Zip sp ontgrenzen

BorisPleijsier2

New Member
Hallohallo,

Ik heb vorige week eindelijk een originele standaard zip sp weten te vinden (en gekocht). Hij komt uit 2014 en de vraag aan jullie: zitten er nog andere begrenzingen in naast de prop en de varioring. Hij loopt nu nog 50, maar wil hem wel orgineel hebben. Alle begrenzers eruit dus.
 
Advertisement - register to remove this

Heb vandaag mijn piaggio new fly ontgrensd.. Dus alleen de vario ring eruit gehaald. Resulaat vielt vies tegen.. Normaal 45km precies zonder overtoeren, beetje hogere toeren tot 50 km/u. En nou niet harder dan 52km/u zonder hogere toeren...(misschien dat het 54 km word in een latere periode maar veel rek zat er niet meer in) ( ik hoopte op een 55-60km/u)

Vermoed dat de varioring er alleen erin zit om de laatste paar kilometers naar beneden te krijgen.(vario ring is maar ongeveer 3mm dik, dus dat kan nooit veel winst in snelheid zijn). Denk dat de prestaties tegen vallen omdat de cdi box zwaar begrensd is..
Er zit hier dus een toeren begrenzer op die de motor eigenlijk minder toeren laat maken.. Zo precies dat je zonder varioring rond die 52km op de teller uit komt. Door die minder toeren is ten eerste de manier van optrekken best traag.. Motor lijkt dan best lui..

Maar omdat de toeren ook laag liggen heb je ook weinig top snelheid.. Want ik denk dat de motor normaal bij 55 / 60km al uit de vario zal lopen... Er zat nog maar een 4-5 milimeter randje waar de riem niet gelopen heeft.. Doordat de motor hogere toeren zou draaien krijg je dus een andere bereik en een hogere snelheid..

De cdi is dus waarschijnlijk de grootste boos doener.. De varioring is alleen om dat beetje te veel snelheid terug te brengen naar 45km/u

Hier ging het om een 4-takt blok.. Zelfde als vespa primavera.
 
Hallohallo,

Ik heb vorige week eindelijk een originele standaard zip sp weten te vinden (en gekocht). Hij komt uit 2014 en de vraag aan jullie: zitten er nog andere begrenzingen in naast de prop en de varioring. Hij loopt nu nog 50, maar wil hem wel orgineel hebben. Alle begrenzers eruit dus.

Netjes dat je een originele SP hebt gevonden, zijn zeldzaam laatste tijd. Betreft de begrenzers, prop in de uitlaat, varioring en eventueel in je luchtfilter. Die in je luchtfilter komen in 2 varianten zoals ik het weet, een soort buisje in het slangetje dat van je luchtfilter naar je carburateur loopt en een soort schijf op de carburateur aan de luchtfilter kant. Eventueel de katalysator verwijderen als deze die heeft, weet niet of hij hierdoor harder gaat lopen.
 
Netjes dat je een originele SP hebt gevonden, zijn zeldzaam laatste tijd. Betreft de begrenzers, prop in de uitlaat, varioring en eventueel in je luchtfilter. Die in je luchtfilter komen in 2 varianten zoals ik het weet, een soort buisje in het slangetje dat van je luchtfilter naar je carburateur loopt en een soort schijf op de carburateur aan de luchtfilter kant. Eventueel de katalysator verwijderen als deze die heeft, weet niet of hij hierdoor harder gaat lopen.
Netjes dat je een originele SP hebt gevonden, zijn zeldzaam laatste tijd. Betreft de begrenzers, prop in de uitlaat, varioring en eventueel in je luchtfilter. Die in je luchtfilter komen in 2 varianten zoals ik het weet, een soort buisje in het slangetje dat van je luchtfilter naar je carburateur loopt en een soort schijf op de carburateur aan de luchtfilter kant. Eventueel de katalysator verwijderen als deze die heeft, weet niet of hij hierdoor harder gaat lopen.

Dankje voor je antwoord en het is al gelukt. Het plaatje op de carb was zwart dus moeilijk te vinden, maar verwijderd. De flenz is ook uit de uitlaat en hij rijd nu lekker door ;)
 
Back
Top