Recent content by erix

  1. E

    Loopt niet harder dan stationair, deel2

    UPDATE: Vandaag had ik de moed om weer te gaan sleutelen. Omdat ik het idee had dat het een electrisch probleem zou kunnen zijn eerst mijn dynamo vervangen. Ik had nog een reserve exemplaar liggen. Groot was mijn verbazing toen het gas weer reageerde en hij het weer deed. Vond het wel een...
  2. E

    Loopt niet harder dan stationair, deel2

    Het lijkt me een elektrisch probleem. Of zie ik dat verkeerd Sparky?
  3. E

    Loopt niet harder dan stationair, deel2

    Mijn kymco agility rijdt niet meer. Als ik hem start doet ie niet meer dan stationair en thats it. Ik heb al bougie verwisseld/ Spanningsregelaar verwisseld/ bobine en bougiekapje vervangen / vacuumslangetje gecontroleerd/ carburateur sproeiers schoongemaakt. Vorige week reed hij meestal vrij...
  4. E

    Loopt niet harder dan stationair

    Dank je Sparky, Is eigenlijk niet nodig meer want in heb nieuwe gekocht en ingestoken en probleem is niet opgelost. Ben van plan om maandag extra massadraad te maken, kleppen nakijken, oude carburator erin enz. Kan de dynamo stuk zijn? Of de cdi?
  5. E

    Vespa start plotseling niet elektrisch

    Kost maar iets van 25€. En anders heb je een reserve om te testen maar kan je voorlopig weer vooruit met de nieuwe.
  6. E

    Vespa start plotseling niet elektrisch

    Dat hoeft niet. Hij draait gewoon iets langzamer als de koolborstels wat versleten zijn. Bij mijn kymco kostte een startmotor niet zoveel. En als hij al voor de helft versleten is bij jou kun je het best proberen. Reviseren kan ook soms.
  7. E

    Vespa start plotseling niet elektrisch

    Ik heb met mijn agility ook wel eens een probleem met het elektrisch starten gehad. De accu was goed maar de startmotor maakte net niet genoeg toeren om de motor te laten starten. Na vervanging starten hij weer krachtig en zoals het moet. Kan dus gewoon slijtage zijn.
  8. E

    Loopt niet harder dan stationair

    Mijn kymco agility rijdt niet meer. Als ik hem start doet ie niet meer dan stationair en thats it. Ik heb al bougie verwisseld/ Spanningsregelaar verwisseld/ bobine en bougiekapje vervangen / vacuumslangetje gecontroleerd/ carburateur sproeiers schoongemaakt. Vorige week reed hij meestal vrij...
  9. E

    scooter smoort, na contact aan en uit weer goed

    Scooter smoort plotseling na een willekeurige afstand rijden. Wanneer ik dan mijn contactsleutel draai zodat hij eerst uit is en dan aan tijdens dat hij zachter gaat rijden. Dan hoor ik een plofje uit de uitlaat en rijdt hij direct weer goed. Wat zou er aan de hand kunnen zijn?
  10. E

    Agility smoort na 1km, contact om en weer rijden

    De foto is van de bougie toen de "nieuwe" carburator er nog in zat. Ik heb de oude carburator teruggeplaatst om te kijken of het probleem weg was. Want dit probleem was niet toen de oude carburator er nog in zat. Nu kon ik gewoon wegrijden en na 100 meter ging hij raar doen en kon ik niet harder...
  11. E

    Agility smoort na 1km, contact om en weer rijden

    Ik heb een nieuwe carburator geplaatst op mijn Kymco Agility. Na 10km te hebben gereden smoorde de motor ineens en ging langzaam afremmen. Door “al rijdend” de contactsleutel uit te zetten en direct weer aan pakt de motor direct weer op en geeft vol vermogen totdat er een aantal kilometer...
  12. E

    scooter stinkt naar benzine

    Ja, het rare is wanneer ik stilsta ruikt het nergens naar benzine alleen in de buurt van de tank. De cdi heb ik nu ook even vervangen door een oude die ik nog had liggen. En de luchtschroef zit ongeveer 1 1/2 x uitgedraaid. Kan ik uitsluiten dat het de kleppen zijn? De scooter rijdt verder...
  13. E

    scooter stinkt naar benzine

    Mijn kymco agility stinkt naar benzine als ik stilsta. Ik ruik het niet altijd. Het ligt een beetje aan de wind. Daarnaast rijdt hij 1 op 23. Dat is dus veelste veel. Het zou natuurlijk een afstelprobleem kunnen zijn van de luchtschroef. Maar kan die dan zo veel gaan zuipen?? Er zit een...
  14. E

    Laadspanning agility boven 18V

    Uiteindelijk was het de verkeerde spanningsregelaar die het probleem veroorzaakte. Ik had er diverse gekocht die voor een gy6 motorblok bestemd waren en die pasten precies. Alleen een te hoog voltage. Nu met de nieuwe geeft hij eigenlijk ook nog te veel spanning namelijk 15V maar ik ga er van...
  15. E

    Laadspanning agility boven 18V

    Mijn agility geeft een laadspanning van 18,5V. Daardoor kookt de accu steeds over. Heb al van alles geprobeerd. Spanningsregelaar gewisseld 2x. Dynamo omgeruild van oud blok. Massakabel aangelegd. Nog steeds boven 18V. Nu kom ik er net achter dat mijn accu 4Ah is en er standaard een van 7Ah in...
Top