Zonder spiegel boete?

Status
Not open for further replies.

srXpro

Well-Known Member
Hallo ik was laatst op het rollerbank. Snelheid was in orde daar gaf ze een warschuwing ervoor 8P . Maar mijn spiegels is doorgedraaid dus die past er nu niet op. dus ik zeggen van ja hij is kapot dit dat maar tog willen ze niet luister uiteindelijk krijg ik een boete voor het spiegel. De boete bedraagt 60€ dit vond ik iets te veel van het goede? ik dacht namelijk dat het 35 euro was ???
 
Advertisement - register to remove this

Dus je kreeg een boete omdat je spiegel er niet op zat of niet goed gemonteerd was?
 
de spiegel hoeft namelijk niet gemonteerd te zijn ( naar mijn weten ).
zelfde met knipperlichten.
 
Gewoon aan aanklacht indienen en je hoeft niet te betalen.

Zoals Scarrie al zegt, spiegels en knipperlichten zijn niet verplicht.
 
Ja maar ik kan me voorstellen dat als de spiegel niet goed vast zit en draait de politie het als gevaarlijk beschouwt. Knipperlichten moeten werken als ze erop zitten.
 
Scooters, brommers vanaf een bepaald bouwjaar (2005/2006 ofzo) die standaart geleverd zijn met een spiegel zijn verplicht om een spiegel gemonteerd te hebben.
 
Ja maar de spiegel is doorgedraaid waardoor die niet vast komt te zitten. En 60€ is tog wel behoorlijk veel voor een spiegel ik dacht dat het 35 euro kostte
 
boetes zijn 1 april verhoogd :X

Elke scooter met bouwjaar 2007 of later (of ze nu bijgeleverd zijn of niet!) moet minimaal een linkerspiegel hebben. Volgens je profiel rij jij op een bouwjaar 2006, dus ik zou de boete gaan aanvechten...
 
Ja maar de spiegel is doorgedraaid waardoor die niet vast komt te zitten. En 60€ is tog wel behoorlijk veel voor een spiegel ik dacht dat het 35 euro kostte

Dat is dat toch jouw probleem, en niet die van hun. Moet je het dus maken.
 
Zat de spiegel er nu wel of niet op?
Als deze er wel opzat en los zat dan ga je het denkik toch niet winnen, aangezien jou spiegel gewoon degelijk moet zijn als deze erop zit.
Je gaat bijv. ook niet met banden zonder profiel rijden.
 
Zoals meerdere zeggen hier: Boetes zijn omhoog gegaan.

En vanaf bouwjaar 2006 is het verplicht dat er minimaal een linkerspiegel opzit.
 
voor elke scooter die na 01-01-07 zijn eerste inschrijving heeft, is een linker spiegel verplicht. Zo ook een snelheids meter.
 
Gaat over NL, dat spiegel verhaal

Ik zelf rijd al 10 maanden rondt zonder die linker spiegel, nooit problemen gehad.
Iig, nog nooit aangehouden.

En als ze een scooter zien rijden gaan ze echt niet helemaal natrekken, of er een spiegel op moet.. ja of de nee
 
dat hoeft ook niet nagetrokken te worden, bouwjaar/datum van eerste toelating staat gewoon op het kentekenbewijs, dus als ze daar zien dat de scooter van >2007 is en zonder spiegiel: Boete...
 
K denk als ze met een papier en helm controle/roller staan, en ook technish controleren dat je dan wel de lul bent..

Maar gewoon aanhouden omdat je geen spiegel hebt zullen ze niet doen, omdat bijna geen 1 scooter een spiegel heeft:p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top