zuigerveren dr

de tom

Well-Known Member
uuh da's wel erguug weinig normaal gesproken met een standaard cilinder en zuiger kun je zo'n 15000 KM rijden... en ja natuurlijk moet je je nieuwe zuigerveren even inrijden, want er zit wat nieuws in je cilinder dus moet een soort "weg" vinden en als je gelijk gaat blazen is dat niet zo versandig dus 100km inrijden is denk wel genoeg voor alleen 2 nieuwe zuigerveertjes...
en die maat moet je je zuiger gewoon mee naar je dealer nemen dan heb je gelijk de goede kun je ze zelf ook gelijk ff passen.

nou mazzls en Suc6
 
Advertisement - register to remove this

2500 moet zeker te doen zijn, behalve als je gewoon erg slecht smeert.

Btw, had een dr een of 2 zuigerveren? als ie er 2 heeft zeker 2500, maar je merkt hetvanzelf als je compressie minder wordt, dan vervangen
 
Die DR heeft 2 zuigerveren, en 1.500 km is asociaal weinig voor een ongetunede DR...

Ik weet niet wat je ermee hebt gedaan, of waarom je denkt dat je zuigerveren versleten zijn?

Greetz.
 
kan het dat na 1500km de zuigerveren weer helemaal op zijn???
moet je die nieuwe ook inrijden?
en als laaste weet hier iemand de maat uit zijn hoofd? ik dacht 47 x 1,5 C slot
correct m if im wrong

greetz

------------------
Yamaha BW/Spy-DR-Yasuni R-Multivar-Mallossi special belt-19mm DO-
 
heb altijd erg goed gesmeert, maar gewoon minder compressie en trok minder goed door dus dacht van zuigerveren he!!!maar heb ze al vervangen en slotspeling was idd toch wel groot dus maar nieuwe gezet, zuiger was echt als nieuw heb ik nog nooit meegemaakt ha ha

------------------
Yamaha BW/Spy-DR-Yasuni R-Multivar-Mallossi special belt-19mm DO-
 
na 1500 km versleten????

met tankstation olie en een 5 maten te kleine spr moet dat wel lukken.
 
hmz mijn zuigerveren.. eerste setje op mijn malossie giet( 2stuks) waren na 2000 km ook al versleten... en ook extra stt door de benzine, en ook een sproeier die groot genoeg was...., maar het 2e setje gaat alweer 2500 km mee en nogsteeds geen probs

henk
 
Als je je kickstart naar beneden duwt met je handen, dan voel je minder weerstand dan normaal. En het resulteerd in minder trekkracht.
 
demonteren(alleen cilinder beetje naar voren trekken is vaak genoeg) en kijken hoeveel speling er tussen de uiteinden zit.

Originally posted by TheFugitive:
hoe weet je nu dat het je veren zijn?

top wordt minder?
of.....
 
Bart: tijdens monteren tjek je je slotspeling, dus als je hem dan loshaalt, dan kan je weer tjekken, en verschil zien
smile.gif


maar slotspeling meer als 1mm is ruim teveel
smile.gif
 
* off topic*

Zit er ook verschil tussen een DR en een Top qua kwaliteit ??

Want ik kan een Top70 tuned krijgen voor 200,- die nog nauwelijks heeft gedraait.

* off topic *
 
Originally posted by Runner Rules !!:
* off topic*

Zit er ook verschil tussen een DR en een Top qua kwaliteit ??

Want ik kan een Top70 tuned krijgen voor 200,- die nog nauwelijks heeft gedraait.

* off topic *

De zuiger is anders, ws. wel beter (Flat i.p.v. Dome?) maar het is geen gesmede zuiger volgens mij...

Greetz.
 
Originally posted by Bart Nrg Mc2:
De zuiger is anders, ws. wel beter (Flat i.p.v. Dome?) maar het is geen gesmede zuiger volgens mij...

Greetz.


En wat is et voordeel daar dan van ? betere prestaties, zuigerveren gaan langer mee ?
 
Back
Top