0-20kmpu trekt slecht..voor de rest alles prima.

basman170

noekidepoeki
Een goededag,

Mijn peugeot ludix elegance rijd super lekker.
De toeren op topsnelheid zijn niet te hoog.
Er zit 10.5 gram rollen in, uitlaat Sito is ontgrenst,er zit een witte drukveer van polini in[dat is 1 slag zwaarder dan orgineel], sproeier is standaard evenals de luchtfilter.
Wel heb ik mijn variateurplaat/ring uitgevuld met ringen.
De topsnelheid is volgens de teller 63kmpu[54 echte kmers] en hij loopt superlekker vanaf de 20kmpu.
Van 0-20 is bij een warme motor de trekkracht toch wat te laag.
Het liefst mag de ludix met meer toeren weg, dus een slag sterkere trekveren denk ik.
De toeren op de top zijn prima....en die wil ik niet veranderen.
Waar ik geen zin in heb is dat het lang gaat duren voordat de scooter wegtrekt.
Dus wel sterkere trekveren, maar dan wel graag een snelle optrekreactie.
Is dit mogelijk door een andere simpele aanpassing te maken??

Bij voorbaat dank,

Bvo+pippi+

[en jah..tis een ludix.... ziet er niet uit, maar hij is zwaar wendbaar]Rondje buurtracen anders;)]

Advertisement - register to remove this

sterkere trekveren dus..

het optrekken word bepaald door het maximale koppel wat de motor afgeeft , en dat is op een bepaald toerental , dat toerental moet je dus handhaven voor zover mogelijk , dus niet erboven en niet eronder..

sterkere trekveren dus..

het optrekken word bepaald door het maximale koppel wat de motor afgeeft , en dat is op een bepaald toerental , dat toerental moet je dus handhaven voor zover mogelijk , dus niet erboven en niet eronder..

Bedankt voor je snelle reactie,

Ik neem aan dat je bedoeld dat ik met zo n relatief standaard setup..niet moet proberen om er te veel uit te willen halen.
Zoals te veel toeren met optrekken, en doorslippende koppeling ed, terwijl de toeren op top ongeveer gelijk blijven?
Met als uiteindelijk resultaat...veel warmte dus slijtage.
Ik dacht dat het toerental net voordat je wegtrekt..ook het toerental zou moeten zijn op de topsnelheid toch?
Bij mij is dit dus niet echt...te weinig toeren met wegtrekken...maar lekker op toeren bij de max snelheid a 54 kmpu.

Mijn topsnelheid mag zo blijven 54 echte kmpu, en het toerental op de top dus ook.

Groeten bvo

dus moet je gewoon zorgen dat de scooter dat toerental draait wanneer je van stilstand wegrijdt , dus strakkere trekveren als ie te weinig toeren draait zodat ie later aangrijpt en dus meer toeren gaat maken van onderuit.

dus moet je gewoon zorgen dat de scooter dat toerental draait wanneer je van stilstand wegrijdt , dus strakkere trekveren als ie te weinig toeren draait zodat ie later aangrijpt en dus meer toeren gaat maken van onderuit.

Ik had de keuze uit een verzamelset veertjes van verschillende sterkten, of gewoon een sterkte die net iets sterker zou zijn dan orgineel.
De koppeling maakt andere toeren [bij het aangrijpmoment] dan de moter van de ludix zelf.
Nu heb ik een setje trekveren van Minarelli[weet echt niet of de qualiteit ok is], die bij de 1500toeren vd koppeling uit zouden moeten zetten.
Het blijft natuurlijk gissen...maar vraag me dan toch af wat het standaard uitzetmoment is van een orginele koppeling vd ludix?Volgens mij is de koppeling vd ludix gelijk aan vele andere modellen peugeot..klopt dit?

Dit zijn dus 2 vragen*D
Niet van levensbelang...maar ik weet graag veel dingen als ik ergens aan begin te sleutelen[zouden meer mensen moeten doen]

mja , trekveren zoek je uit door te testen , pas als je de veren test weet je pas wat voor effect je hebt.

dus gewoon proberen..

het is niet zo dat een bepaald setje veren bij een bepaald toerental aanpakt , dat is per scooter gewoon verschillend..

mja , trekveren zoek je uit door te testen , pas als je de veren test weet je pas wat voor effect je hebt.

dus gewoon proberen..

het is niet zo dat een bepaald setje veren bij een bepaald toerental aanpakt , dat is per scooter gewoon verschillend..

thanks voor de reply.

Dacht het idd al..
Maaruh..het zit er weer onder, en tis prima.
Het verloop van stilstand naar top is in een vloeiende lijn.
Dus topic kan wat mij betreft op slot*D

Back