Originally posted by MAkS
Je moet 2 spoelen regelen, de ene spoel moet 2X zo veel windingen hebben dan de andere, dus je zet 12 volt op een spoel, deze spoel sluit je aan op een spoel met 2X zo veel windingen en dan heb je als ik me niet vergis 24 volt....
Weet niet of je elektrische gedoe van je scoot dat trekt maar op zich moet dit kunnen
Heeft geen zin, omdat de spanningsregelaar het weer terug regelt naar 12V. De spanningsregelaar zal het ook niet zo fijn vinden om 24V op zijn ingang te krijgen. Hij zal erg heet worden, als hij al niet doorbrand.Originally posted by Cebess
Je kan dus wel een trafo gebruiken met een verhouding van 2:1 en die op je lichtspoel aansluiten. Dit zal gewoon werken.
Denk er wel aan als je dan 1A trekt bij 24 V dat er 2A bij 12 V gaat lopen.
Grtz.
Originally posted by mhr#27
Heeft geen zin, omdat de spanningsregelaar het weer terug regelt naar 12V. De spanningsregelaar zal het ook niet zo fijn vinden om 24V op zijn ingang te krijgen. Hij zal erg heet worden, als hij al niet doorbrand.
Na de spanningsregelaar heb je een gelijkspanning en kun je dus geen trafo meer gebruiken.Originally posted by Cebess
Je moet dat ook na de spanningregelaar doen dat snap ik ook wel.
Of je moet je regelaar veranderen.
Grtz.
Originally posted by aerox-evo70
beetje offtopic misschien, maaruuhhh.... waarom 24 volt lampje ?
Hmm, dacht dat beide DC waren. Het is ook al lang geleden dat ik mee bezig ben geweest.Originally posted by goldfingers
correctie de uitgang van die regelaar beslaat twee uitgangen de eerste is een 12 V DC uitgang die dient om het laden van de accu en de tweede is een 12 V AC uitgang die dient voor uw verlichting.
Weet je zeker dat er 80V van de spoelen komt? Ik meen me te herinneren dat het max 20V was.Originally posted by goldfingers
je hebt enkel een spanningsregelaar nodig die een uitgang van 24 V heeft (alle vrachtwagens) op zo een ding is er een ingang die van een scooterspoel ongeveer een 80 volt AC wisselstroom krijgt en die deze door middel van sperdiodes omschakeld naar 12 V DC gelijkstroom dus een regelaar van een vrachtwagen laat 24 V door dus zal die werken hoe je die in de praktijk zult aansluiten hangt van geval naar geval af.