zwevende metrakit schijf

SvD racing

Well-Known Member
Ey wil voor mijn runner andere remschiven
en heb zitten kijken en vind de zwevende schijf van metrakit
wel intressant maar op euroscooters staat alleen voor voor.
Heb je niet voor achter dan eventueel ?
 
Advertisement - register to remove this

Weet niet hoe het bij Runners/piaggio blokken zit, maar bij Minarelli zijn de schijven voor en achter volgens mij altijd of in 99% van de gevallen gelijk.

Zo'n Metra Wave past dan ook achter, alleen weet ik niet of die brackets ook passen.

Zo'n Braking Wave schijfje past ook altijd achter.

Maar vergeet niet, achter een oversized schijf is echt onzin, eigenlijk alleen voor looks.

Je weet dat als je hard remt, je een gewichtsverschuiving naar voren krijgt en je achterwiel veel sneller zal blokkeren.

Als je dan ook nog eens achter een grotere schijf gaat monteren, zal dus nog eerder je achterwiel blokkeren.

Nietvoor niks zie je bij Geen Enkele racemotor (denk R1/6 GSX-Ren etc) achter een schijf zitten zo groot als voor. Altijd 220mm achter, voor 300~320mm.
 
Je kunt sowieso geen zwevende schijf achter zetten omdat dan je klauw niet meer tussen je velg past. maar je kunt wel je velg afdaaien net zoals de epc race bennelli heeft.
 
Folkert@MinaRally said:
Weet niet hoe het bij Runners/piaggio blokken zit, maar bij Minarelli zijn de schijven voor en achter volgens mij altijd of in 99% van de gevallen gelijk.

Zo'n Metra Wave past dan ook achter, alleen weet ik niet of die brackets ook passen.

Zo'n Braking Wave schijfje past ook altijd achter.

Maar vergeet niet, achter een oversized schijf is echt onzin, eigenlijk alleen voor looks.

Je weet dat als je hard remt, je een gewichtsverschuiving naar voren krijgt en je achterwiel veel sneller zal blokkeren.

Als je dan ook nog eens achter een grotere schijf gaat monteren, zal dus nog eerder je achterwiel blokkeren.

Nietvoor niks zie je bij Geen Enkele racemotor (denk R1/6 GSX-Ren etc) achter een schijf zitten zo groot als voor. Altijd 220mm achter, voor 300~320mm.
schijven van piaggo voor passen niet achterop , dus niet zoals bij mina.Stel dat ze wel zouden passen zou je al zelf een bracket moeten maken.mja helaas pindakaas.
 
Streetglow-fox said:
Je kunt sowieso geen zwevende schijf achter zetten omdat dan je klauw niet meer tussen je velg past. maar je kunt wel je velg afdaaien net zoals de epc race bennelli heeft.

Is dat zo? Hij zit alleen bij die rand en wat kan je dara nog afdraaien?

Maar als ie binnen in de voorvelg past, zou die dat achter ook moeten passen. Of hij moet achter heel veel meer naar binnen zitten. Maar de details van die (EPC)Benelli achtervelg weet ik ook zo niet.
 
Back
Top