Hallo,
Ik was opzoek naar een nieuwe zuiger voor mijn 50cc lc darkdream cilinder.
De beste achter de kassa had een imitatie zuiger voor 9 euro alleen niet op voorraad.
Hij zei ik heb nog wel originele zuiger liggen, deze kosten 10 eu perstuk, dus had deze gekocht.
Bij het monteren viel me het al gelijk op, kreeg de zuiger er met grote moeite in, en de zuigerveren waren redelijk ruim (bijna zelfs te groot).
Uiteindelijk kreeg ik de cilinder erop, en voelde enigsinds stroef, maar met de kickstart gleed de zuiger zonder problemen door de cilinder.
Na circa 100 km inrijden had ik iemand een stuk van 2x 20 km achterop zitten.
Dit is zonder problemen verlopen, tot enkele dagen later.
Ik reed nog geen 5km (zat al over de 150 km inrijden heen) en onderweg bij het rustig optrekken na een rotonde kreeg ik een vastloper.
Draaide de bougie eruit en zag stukjes zuiger in me bougie zitten, toen wist ik dus al genoeg.
Toen ik de cilinder demonteerde en de cilinder eraf haalde, zag ik dat een stuk van de zuiger was afgebroken.
Het ging om de onderkant van de zuiger, die overeen lopen met de cilinderhem zodat de zuiger niet kan kantelen.
(het ging om 1 kant).
Nadat ik de cilinder goed had bekeken, kon ik niet echt krassen of beschadigingen zien.
VRAAG 1.
Zal ik de gok wagen en een nieuwe zuiger kopen voor de 50cc darkdream, en hopen op meer geluk en zuiniger inrijden (geen 2 man erop onder de 3/400 km)
Ik vond de kwaliteit van de zuiger redelijk slecht, en de pasvorm niet super van de 10 eu zuiger.
Echter vielen me wel enkele dingen op, ik kreeg met geen mogelijkheid voor elkaar dat de scooter stationair bleef lopen.
Verschillende sproeiers geprobeerd, en ook met de sproeiers waar de scooter het best mee reed bleef hij maar niet stationair draaien. (goede koffiekleur op de bougie)
zelfs met grotere sproeiers, kon ik hem niet stationair draaiend houden.
Het leek of hij ergens valse lucht vandaan kwam, maar dit kon niet mogelijk zijn. (dag ervoor met de oude zuiger liep die prima stationair)
Ook starte hij heel moeilijk, met elke sproeier van groot naar klein!
Iemand die ervaringen heeft met deze zuigers voor originele 50cc piaggio cilinders?
Zou ik een andere cilinder zoeken, of het nog een keer proberen met een nieuwe zuiger?
Mvg,
Ik was opzoek naar een nieuwe zuiger voor mijn 50cc lc darkdream cilinder.
De beste achter de kassa had een imitatie zuiger voor 9 euro alleen niet op voorraad.
Hij zei ik heb nog wel originele zuiger liggen, deze kosten 10 eu perstuk, dus had deze gekocht.
Bij het monteren viel me het al gelijk op, kreeg de zuiger er met grote moeite in, en de zuigerveren waren redelijk ruim (bijna zelfs te groot).
Uiteindelijk kreeg ik de cilinder erop, en voelde enigsinds stroef, maar met de kickstart gleed de zuiger zonder problemen door de cilinder.
Na circa 100 km inrijden had ik iemand een stuk van 2x 20 km achterop zitten.
Dit is zonder problemen verlopen, tot enkele dagen later.
Ik reed nog geen 5km (zat al over de 150 km inrijden heen) en onderweg bij het rustig optrekken na een rotonde kreeg ik een vastloper.
Draaide de bougie eruit en zag stukjes zuiger in me bougie zitten, toen wist ik dus al genoeg.
Toen ik de cilinder demonteerde en de cilinder eraf haalde, zag ik dat een stuk van de zuiger was afgebroken.
Het ging om de onderkant van de zuiger, die overeen lopen met de cilinderhem zodat de zuiger niet kan kantelen.
(het ging om 1 kant).
Nadat ik de cilinder goed had bekeken, kon ik niet echt krassen of beschadigingen zien.
VRAAG 1.
Zal ik de gok wagen en een nieuwe zuiger kopen voor de 50cc darkdream, en hopen op meer geluk en zuiniger inrijden (geen 2 man erop onder de 3/400 km)
Ik vond de kwaliteit van de zuiger redelijk slecht, en de pasvorm niet super van de 10 eu zuiger.
Echter vielen me wel enkele dingen op, ik kreeg met geen mogelijkheid voor elkaar dat de scooter stationair bleef lopen.
Verschillende sproeiers geprobeerd, en ook met de sproeiers waar de scooter het best mee reed bleef hij maar niet stationair draaien. (goede koffiekleur op de bougie)
zelfs met grotere sproeiers, kon ik hem niet stationair draaiend houden.
Het leek of hij ergens valse lucht vandaan kwam, maar dit kon niet mogelijk zijn. (dag ervoor met de oude zuiger liep die prima stationair)
Ook starte hij heel moeilijk, met elke sproeier van groot naar klein!
Iemand die ervaringen heeft met deze zuigers voor originele 50cc piaggio cilinders?
Zou ik een andere cilinder zoeken, of het nog een keer proberen met een nieuwe zuiger?
Mvg,