10 inch velg op.
- Gaat lekker vooruit(110-115?)
- Niet zo lang als een runner carter

Heb alleen wel gehoord dat dit veel gezeur oplevert met de kabelboom. Hexagon heeft als ik het goed heb heel veel extra meuk(buddy verlichting etc.) dus dat dat wel even puzzelen is.

Wat raden jullie mij aan?

En hoe denken jullie over:
- 2T of 4T
- LC of AC
- 125cc, 150cc of 180cc

Gr. Hugo
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

Nou met een skipperblok 125 4t zul je evenveel vermogen hebben dan een goed afgestelde DR70.

Je hebt zipjes (2000) welke origineel al 125/150 zijn. Dit past dus ook mooi onder jou zip. Hier ziet niet een overdreve grote filter op. (net als runner 125 bv)

Mja als ik jou was zou ik daar voor gaan. Als je echt sneller wilt gaan dan een scooter zou ik niet 125 4t pakken maar 2t.
 
Gewoon SKR 125cc AC nemen.. Heb je ook geen gedoe met koeling, en het is zowat net zo snel als een LC.

Is echt wel sneller als een redelijk snelle 70cc setup (koppel!), en niet te vergeten: stil en zuinig.
 
Back
Top