Zuigerveren probleempje

Meneer Eric

Banned
Ik heb een DR70 gekocht, maar omdat ik zat met een pen 12 krukas ben ik gisteren maar even naar Jos Dijkman gegaan voor een nieuwe zuiger. Ik had een mooi zuigertje gevonden met lekkere dunne zuigerveren voor 47mm gietijzeren cilinders.

De zuiger past prima (die is 47mm)
De zuigerveren zijn niet te lang

Alleen ik krijg de zuiger er niet in met zuigerveren erop, waarschijnlijk zijn de inhammen van de zuigerveren voor de slotjes te krap

Iemand een ideetje 8P?
 
Advertisement - register to remove this

Als de veren in de cilinder zitten is er een speling tussen de openingen maar zo gauw ze om de zuiger zitten lijken ze wel te lang :p
 
Originally posted by Eric
Als de veren in de cilinder zitten is er een speling tussen de openingen maar zo gauw ze om de zuiger zitten lijken ze wel te lang :p

Dan zouden ze hoe dan ook in de cilinder moeten kunnen. Probeer het eens met een beetje olie op de wand. Helpt vaak een hoop. :)
 
Okey, loop me even na. Als je zuigerveren los in je cilinder passen, waarbij ze niet geheel gesloten zijn. Dan zouden ze toch ook in je cilinder moeten passen. Zoiezo als ze geheel gesloten zijn?

Zoals je eerder al zei, kan je even de slotjes checken. Misschien gaat je zuigeveer bol staan op dat punt.
 
Originally posted by Xander
Okey, loop me even na. Als je zuigerveren los in je cilinder passen, waarbij ze niet geheel gesloten zijn. Dan zouden ze toch ook in je cilinder moeten passen. Zoiezo als ze geheel gesloten zijn?

Zoals je eerder al zei, kan je even de slotjes checken. Misschien gaat je zuigeveer bol staan op dat punt.

Zou ook kunnen dat ze te dik (of te diep, tis maar net hoe je het noemt) zijn voor de groeven in de zuiger, dat zou alles kunnen verklaren. Al lijkt me dat vreemd...
 
Originally posted by Minalover
Zou ook kunnen dat ze te dik (of te diep, tis maar net hoe je het noemt) zijn voor de groeven in de zuiger, dat zou alles kunnen verklaren. Al lijkt me dat vreemd...

Nee, want de zuigerveren sluiten totaal wanneer ze om de zuiger zitten. Dus moeten ze in de cilinder passen wanneer ze exact rond zijn. Ze passen ook los in de cilinder en zelfs dan hebben ze nog een voldoende slotspeling.

Ik heb een beetje het gevoel dat de zuigerveren niet bij de zuiger horen. Maw de slotjes sluiten niet juist op je zuigerveer aan. Of je zuiger is gewoon gruwelijk ovaal. :p
 
Originally posted by Chiel
En de zuigerveer kan wel helemaal in de groef (alleen dus niet bij het slotje)

Jep, waarschijnlijk is de vorm/grootte van het inkepinkje van het slotje verkeerd in de zuigerveren
 
Ericje haal anders gewoon een mooi vertex zuigertje met enkele veer....wat voor merk had je nu gehaald dan? Geen meteor hoop ik? Zijn misschien wel lekker cheap maar das dan ook t enigste voordeel :p....

Maak anders ff pics van die veren en zuiger...
 
Nee, geen Meteor / Vertex. Ik ruil hem weer fijn om volgende week, als er nog mensen vanuit Gelderland mee naar Jos Dijkman willen: er is nog plaats :p
 
Originally posted by Eric
Nee, geen Meteor / Vertex. Ik ruil hem weer fijn om volgende week, als er nog mensen vanuit Gelderland mee naar Jos Dijkman willen: er is nog plaats :p

rijd je dan via friesland :p
 
Back
Top