10" of 12"

76 VETTE

Pitbike Privateer
Yo.
Wil een extra set wielen met regenbanden hebben.

Heb nu de keuze tussen 10" of 12".
Rijd nu met 10" wielen met Sava Slicks en dat bevalt me nu (na 1 wedstrijd :+ ) goed.

Heeft iemand ervaring met BEIDE maten?? Wat is aan te raden??
Alles kan nu nog; 2 sets 10" ; oude 10" voor droog/12" voor nat of 12" voor droog/ oude 10" set voor nat.

Tips?? Thanx.
 
Advertisement - register to remove this

ik rijd zelf met een setje 10 inch dunlops en een setje sava ssupersofts regenbanden..!!
er zijn nagenoeg nog geen 12 inch ëchte" regenbanden te verkrijgen!!
zelf blijf ik lekker met 10 inch kachelen!!
veel directer stuurgevoel maar wel nerveuzer als 12 inch!!!
het komt verder gewoon op gevoel aan!!
ik zweer bij 10 inch.. maja wie ben ik..:p
 
Wow... jij bent op het forum net zo snel als op de circuits... :winner: (heb je nix te doen??) :p

Tja.... echte regenbanden moeten het wel zijn...
Dacht dat juist 12" (omdat het minder nerveus stuurt) beter zou zijn in de regen. :rolleyes:
 
Wow... jij bent op het forum net zo snel als op de circuits... :winner: (heb je nix te doen??) :p

Tja.... echte regenbanden moeten het wel zijn...
Dacht dat juist 12" (omdat het minder nerveus stuurt) beter zou zijn in de regen. :rolleyes:

Jahwel had gewoon pauze hoor..!!
maar een echte regenband is alleen in 10 inch verkrijgbaar
en bij jouw past alleen 10 inch btw..!!
 
+ dat 10inch beter is ivm gewicht.



Heb het dus over roterende massa.

Als je racer bv verplicht 100 kilo moet wegen en je hebt dan 12inch wielen.
Kun je beter 10inch pakken en het gwicht wat je te kort komt op je brommer zelf plaatsen.

even simpel uitgelegt voor de mensen die het niet weten :

stel je voor dat 12inch wielen bij elkaar 12 kilo wegen.
en dat 10inch wielen 8 wegen.

Dan bespaar je 4 kilo op de velgen+ banden.

roterende massa gebruiken ze in de formule1 factor 8 voor.

Dus 4 kilo x 8 = 32 kilo (komt dus over1 dat je 32 kilo van je frame haald)

en dan hoe je maar 4 kilo op je racer terug te hangen.
 
ik zou ook voor de 10".
zelf rij ik met een street magic, en ik ben al een hele tijd op zoek naar 12" regenbanden en tot zover nog steeds geen echte race regenband tegengekomen.

als je overstapt op 12duim voor in de regen en 10duim voor droog, denk ik dat je mischien ook je tandwielverhouding moet aanpassen (kettinglengte) niet heel handig als het plots begint te regenen
 
ps bij jou past er geen 12 inch in hoor mk1 achter brug past max 10 inch in
Ahhh... dan scheelt dat weer een probleem.... dan wordt het automatisch 10". *D

Zou de brug zowieso opgemeten hebben omdat 12" velgen ook al te breed zouden zijn waarschijnlijk.

Thanx voor de antwoorden iedereen.
 
ik zou ook voor de 10".
als je overstapt op 12duim voor in de regen en 10duim voor droog, denk ik dat je mischien ook je tandwielverhouding moet aanpassen (kettinglengte) niet heel handig als het plots begint te regenen

Hmm... dat ik daar niet aan gedacht heb; was al wel van plan om de set regenwielen compleet met schijven en een tandwiel te maken om snel te kunnen wisselen, maar de tandwielverhouding ligt met 10" natuurlijk anders als bij 12". 8P

Racen is moeilijker dan ik dacht; deze problemen hadden we bij de cross niet +ralf+
 
12 inch regenband is gewoon te krijgen:X zo ver ik weet van schwalbe en heb er opzich goeie ervaring mee.. anders is er ook nog ml50.. mag niet klagen over die bandjes in de regen
 
Bijv. als je 14'' standaard hebt. Kun je dan ook meteen gewoon een 12 inch'' bandje in doen? Of moet je eerst dingen aanpassen voordat je het kan doen?


P.S. Ik ben geen ouwe koe die dingen uit de sloot trekt. Maar een koe die het onnodig vindt om hiervoor een nieuw topic te openen.
 
maar kartbanen zijn 75% bochtig......

ik heb 12'' dunlops. en zijn echt super. nu zijn er wel 12'' regenbanden 'echte'
dunlop tt72 maar die zijn momenteel alleen nog in Jap. te verkrijgen. een
verkoper van dunlop wist mij te vertellen dat die banden eraan kwamen maar
wanneer kon die me ook niet vertellen. dus daarom heb ik maar 10'' met sava
aangeschaft.

http://ridersnavi.com/catalogue/tyre/TT72GP/index.html




voor velgen moet je bij www.du-kra.nl wezen. beste is ophalen want verzenden levert nog wel eens problemen.
 
ik heb 12'' dunlops. en zijn echt super. nu zijn er wel 12'' regenbanden 'echte'
dunlop tt72 maar die zijn momenteel alleen nog in Jap. te verkrijgen. een
verkoper van dunlop wist mij te vertellen dat die banden eraan kwamen maar
wanneer kon die me ook niet vertellen. dus daarom heb ik maar 10'' met sava
aangeschaft.

http://ridersnavi.com/catalogue/tyre/TT72GP/index.html




voor velgen moet je bij www.du-kra.nl wezen. beste is ophalen want verzenden levert nog wel eens problemen.

dit gerucht dat ze komen bestaat al meer als ene jaar.......
 
Back
Top