Stap 1
Controleer of je een tank hebt met kraan of een tank met een brandstof en/of vacuümkraan. Als je een kraan hebt draai deze dan eerst dicht anders loopt je tank leeg! Let er ook op of de vacuümpomp niet kapot/lek is om doorstromen van benzine te voorkomen, je wilt geen overstroming in je schuur!

Kraan
_20210105_025036.JPG


Vacuümpomp:
60121.jpg



Stap 2
Kijk aan de linkerkant van je scooter naar de carterkap. Links van de carterkap zit een zwarte doos/box, het luchtfilter.
images-324.jpg


Deze gaan we eerst demonteren zodat je dan meer ruimte hebt om te werken. Het luchtfilter zit vast met boutjes dus draai deze los.

Stap 3
Nu is het luchtfilter los van je blok, hij zit nu alleen nog vast aan de carburateur. Trek boven aan de rubber slang zodat het luchtfilter los komt van de carburateur (soms zit er een klem op knijp die dan eerst in).
_20210105_023648.JPG


Stap 4
Nu het luchtfilter weg is zie je de carburateur zitten. Aan de onderkant van de carburateur zit een zwart bakje, het vlotterbakje. Deze gaan we er af halen. Aan de onderkant van het vlotterbakje zitten 2 boutjes die je er beide uit moet halen. Als je dit doet leg er dan wel een doek onder want er kan wat benzine lekken. Als je beide boutjes er uit hebt gedraaid kun je voorzichtig het vlotterbakje van de carburateur afhalen.
_20201209_131045.JPG

_20201209_131119.JPG

Gooi nu niet het vlotterbakje leeg maar zet hem ergens rechtop, als je hem wel leeg gooit dan duurt het lang voordat je scooter start omdat eerst het bakje zich moet vullen.

Stap 5
Nu kun je de sproeier vervangen. Neem een platkopschroevendraaier en draai de sproeier uit de carburateur.
_20201209_131133.JPG


Stap 6
Draai de nieuwe sproeier met je vingers het eerste stukje in tot die vast zit, draai hem dan nog volledig vast met de schroevendraaier. Let op vast=vast je wilt de sproeier niet onnodig beschadigen door te forceren.

Stap 7
Bevestig de carburateurpakking in het vlotterbakje
images-201.jpg

Doe vast de boutjes door het bakje heen zodat je hem meteen vast kan draaien. Het bakje kan er maar op een manier op, dus let daar wel op!
_20201209_131030.JPG


Stap 8
Nu kun je het luchtfilter weer op de carburateur plaatsen. Het kan soms zijn dat het rubber stijf is en dat hij moeilijk op de carburateur gaat. Als dat het geval is kun je de rubber slang voorzichtig verwarmen zodat de slang zachter word. Ook is het een optie om er een beetje 2-takt olie aan de binnenkant op te smeren. Zodat hij makkelijk op de carburateur glijd. Indien je een klem hebt zet deze er dan ook meteen op.

Stap 9
Vervolgens kun je het luchtfilter aan het blok bevestigen.

Stap 10 (laatste stap)
Controleer als je scooter aan staat of er geen benzine lekt tussen het vlotterbakje en de carburateur.

Vespa/Piaggio/GY6 4-takt
Author
arkAC
Views
482
First release
Last update
Rating
0.00 star(s) 0 ratings

More resources from arkAC

Top