100cc piaggo 4t

marcelMHR rox

Well-Known Member
Goeiedag, ik zag dat er een 100cc zip bestaat, nou vroeg ik me af heeft dit een meerwaarde ten opzichte van een 80cc? Of kan ik beter een 100cc cilinderkop monteren voor meer kracht op me 80cc ipv me 50cc kop
 
Advertisement - register to remove this

als je al een 80cc en betere nokkenas hebt is er niet veel meer dat je kan doen. door een nog grotere cilinder gaat, als het al past, je blok het denk ik niet heel lang uithouden
 
als je al een 80cc en betere nokkenas hebt is er niet veel meer dat je kan doen. door een nog grotere cilinder gaat, als het al past, je blok het denk ik niet heel lang uithouden
Als ik een grotere kop erop zet ipv de 50cc kop, zou ie dan op vermogen toenemen? Nu zit er eigelijk een veelste kleine kop op kwa wat voor cilinder erop zit
 
Als ik het goed heb moet je je 50cc carter gaan frezen zodat de 100c cilinder erop past dit is een hoop werk en het is nog maar de vraag of je krukas pen maat het zelfde is anders moet er ook nog is een hele andere krukas in Dan is 80cc de meest veilige optie of gewoon een heel ander motorblok

of je bouwt hem om naar 4 kleps kan ook met je huidige blok is miss even snel als die 100cc
 
Als ik het goed heb moet je je 50cc carter gaan frezen zodat de 100c cilinder erop past dit is een hoop werk en het is nog maar de vraag of je krukas pen maat het zelfde is anders moet er ook nog is een hele andere krukas in Dan is 80cc de meest veilige optie of gewoon een heel ander motorblok

of je bouwt hem om naar 4 kleps kan ook met je huidige blok is miss even snel als die 100cc
Die 100cc past alleen dus met de 100cc krukas de slag is langer, maar tweede ging me om de kop maar ook dat past niet, kreeg een email van easyparts zijn blijkbaar 2 totaal verschilende blokken terwijl de vario onsteking etc allemaal het zelfde is
 
De 100cc zip is een motorscooter, dat blok is anders dan een 80cc scooterblokje. Dat is het verschil en alles is natuurlijk passend te maken als je weet wat je doet tenminste maar dit is geen aanrader en je bent goedkoper uit gewoon een compleet 100cc blok te kopen met subframe en dat onder je scooter te monteren dan wanneer je de 100cc passend wil krijgen op een scooterblokje. Stuk veiliger ook, maar beide zijn niet vooruit te branden ondanks dat de ene 100cc is
 
Back
Top