Zuigerveren maken geluid

Mojito_030

Aprilia Mojito
Ik heb ongeveer 3 maanden geleden een nieuwe cilinder en zuiger gemonteerd op mijn scooter, het is nu zo dat de zuigerveren geluid maken bij een bepaalde toerental. Maar als ik gaf geef (belast) dat is het weg, en staionair hoor ik het ook niet. Het is meer als k rij en het gas loslaat dat hoor ik het.

dus me vraag is of dit kwaad kan?
 
Last edited:
Advertisement - register to remove this

een ratelend geluid, het is niet heer hard of wat dan ook. Meer alsof een boutje los zit. Ik zelf dacht dat dat een boutje los zat dus zelf alles nagekeken, maar is toch echt de zuigerveren.
 
Als je de zuigerveren hoort dan is er echt is goed mis :p

Maar serieus, je hoort waarschijnlijk eerder iets van lagers. Wat was ook alweer de reden dat je nieuwe cilinder had gemonteerd? Misschien hebben toen de krukas lagers ook een flinke opdonder gehad en/of is er metaal in het carter gekomen.
 
Ik heb deze cilinder erop gezet omdat de uitlaatboutje was kapotgegaan op de cilinder. De oude cilinder en zuiger waren gewoon ook goed. En ik denk zelf als het de lagers waren dat hij dit geluid continu moet maken (correct if i am wrong) compressie is goed. Hij rijd goed, trekt goed etc..
 
Het kan best zijn dat er eventueel iets anders los is gegaan en wat ratelt, maar een geluidje beoordelen via een forum is nogal lastig. We kunnen echt met zekerheid uitsluiten dat het niet je zuigerveren zijn. Misschien samen met iemand scooter op de bok zetten en dan gas geven/loslaten om te kijken waar het geluid exact vandaan komt. Wel met ze tweeën doen, je wil niet dat je wiel de grond raakt :)
 
Nee dat was het zoiezo niet, maar ik ga denk k gewoon zo rijden deze zomer, volgende zomer heb ik een complete opknapbeurt voor de blok in gedachten,

iedereen bedankt voor de moeite
 
ja ik weet het maar hij had eenmaal niet veel gelopen toen ik hem gekocht had 2000km weet eigenlijk niet of dit veel is voor een scooter. Je kan het verhaaltje wel zon beetje op me showcase lezen haha
 
Het is een geluid, wat er niet in hoort te zitten..
Dus er is iets niet goed.
Haal iig de cilinder los. Voor hetzelfde geld zie je gelijk wat et is
Dan heb je iig de zuiger en veer, en naaldlager uitgesloten.
 
Back
Top