zo aangehouden...en een reden van niks

ElmoRS

Well-Known Member
mjah ik zal het even goed uitleggen zodat ik geen gezeik krijg:

Vanmiddag rijd ik mooi naar huis toe, en met dit mooie weer zijn er allemaal ouders met kinders op pad dus ik denk ga maar niet over fietspad want daar zitten nogal wat onoverzichtelijke bochten in en ik wil niet de aanrijding van zo'n koter op mijn geweten hebben dus ik pak een stuk autoweg.

Ik sta bij de stoplichten en zie een auto voorbij rijden en ik kijk es goed en ja hoor undercoverwouten. Nou ik denk mjah laat ze maar komen ik doe niks verkeerd en heb een goed reden om over de autoweg te gaan...dus het licht springt op groen en ik trek gecontroleerd en met niet veel toeren weg want ik wist gewoon dat ie omgekeerd had en ja hoor de hele tijd toeteren....maar ja kan moeilijk midden op de weg stil gaan staan dus steek mijn hand op en blijven toeteren. Ik sla woonwijk in en zet hem aan de kant.

Ze stappen uit en zeggen waarom stopte je niet?
ik had zoeits van :| en ik zeg kan moeilijk sti gaan staan op het kruispunt he...steek niet voor niks mijn hand omhoog want ik had jullie al gezien.
komt er opeens een wijf aan en zegt papieren graag...

-ok alstjeblieft, effe een vraagje : waarom moeten jullie mij hebben?

-Nou we hebben je 2 weken terug zien rijden en toen reed je nogal hard.

Ik zeg 2 weken terug, dat was ik niet want ik houd me rustig aan de regels hiero in het dorp qua snelheid want jullie zitten overal.

-Nee, dat kan jij wel niet geweest zijn maar het was je brommer wel.


- ik zeg dat kan niet, er rijd niemand anders op dan ik.
(dus wel was een maat van me PleX hier op het forum)

-nou ja je was het wel want ik heb je kenteken onthouden.
(tuulk vanaf zoveel tientallen meter een slingerend brommerplaatje onthouden...tuulk, jij wel met je bril|( )

-En toen hebben we je nog opgebeld

-Ja weet ik, ik snapte totaal niet waarom maar goed jullie hebbe gebeld.

-En we hebben je het advies gegeven om af te voeren en we willen wel eens zien hoeveel vermogen je brommer heeft dus je rijd met ons mee naar het bureau.

-Nee, want ik moet nu naar huis.

-Ok doen we het zo, ik vorder nu dit voertuig en ik leg duidelijk de regels uit. Blablabla dit en dat

-Ik zit ze es aan te kijken e zeg: ik heb niks fout gedaan dus ik ga ook niet mee.

-Je gaat wel mee.

- Ik denk tjezus....nou ja ik ga wel mee.

- Mooi rijd maar voor ons uit naar het bureau.

Ik had echt zoiets van wat willen ze nou dan:?

@juuten-bureau

Wijf trekt garage open en zegt: zet hem hier maar in.

- Ik zeg ja daag, mijn brommer blijft hier niet staan om niks!

-Doe je nou nog moeilijk?

- Ja, waarom moet mijn brommer hier staan terwijl ik helemaal niks fout gedaan heb?

-Je hebt wel wat fout gedaan en dat weet je zelf ook wel

-Ik heb helemaal niks fout gedaan en om iets wat ik 2 weken geleden zou hebben fout gedaan vind ik dikke crap en als het al helemaal niet zo is en ik het niet eens ben geweest dan is het allemaal maar goed met jullie.

Ik was echt super pissed op die gasten

-Mjah ik weet toch zeker dat jij het was want ik weet nog wat er op het plaatje stond: nu noemt ie een nusje cijfers en letters op en zegt dat ben jij.

-Ja das niet moeilijk opnoemen he als je er een meter voor staat, zo kan ik ook wel iemand de schuld geven.

Mjah ik moest nog dringend wat doen en ik wist toch zelf ook wel dat ik nu al zover was dat ze me niet meer lieten gaan dus ik zet mijn brommer in de garage en zeg:

-Gaan jullie mij naar huis brengen of kan ik dat pokkeneind zelf lopen?

-Nee wij brengen je wel naar huis.

IN de auto

- En nog iets wat ik me afvroeg, het kan geen kwaad maar waarom reed je net niet op het fietspad?

- Met dit mooie weer zijn er allemaal ouders met kinders op pad dus ik denk ga maar niet over fietspad want daar zitten nogal wat onoverzichtelijke bochten in en ik wil niet de aanrijding van zo'n koter op mijn geweten hebben dus ik pak een stuk autoweg, het was toch extreem rustig.

Mjah vond ie ook wel redelijk

eenmaal bij mijn huis zeiden ze dat ze me nog zouden bellen en heb ik gevraagd of het AUB niet weer een week zou duren voor ik me brommer eindelijk weer had.

Mjah nu vraag ik me af, kunnen ze mij zomaar zonder een zinnige reden, want het is geen zinnige reden ofwel dan, oppakken en op de rollenbank zetten want ik heb niet te hard gereden en dat ik op de autoweg zat kon hem ook niets schelen. Dus waar willen ze me op pakken? op iets wat 2 weken eerder geweest is? Dat kan toch gewoon niet?

Hoe los ik dit snel op? Met een bezwaarschrift? Mondeling? Ik weet het echt niet, ik ga morgen iig effe opnieuw verhaal halen bij het bureau want ik vind dit nergens op slaan.
Zal morgen gelijk even naar de bieb en kijken of ik in wetboeken iets hierover kan vinden.

Alvast bedankt jongs!
 
Advertisement - register to remove this

zover ik weet mogen ze het niet doen maar ze doen het wel.... :|
ik ben toen ook zonder reden aangehouwen en heb gewoon de boete gehad :|
 
gewoon mondeling verklaren.

Maar ik snap niet waarom je gewoon bent meegegaan naar het buro. Het slaat toch nergens op om je aan te houden voor iets wat je 2 weken geleden NIET gedaan hebt (en ook nog eens 2 weken geleden, ik zou ze echt uitlachen! ). Ik zou voor geen goud meegaan met die knuppels.

Eergister reed ik ff met me scoot op straat om te testen (dit verhaal een aantal forummers al wel gehoord hebben maar ach :p ). Ik had net pech want op het kruispunt waar ik net met een redelijk vaartje voorbij kwam stond een motorwout. Ik was dichtbij huis dus ik reed snel naar huis maar de motorwout kwam achter me aan. Ik parkeerde snel me scooter in me achtertuin terwijl de motorwout voor me huis stopte.

Ik moest meekomen naar het buro zei die. Ik had daar dus mooi geen zin in want ze hadden daar een rollebank staan en hij wilde mijn scooter daar dus ophebben 8P . Dus ik zei van: mijn scooter staat hier nu thuis, ik ga naar binnen en u gaat maar wat anders doen :D. Nou die wout vond dit niet zo leuk en als ik niet meekwam naar het buro dreigde hij een officier in te schakelen die dan bij me huis zou komen en me alsnog mee zou nemen. Ik zei van, best joh, doe maar, roep die officier maar, want ik ga toch niet mee naar het buro!

Nu wilde hij me arresteren omdat ik niet meewerkte, hij wilde me blijkbaar bang maken want hij pakte me bij me jas en wilde me meesleuren (weet ook niet waarheen :? ). Ik rukte me los en zei: does normaal joh, dis niet uw terrein, u mag hier niet eens komen! (ik stond op me oprit). Hij besefte toch wel dat het moeilijk ging worden met mij en begon toen een discussie met mij.

De discussie ging over de snelheid van scooters tegenwoordig en dat er kentekens komen enzo, en de grote aantallen ongevallen per jaar. Ik ging tegen hem in en zei dat ik altijd netjes rustig reed, en dat geen rare dingen doe zoals auto's inhalen enzo. De discussie ging iig over vanalles en duurde dan ook wel een klein uurtje :D. Nadat we klaar waren zei die: En NU?

Ik zei van: Ja, eeeuuuuh, nix. Toen schudde hij me de hand en zei dat als ie me nog 1x zag rijden moest ik mee en als ik dan 2kW op de rollerbank heb neemt ie hem in. Naja, ik ben toch blij want ben er toch mooi vanaf gekomen!
 
Tsss... dit spoort echt niet met die wouten :(!
Die aanpak van hun is echt fuck!
Maat die ik ken is 2x in 1 week op de rollenbank gezet.
1x gewoon bij het stoplicht terwijl hij stond te wachten.
Motorwout ernaast en hij kon zo mee.
Echt bullshit.
Ik snap het echt niet.
Auto en motors planken maar raak en dat is allemaal ok.
Ga is op auto's letten.. 80% rijdt te hard.
Allemaal planken en scooters halen ze ertussenuit, omdat ze zo 'gevaarlijk' zijn en 'roekeloos' rijden :| .
Zelfs als je dus eigenlijk geen overtreding begaat word je meegenomen.
Ze moeten gewoon opkankeren en is met gelijke maten gaan meten, want dit slaat echt helemaal nergens op :( !!


Maarja..., is algemeen bekend en vast toch weinig aan te doen :|
 
Het is bekend dat :

- de meeste ongeluksveroorzakers auto's zijn (in verhouding)
- de meeste politie agenten eigenlijk belangrijkerdere zaken te doen hebben, maar door de overheid komt hier dus niks van terecht
- je wordt aangehouden op de domste momenten
- (sommige) politieagenten vaak de regels aan hun laars lappen ( om het maar netjes te zeggen)
- je met zo'n setup niet echt kans hebt dat je hem snel terugkrijgt

:'(
 
Een maat van me moest 2 weken geleden mee naar het bureau terwijl hij stond te tanken.. Dus met buddy open en slang erin.. Hij mocht niet eens meer rijden maar kon gelijk mee in de auto en zijn scooter werd opgehaald met een busje (tevens vervoerschade) een week later lagen er 6 gele briefjes in de brievenbus.. (3 met prijs erop en 3 niet).. Mja, hij had geen gele stickers, geen plaatje etc.
 
uhummm er zit een 24mm carb op nu :)

mja.. de politie hier is gewoon stom.. ze gaan alleen maar achter bommertjes aan :( voor de rest doen ze geen flikker
 
Even voor de goede orde, mijn setup is dus

airsal 70cc
24mm carb
metrakit uitlaat
14-40 vertanding



mjah, als je zelf een beetje logisch nadenkt moet dit niet kunnen, ik ben zelf niet echt zo'n figuur dat lang bij zijn standpunt blijft.......daarom ben ik ook meegegaan, ik ga vandaag wat van die nutteloze boeken die ze wetboeken noemen doorpluizen in de bieb in de hoop iets te vinden waarin staat dat dit toch echt niet mag en dat evt. te kopiëeren en dat te laten zien bij het bureau en evt. nog een bezwaarschrift iendien bij het bureau.

Ik moet sowiso zorgen dat ik het oplos zonder dat ze hem op de rollenbank zette, dit hebben ze dus nog niet gedaan....hij staat nog vrolijk in de garage. Is er een manier om te zorgen dat ik een soort onderzoek kan starten en dat ze dat eerst moeten afwachten tot ik het onderzeok heb afgerond naar de zaak of de manier van doen van de politie rechtsgeldig is?

Ik zat hierbij te denken aan eerst een brief op te stellen met een verzoek tot instellen van een onderzoek op de manier van aanhouding en de zaak te laten rusten totdat ik bewijzen heb dat het oppakken en in beslag nemen van mijn brommer niet rechtsgeldig is geweest.

Ook wil ik bij de rollenbank test zijn aangezien de rollenbank hier is gemaakt op scooters en niet op mijn brommer en ik dus de koelingspijp tegen mijn rechter zijkap aangeblazen krijg en ik dus keihard vrees voor mijn cilinder en mijn krukaslagers die binnenkort vervangen gaan worden omdat ze bijna door een beste tijd heen zijn. Mijn RS wordt namelijk vrij snel warm en ik denk dat mijn zuigerveer veel te veel warmte niet meer aankan.
 
Originally posted by Enrico@nrg
Een maat van me moest 2 weken geleden mee naar het bureau terwijl hij stond te tanken.. Dus met buddy open en slang erin.. Hij mocht niet eens meer rijden maar kon gelijk mee in de auto en zijn scooter werd opgehaald met een busje (tevens vervoerschade) een week later lagen er 6 gele briefjes in de brievenbus.. (3 met prijs erop en 3 niet).. Mja, hij had geen gele stickers, geen plaatje etc.
Dat was ik.
Maar ik weet nog steeds niet , waarom ze 6 boetes uitgeschreven hebben.
3 met bedrag en 3 zonder.
Is dat mischien omdat ze er eigenlijk maar 3 uit mogen schrijven?
En dat ze me dan eerst 3 uitlaten betalen en later de andere ?

:'( :mad:
 
Volgens mij mag je inderdaad maar 3 boetes per keer krijgen maar dat zouw betekenen dat jij der ook maar 3 hoeft te betalen. Dan moeten ze je nog een keer aanhouden voor die andere dingen :p

--> Voor de topicstarter.

Ga naar ze toe en zeg dat ze met goede bewijzen moeten komen, dat jij 2 weken terug te hard reed .
Als er een moord gepleegd is kunnen ze ook wel zomaar iemand aanwijzen en zeggen we zagen hem, maar dan moeten ze toch ook met harde bewijzen komen.

Ik zou zowiezo niet mee gaan, ik ben al 2 keer aangehouden terwijl ik nix verkeerd deed. 1 keer terwijl ik stond te w8en voor een open brug en een andere keer dat ik rustig met een gangetje van 30/35 aan het cruisen was. Ik heb mezelf al voorgenomen om, als ik ooit nog is word aangehouden die motorjuut van zn lelijke k****r motor af te trappen of gewoon weg te boeken.

Optieven ze gaan maar wat nuttigs doen ofsow. Dieven vangen of iets dergelijks ....

Succes in ieder geval
 
Ze naaien je toch waar je bij staat, en je kan er niks tegen doen, werk je niet mee, dan brommer kwijt en cel paar uurtjes in! T is zo KANSLOOS wat die gaste elke keer weer flikken. Voor de rechter moet je nog maar zien of je t wint, politie houd ws gewoon een of ander slap leugen/lulverhaaltje en je bent nergens, want meneertje agent wordt altijd gelooft :( Je reed op de autoweg mag niet, dus hebben ze een "gegronde" reden om je aan te houden! T is TRIEST maar waar, heb ongeveer t zelfde gehad, liet me scoot uitrijden de stoep op (met nog geen 10km/u) en ja hoor is reden om je te arresteren als je niet mee wilt! ZO ZIELIG, gek he dat ook iedereen wegrijdt tegenwoordig voor politie :(
 
kameraad zijn pa is wout daar heb ik het verhaal aan voorgelegd. Want ik kwam met de stelling wat nou als ze vragen van wil je mee naar de rollenbank en je zegt nee.
Hij zegt zo dan vragen ze het nog 1x beleefd anders moet je je scooter aan de kant zetten en wordt hij opgehaald en die kosten krijg je ook. Ze mogen je altijd aanhouden daar hebben ze dus blijkbaar het rechtop. Auto's mogen ze ook ala minute aan houden dus ik denk dat je er weinig tegen in kunt brengen:'( sorry duwd
 
dat is eigenlijk een loze reden. Daar kun je ook niks tegen in brengen want hun moeten natuurlijk kunnen bewijzen dat jij dat was. Maar om een scooter inbeslag te nemen om het maar ff zo te noemen vind ik wel heel erg ver gaan. Als er op dat moment een controle was ok maar nu... dat kan gewoon niet.
Stel je voor dat ze dat bij elke scooter zouden doen. Eerst innemen en als ze zin hebben aan een controle laten we ff de loods open trekken en de scooters erop zetten. Dat kan natuurlijk niet.
 
Originally posted by glanerbrug
kameraad zijn pa is wout daar heb ik het verhaal aan voorgelegd. Want ik kwam met de stelling wat nou als ze vragen van wil je mee naar de rollenbank en je zegt nee.
Hij zegt zo dan vragen ze het nog 1x beleefd anders moet je je scooter aan de kant zetten en wordt hij opgehaald en die kosten krijg je ook. Ze mogen je altijd aanhouden daar hebben ze dus blijkbaar het rechtop. Auto's mogen ze ook ala minute aan houden dus ik denk dat je er weinig tegen in kunt brengen:'( sorry duwd

Ik zei toch ook dat ik geen zin had om mee te gaan en ik ben er ook onderuit gekomen. Je kan het gokken (zoals ik) en een beetje mazzel hebben. Soms hebben ze er echt geen zin in om iemand op te roepen die de scooter moet ophalen, dat kost ze veel te veel moeite. Al helemaal als je ook nog eens op priveterrein gaat staan want dan hebben ze nog iemand nodig die de bevoegdheid heeft om je daar weg te mogen halen.
 
Originally posted by Enrico@nrg
Een maat van me moest 2 weken geleden mee naar het bureau terwijl hij stond te tanken.. Dus met buddy open en slang erin.. Hij mocht niet eens meer rijden maar kon gelijk mee in de auto en zijn scooter werd opgehaald met een busje (tevens vervoerschade) een week later lagen er 6 gele briefjes in de brievenbus.. (3 met prijs erop en 3 niet).. Mja, hij had geen gele stickers, geen plaatje etc.

dan moet ie gewoon zeggen dat hij daar nooit heeft gereden en naar het tankstation is komen lopen, dan kunnen ze hem nix maken 0?
 
Back
Top