Zonder kappen, mag dit?

Status
Not open for further replies.
H

hugo2

Guest
Ik wil misschien een Peugeot Rapido snor kopen voor erbij maar omdat deze dingen er niet uit zien wil ik deze maken zoals op onderstaande foto. Nu is mijn vraag mag je zonder kappen rijden als er niks uitsteekt en er gewoon licht, knipperlichten en claxon op zit.

 
Advertisement - register to remove this

Ik vind dit wel grappig. Ik heb het liever een snorscooter dan een Tomos maar de meesten zijn zo lelijk.
 
Last edited by a moderator:
Rijden kappen mag, mits scherpe of uitstekende delen zijn afgewerkt of beschermd.
Wanneer je geen uitstekende of scherpe uitstekende delen hebt mag je ermee op de weg.

Heb het zelf ook meegemaakt, ik reed op me frame rond. Moteragent houdt me aan, vraagt naar mijn papieren en kijkt naar de scooter. "Geen uitstekende delen en alles netjes afgewerkt, papieren in orde dus goede middag nog"
 
dit is een goed topic voor mij vraag,

ik ga me stuur kapje op nieuw spuiten waar bij dus me stuur bloot komt te ligge, en mel icht vervalt(komt er in als me kapje gespoten is)
je gaat dus een kaal stuur zien en los hangende schakelaars 8P

is theorie heb ik geen uistekende delen mag dit ?
 
knipperlichten heb je zowiezo niet nodig en als je geen toeter hebt duw je er toch een bel op? Verder mag er idd niks uitsteken.. Als je gewoon licht hebt doen ze er niet zo moeilijk over..


[posted by Andatura]
 
Xearo said:
knipperlichten heb je zowiezo niet nodig en als je geen toeter hebt duw je er toch een bel op? Verder mag er idd niks uitsteken.. Als je gewoon licht hebt doen ze er niet zo moeilijk over..


[posted by Andatura]
knipperlichten moeten werken als ze er std op zitten / zaten!!!

Dus die mag je er niet af slopen o.i.d.
 
scoop643 said:
knipperlichten moeten werken als ze er std op zitten / zaten!!!

Dus die mag je er niet af slopen o.i.d.

Dat is dus niet waar.

ALS je knipperlichten op je scooter hebt. Moeten ze het ALLEMAAL goed doen. Dus juiste kleur etc. Maar het hoeft niet. Maar dan moet je wel je hand uitsteken :p
 
Ik doe het toch maar niet. Waarschijnlijk wordt je door iedere agent aangehouden en als je netjes 25 km/uur zou gaan kun je net zo goed gaan fietsen en anders pak ik mijn SR.
 
Aerox Theo said:
Dat is dus niet waar.

ALS je knipperlichten op je scooter hebt. Moeten ze het ALLEMAAL goed doen. Dus juiste kleur etc. Maar het hoeft niet. Maar dan moet je wel je hand uitsteken :p
neee..... als ze er op zitten moet je ze gebruiken
als ze er op hebben gezeten (std) mag je ze er niet af halen
als ze er op zitten moeten ze allemaal weken, en de kleur ambergeel uitstralen...
 
scoop643 said:
neee..... als ze er op zitten moet je ze gebruiken
als ze er op hebben gezeten (std) mag je ze er niet af halen
als ze er op zitten moeten ze allemaal weken, en de kleur ambergeel uitstralen...


hey er bestaat ook nog een gedoogbeleid
 
scoop643 said:
neee..... als ze er op zitten moet je ze gebruiken
als ze er op hebben gezeten (std) mag je ze er niet af halen
als ze er op zitten moeten ze allemaal weken, en de kleur ambergeel uitstralen...
dit is BS als het erop zit moet het WERKEN als het eraf is moet je je hand uitsteken. anders zou ieder bromvoertuig verplicht knipperlichten moeten hebben (vanuit de fabriek al) (wet gelijke behandeling)en er zijn brommertjes die geen knippertjes hebben...
 
volges mij doen ze der wel moeilijk over.. vriend van mij reed ook zonder kappen.. en die kreeg geen boete omdat het honde brigade was dus mochten ze hem niet meer als 3 boetes geven (meer dan 3 = mee naar bureau.. maar ze mochte hem niet meenemen) maar ze zeiden wel van jah anders had je daar ook nog boetes voor gekregen.. 40,- per kap ofzo iets zeiden ze:S
 
Als ze erop zitten of zaten moeten ze het gewoon doen, das het hele eieren eten.
Je mag zonder kappen rijden, maar dan mogen er geen scherpe delen uisteken.

Dit is wat ik ervan weet.......
 
Marcie said:
Als ze erop zitten of zaten moeten ze het gewoon doen, das het hele eieren eten.
Je mag zonder kappen rijden, maar dan mogen er geen scherpe delen uisteken.

Dit is wat ik ervan weet.......


dit is correct vriend van me heeft dit gehad met ze sr, ik was laats ook gepakt met me sr zonder kappen maar deden ze niet moeilijk over, miste dezelfde kappen en was op zelfde bureau en die sr van die vriend van me stond er 2 meter naast.

maar zijn scooter staat er al een jaar 8P
 
Ik heb het even na gevraagd aan mijn zwager die politie-agent is.
Volgens de regelgeving mag een voertuig geen gevaar opleveren door uitstekende delen.
Zoals jullie zeggen als je ze afgewerkt hebt en dit dus geen probleem meer vormt mag er deel genomen worden aan het verkeer.
Een vereiste is wel dat wanneer je zo zou willen gaan rijden je hem gekeurd moet hebben, en hij goed en veilig bevonden moet zijn.
De meeste agenten maken er geen probleem van als het er netjes uitziet.
Maar ook zegt mijn zwager dat als je zonder kappen rijdt hij je sneller aan zou houden om dat het vermoeden sneller gewekt is dat er wat mankert dan wanneer je wel met kappen zou rijden.
 
Project RR2 said:
dit is BS als het erop zit moet het WERKEN als het eraf is moet je je hand uitsteken. anders zou ieder bromvoertuig verplicht knipperlichten moeten hebben (vanuit de fabriek al) (wet gelijke behandeling)en er zijn brommertjes die geen knippertjes hebben...
dude lees dan wat ik zeg!!!!

Als ze er in de fabriek opgezet worden moeten ze er op blijven!!!
Als ze er niet op worden gezet in de fabriek (b.v. puch) dan moet jij je hand uitsteken.

Basta! Niet anders. Het is gewoon zo, 9 v.d. 10x zal een agent niets zeggen als jij gewoon je hand uitsteekt. maar hij mag je een bekeuring geven!

franky said:
hey er bestaat ook nog een gedoogbeleid
ja klopt, i know, maar dat is met meer dingen dat ze er vaak een waarschuwing voor geven. b.v. panty over koplamp, zeggen ze ook niet altijd wat van. Terwijl het ook niet mag.
 
Ok nog even wat, in mijn vorige post vertel ik dat eht mag zolang hij goedgekeurd wordt.
Hier is alleen een probleem aanwezig, hij zal nooit goedgekeurd worden.
Dit neit alleen om de uitstekende delen maar mede door het "brandgevaar" doordat de kappen de tank zodanig beschermen dat hier een duidelijke taak van brandpreventie aan te schrijven is.
Oftewel je zal hem zo goed als nooit door de keuring heen weten te krijgen, en deze keuring kost ook nog eens geld :p
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top