10km/u Minder?

Manu76

Burn and rise...
Hoi ik ben met een project bezig.

Yamaha neos 2t 70cc 2005.

Toen ik hem ophaalde reed deze 85km/u. Nu amper 70km/u. Ik heb op één ding na niets veranderd. (Dit leg ik onderaan de post uit)

Maar hoe kan dit nou?

Setup:

70cc airsal
Open filter
5 grams rollen 12x15
Yansuni racing
Blauwe trekveertjes
Gele drukveer.
De rest standaard.

Had ook een polini high speed geprobeerd maar dat leverde niets op.

Het enige dat ik gedaan heb (Ik dacht dat het de stationair schroef was) is de lucht stel schroef in en uit gedraaid.

Ik weet dus niet meer op hoeveel slagen die stond.

Ook is mijn bougie licht nattig.

Moet ik met de lucht stel schroef aan de gang om die 85 terug te krijgen?

Ik ben geen held op gebied van opvoeren enz.

Dus Ik hoor het graag.

Gr manu
 
Advertisement - register to remove this

Standaard is helemaal indraaien en dan 1 hele slag en 1 halve slag openen. Start de scooter, rijd hem warm, minuutje of 10. Laat de scooter stationair draaien en draai zachtjes kwartslagen aan de luchtschroef, verder open. Als het goed is, hoef je maar weinig kwartjes te draaien, soms niet eens 1. Wanneer het stationair toerental op zijn hoogst is, staat de luchtschroef goed.
Controleer even hoe snel het toerental weer daalt na een dotje gas, na-ijlen etc zou die niet moeten doen.
Stel nu stationair toerental in met de schroef die benzine regelt, gewoon de aanslag van de gaskabel.
Groet,
 
Standaard is helemaal indraaien en dan 1 hele slag en 1 halve slag openen. Start de scooter, rijd hem warm, minuutje of 10. Laat de scooter stationair draaien en draai zachtjes kwartslagen aan de luchtschroef, verder open. Als het goed is, hoef je maar weinig kwartjes te draaien, soms niet eens 1. Wanneer het stationair toerental op zijn hoogst is, staat de luchtschroef goed.
Controleer even hoe snel het toerental weer daalt na een dotje gas, na-ijlen etc zou die niet moeten doen.
Stel nu stationair toerental in met de schroef die benzine regelt, gewoon de aanslag van de gaskabel.
Groet,

Danke, harrr Ik zal morgen eens kijken.

Maar dus middels de luchtstelschroef (die het mengsel maakt zeg maar, (Lucht en mengsmering) Die schroef bedoel je toch?

stel Ik de stelschroef in met kwartjes vanaf 1 tot 1,5 slag? gaat daarmee het toerental dan ook omhoog?

Hoe weet ik dan wanneer deze op zijn hoogst staat?

En hoe komt het dat mijn bougie wat nattig is?
 
Gewoon terugdraaien naar de oude stand, neem aan dat je hem dan naar links hebt gedraaid wat resulteert in minder (en dus duidelijk te weinig) lucht.

Naar links heb ik hem inderdaad gedraaid om meer lucht te krijgen?? Of is dat niet goed?

Eerst 1,5 slagen uitdraaien en dan naar links draaien? Voor minder lucht?

Ik dacht met de klok mee is toch dicht draaien?

De oude stand weet ik niet meer helaas.
 
Naar links heb ik hem inderdaad gedraaid om meer lucht te krijgen??

Met de klok mee is toch dicht draaien?

De oude stand weet ik niet meer helaas.
Als je hem naar links draait krijgt ie juist minder.
ik begrijp je verwarring, want rechts is vast en links is los. Maar de schroefdraad op de luchtstelschroef zit anders.
 
Terug draaien tot de dicht zit?

En dan 1,5 slag naar links, maar das toch minder lucht?

Ik ben het ff kwijt...
Die vuistregel van 1.5 slag komt verreweg niet in de buurt van wat t daadwerkelijk is.
Zou ook niet weten waarom je hem helemaal in zou draaien als die nu toch goed stationair loopt, alleen je moet hem nu gewoon weer meer lucht geven.

warmrijden en afstellen, meer niet
 
Blijkbaar leest iedereen erover heen, maar ik lees toch echt open filter in beginpost!
In dat geval is afstellen erg lastig als het geen toerenbeuker betreft welke normaliter wat hoger in toeren zit.
Huidige buitentemperatuur kan ook nog een grote rol spelen wat dat betreft.
Heb je de Airsal 70 sport of de T6?
 
Last edited:
Blijkbaar leest iedereen erover heen, maar ik lees toch echt open filter in beginpost!
In dat geval is afstellen erg lastig als het geen toerenbeuker betreft welke normaliter wat hoger in toeren zit.
Huidige buitentemperatuur kan ook nog een grote rol spelen wat dat betreft.
Heb je de Airsal 70 sport of de T6?

Welke type cilinder ik heb durf ik niet te zeggen. De verkoper zei dat die cilinder hoog toerig 70cc is.

Tot 75km/u rijd die erg goed maar ik krijg het niet voor elkaar om hem wat meer Topsnelheid te geven. En dat terwijl toen ik hem kocht deze 85km/u liep. Alles is nog hetzelfde! Niets veranderd. Alleen afgesteld van de carb.

Hij is inmiddels begrensd op 48km/u op de teller. Onbegrensd rijden heb ik nog niet geprobeerd.

Diegene die bij mij is geweest om hem te begrenzen zei dat een originele lucht filter terug plaatsen minder herrie maakt (dat wist ik al) maar dat het wel weer van invloed is op de begrensde snelheid stand van 48km/u had. Kan trager of sneller worden.

Is dat zo?? Scheelt het dan veel?

Ook heeft hij gezegd dat een yasuni racing uitlaat het best te combineren is met een rode drukveer. Dus die heb ik besteld en dan ben ik benieuwd.

Dus wat moet ik nou doen om toch wat meer snelheid te krijgen? Kan een andere drukveer de top verhogen?

Volgens die man had ik de scooter erg goed afgesteld. Dus dat begin ik door te krijgen.

Maar wat nu??

Wil toch wel de 90km/u aantikken of iets meer.

Gr manu
 
Welke type cilinder ik heb durf ik niet te zeggen. De verkoper zei dat die cilinder hoog toerig 70cc is.

Tot 75km/u rijd die erg goed maar ik krijg het niet voor elkaar om hem wat meer Topsnelheid te geven. En dat terwijl toen ik hem kocht deze 85km/u liep. Alles is nog hetzelfde! Niets veranderd. Alleen afgesteld van de carb.

Hij is inmiddels begrensd op 48km/u op de teller. Onbegrensd rijden heb ik nog niet geprobeerd.

Diegene die bij mij is geweest om hem te begrenzen zei dat een originele lucht filter terug plaatsen minder herrie maakt (dat wist ik al) maar dat het wel weer van invloed is op de begrensde snelheid stand van 48km/u had. Kan trager of sneller worden.

Is dat zo?? Scheelt het dan veel?

Ook heeft hij gezegd dat een yasuni racing uitlaat het best te combineren is met een rode drukveer. Dus die heb ik besteld en dan ben ik benieuwd.

Dus wat moet ik nou doen om toch wat meer snelheid te krijgen? Kan een andere drukveer de top verhogen?

Volgens die man had ik de scooter erg goed afgesteld. Dus dat begin ik door te krijgen.

Maar wat nu??

Wil toch wel de 90km/u aantikken of iets meer.

Gr manu
Alsnebegrenst rijdt maakt dat lucht filter niks uit en kan je veel beter met origineel rijden. Als je ontgrenst rijdt is een (goed afgesteld) powerfilter sneller ja. Maar waarom is hij nu af gevoerd als je hem meteen weer gaat opvoeren? Ik weet nier wat deze man allemaal af heeft gesteld? Heeft hij een varioring geplaatst? Want als hij alleen dat heeft gedaan ga je nu vette overtoeren maken.
 
Alsnebegrenst rijdt maakt dat lucht filter niks uit en kan je veel beter met origineel rijden. Als je ontgrenst rijdt is een (goed afgesteld) powerfilter sneller ja. Maar waarom is hij nu af gevoerd als je hem meteen weer gaat opvoeren? Ik weet nier wat deze man allemaal af heeft gesteld? Heeft hij een varioring geplaatst? Want als hij alleen dat heeft gedaan ga je nu vette overtoeren maken.

De verkoper en begrenzer zijn 2 partijen.

Wie heeft het over afvoeren??
 
Met een neos? Hoe dan?
Aerox
Post automatically merged:

Alsnebegrenst rijdt maakt dat lucht filter niks uit en kan je veel beter met origineel rijden. Als je ontgrenst rijdt is een (goed afgesteld) powerfilter sneller ja. Maar waarom is hij nu af gevoerd als je hem meteen weer gaat opvoeren? Ik weet nier wat deze man allemaal af heeft gesteld? Heeft hij een varioring geplaatst? Want als hij alleen dat heeft gedaan ga je nu vette overtoeren maken.
Powerfilter is niet sneller
 
Back
Top