zoveelste vraag over een niet vonkende bougie

g3n1x

Rieju RS1 Owner
Goed nu ik

rieju rs1 evolution, de blauw rode uit 2000
blok: minarelli AM6 LC, met zover ik weet ontgrensde uitlaat en top performance 50cc snel cilinder en verder alles standaard

van de week was het dus weer is zo ver dat ik was vergeten te tanken
en voila, hij was leeg
viel dus uit, heb het wel is eerder gehad geen probleem ,weer bijvullen met benzine ff wat meer aanduwen (de straat uit is +- 30 meter) en hij liep weer

nu dus ook weer gevuld, netjes gemengd met olie (zelf mengen, oliereservoir door vorige eigenaar verwijderd)

ik dacht heel blij van nou dat werkt wel weer
en ja het werkte, kon stukje rijden, maar bij vol gas viel het gas wel weg
heb er ong 100 meter mee gereden, en toen bij elk klein beetje gas viel die ook al weg, en uiteindelijk was die uit..

niet meer aan te krijgen, heel lang geprobeerd aan te duwen..

goed bougie eruit, geprobeerd te houden tegen frame voor een vonk, geen vonk, en ook tegen mn blok niet
massa is nog goed aangesloten voor wat ik kan zien.

het ging hier om een bosch super R6 bougie met een bepaald type, weet even niet uit mn hoofd welke

heb zaterdag toen nog een nieuwe NGK bougie gehaald, zelfde model
vonkte ook niet

het bougiekapje maakte amper contact met de bougie, vind het een wonder dat die zo lang nog heeft gereden..

mn pa heeft vandaag een nieuw kapje erop gezet die hij van een motorblok van een yamaha xj900 motor af heeft gehaald (in principe verschilt dat niets, het zou iig niet uit moeten maken wat betreft de vonk zegt hij, en hij zal het wel weten als monteur ..)

goed met het nieuwe kapje dus ook geen vonk
het is geen vast loper, je hoort de zuiger bewegen als je duwt, en er is compressie.

waar kan ik nu gaan zoeken voor wat het probleem is? mogelijk ontsteking naar de klote?

goed ik kom er niet echt uit wat ik moet doen, heb hier het hele forum al afgezocht met search maar niets bruikbaars gevonden

ik ben benieuwd, alvast bedankt
 
Advertisement - register to remove this

Met kapje bedoel je bougiedop? Haal dan gewoon een een nieuwe bougiedop (en kabel als je er toch bent) uit de winkel die voor jouw setup bedoeld zijn.. kost nog geen 5 euro
 
ja bougiekap inderdaad
nou ja goed dat wordt pas over 2 weken dat het kan -_- drukte met school enzo

mijn setup is in principe alleen andere cilinder (top performance 50 snel) en prop uit uitlaat ;)

verder normaal minarelli am6 blok

thnx anyway
 
Back
Top