zip in beslag genomen

Canarie

zipper
mijn zip is op 27 september rond 8:30 in beslag genomen.

Het ging zo, ik rijd 's ochtends naar mn stage toe...maar verder op de weg zie ik 2 motor agenten staan, lang voordat hun mij zien staan. dus ik stop parkeer de scooter en loop rustig verder. (want ik heb geen certificaat)
iets verderop komen die 2 agenten met een nood gang op me afgereden en die vragen mn ID. dus ik geef die en ze zeggen gelijk wat is er met die scooter daar, heb je em gestolen of wat? dus ik nee ik heb niets gestolen hoezo? ze zeggen wat is er dan mee aan de hand..? dus ik zeg weet ik veel niets waarom? dus ze lopen naar me scooter toe en tsjekken dat frame nr.. waarop 1tje zegt, ja volgens mij is ie gestolen.. we nemen hem mee naar het bureau, dus ik zeg hoooo, er zitten gewoon papieren bij alles, want hij is van mij, ik w8 op mijn collega om vervolgens samen naar het werk te rijden. dus hij zegt laat maar zien, dus ik loop terug naar die scooter, maak mn buddy open en graai tussen me spullen op zoek naar mn papieren, komt meneer de agent naast me staan, en begint ie gezellig mee te graaien. dus ik stop, en ik zeg 'vriend, waar zijn we nou mee bezig ?' hoor je die agent, niet zo bijdehand heh, dus ik een beetje boos, van wie is hier nou bijdehand, komt die vrouwlijke motor agent, en die pakt me zo bij me kraag, en die zegt, we kunnen je ook gelijk mee nemen hoor...dus ik flippen ik denk wat krijgen we nou...half 9 's ochtends...dus ik trek haar hand van me jas los en ik zeg ja? neem me maar mee hoor. dan begint ze vervolgens heel relax haar bonnenboekje uit haar zak te pakken, en schrijft ze een bon uit voor rijden zonder certificaat. dus ik zeg nog, oja ik teken toch wel bezwaar aan wannttehh....zegt ze maakt niet uit, ze geloven ons toch eerder...begint ze nog te lullen van ja want ik weet niet uit welk land jij komt, maar in nederland doen we dat niet zo...en bla bla bla....ik d8 echt bij mezelf...deraaaaaan...
maar anywayz ....maar in elk geval, toen hadden ze ook besloten dat mn scooter maar op een rollerbank moest...dus hun een busje bellen, om een rollerbank te brengen d8 ik....zegt ie ineens, ja jij kan gewoon doorlopen nu hoor...dus ik zo ..waarom? hij zegt ja die scooter blijft bij ons, we hebben alleen nog maar je sleutel nodig.. ik d8 OKE...krijg ik geen papiertjeofzo dat ie in beslag is genomen? meneer agent zegt nee niets, en ik zet je 8ter op de lijst, zodat je hem lekker lang kwijt bent, en je krijgt em terug met nog meer boete's. dus ik d8 OKE PSYCHISCH... maar ze mogen mij toch niet aanhouden als ik em niet rij, laat staan een boete voor RIJDEN zonder certificaat toch? ik vondt dat het echt raar is gewoon die hele aanhouding enzo...en oja, toen ik mijn spullen uit mijn buddy pakte, mn brood enzo. zaten ze echt scannend mee te kijken, ik zeg 'zo ken je het zien?' hoor die agente, ja ik zie dat je een dief bent...(en weetje waarom? omdat ik een schroefedraaier en 2 moersleutels had, omdat ik vlak voor ik weg ging mn rem had aangespannen.) maarreh nu is mn scooter dus al 4 dagen weg. enneh

wat kan ik der tegen doen, of deraan doen of ermee doen?
 
Advertisement - register to remove this

Hoe weet jij dat ze je niet hebben zien rijden dan..? Is wel vreemd voor de agenten toch? Je ziet politie, je zet je scooter neer en loopt zonder die scooter verder.. Kunnen ze inderdaad gaan denken dat dat ding gejat is. Ik zou gewoon ff bellen over wanneer je hem terug gaat krijgen.
 
ja ik heb gebeld, maar ze zeggen steeds bel morgen terug...en het is ook echt zo gegaan, en der is 1 mm kans dat ze me zag rijden, maar i kdenk het niet, want ze kwamen pas toen ik al dikke 5 minuten stil stond, en der zijn geen getuigen nee....want ja er stond verder gewoon niemand bij, 1 vriend van me reed wel langs, maar die zal ook niet zoveel gehoord hebben of iets...maar wat kan ik eraan doen, want ik voel me echt in me kont genomen wist je
 
Ik zou in ieder geval een klacht indienen tegen de vrouwelijke agent. Zo behoord zie niet met burgers om te gaan. Je bent onschuldig tot een rechter het tegendeel bewezen acht. Dit is gewoon pesterij, en misschien zelfs discriminatie.
Heb je haar naam?
 
nouw, ik had ze alle2 om hun dienst nr gevraagd, maar ze wouden het me niet echt direct geven, ze zeiden die staat ook op de bon vermeld. maar nu ik die bon zo voor me heb liggen staat het echt HEEL onduidelijk opgeschreven...ik kan wel iets van Elberse lezen, maar de org. code weer helemaal niet, dat is gewoon gekrabbel...maar kan ik verder niets doen, want ik wil die boete rijden zonder certificaat ook niet betalen, ik bedoel ze hebben me niet eens zien rijden...en het gebeurde vlak bij me huis. in mn eigen straat nog...en mochten ze claimen dat ze me wel zagen rijden, dan kan ik ook gewoon zeggen dat ik eerst nog hem aan me hand had, en dat ik af en toe erop ging zitten, maar dat ik em niet gestart had...en dat ik gewoon daar waar ik em parkeerde had afgesproken en dat ik echt niet voor hun aan het schuilen was toch??

en nog wat, mn snor scooter is helemaal geen snor scooter eigenlijk, maar een brom, en die sticker in mn buddy, die 45 is weggekrast...en toch nadat die agent mn frame nr had getsjekt, zegt hij tegen die vrouwlijke collega, het is wel echt een zip25 ....ook een beetje raar toch? ik bedoel op die sticker stond toch echt 45...


en ik las op dit forum dat ze tijdens het transport wel een schade maken, en dat dit ook op hun te verhalen is...lijkt me wel een mooie wraak actie, want niet zo heel lang geleden was er een fiets langs me zijkappen geschaafd. dus er zitten krasjes enzo, als ik nou zeg dat die er eerst niet zaten, dus dat hun die wel moeten hebben gemaakt, dan kan ik daar ook wel wat geld voor vangen, en daarmee kan ik weer die boete's betalen die hun mij eventueel gaan geven...toch?
 
Ik zou het maar niet erger gaan maken dan het al is , het is hun 2 tegen jou , dat win je never

Btw , ookal loop je met je scooter aan de hand , dan neem je alsnog deel aan het verkeer , dus ik denk niet dat je onder de boete uitkomt van geen certificaat , raar maar waar :)
 
maar als je hem aan de hand hebt, dan ben je een voetganger, en naar mijn weet heb je als voetganger, geen certificaat nodig, en als een kleuter de scooter van zn opa verplaatst zonder gebruik te maken van een sleutel, lijkt het me ook heeel sterk dat hij daar een boete voor zou kunnen krijgen... maar kortom eigenlijk zeg je dus....dat ik maar alle boetes moet betalen, en dat ik er verder niets aan kan doen, en als ik dat wel doe, dat het waarschijnlijk alleen maar erger wordt ?
 
dit is echt gezeik.. (die gasten hadden denk ik slechte bui..) Ze moeten slechte-bui training hebben (ook hier in schoonhoven)..

Weet je welk bureau hij staat? even naar bellen, alles navragen.. desnoods beetje dreigend in de zin van, HET IS ME VERVOER!!!.. niet dat zei het als dreigemend zien..

Veel suc6!!
waanzin dit
 
ja dat heb ik elke dag gedaan, maar ze vragen alleen wat is je kenteken, en dan gaan ze em zoeken ofzo, en dan zegt ze ja hij is nog niet technisch onderzocht, dus probeer morgen nog maar een keer, en als je dan gaat zeiken, dan zegt ze dat ze 5 dagen de tijd hebben ervoor..maar ik ben ook weer niet bang dat ik em niet terug krijg, ik vindt het gewoon verrot dat ik die boete heb gehad, en dat ze zo deden..en dat ze em uberhaupt mee hebben genomen, want dat mag toch gewoon niet zomaar als dat ding geparkeerd staat...ookal issie van mij...verder ziet hij namelijk echt helemaal origineel deruit, er zit wel een euro begrenzer is, maar zonder plugje, krijg ik zeker ook gezeik mee heh ?
 
RogerP said:
dit is echt gezeik.. (die gasten hadden denk ik slechte bui..) Ze moeten slechte-bui training hebben (ook hier in schoonhoven)..

Weet je welk bureau hij staat? even naar bellen, alles navragen.. desnoods beetje dreigend in de zin van, HET IS ME VERVOER!!!.. niet dat zei het als dreigemend zien..

Veel suc6!!
waanzin dit

Uhmmmmmm......... hoe moet hij gaan dreigen dat ut zijn vervoer is? Hij heeft geen certificaat, dus als hij dat zegt bewijst hij all1 maar dat hij er op gereden heeft en dus niet op een collega wachtte.

Ik zou gewoon die 5 dagen afwachten en als je 'm dan nog niet terug krijgt, kan je idd een klacht indienen. Suc6!

Grtz Racierox
 
maar ze mogen mij toch niet aanhouden als ik em niet rij, laat staan een boete voor RIJDEN zonder certificaat toch?

je mag er niet mee op de openabre weg komen, in de boekjes(die je dus nog moet gaan lezen) staat dat je ook met een bromfiets of motor aan de hand meedeelt in het verkeer.
 
Canarie said:
en verder kan ik niets doen? weet iemand trouwens of ze die euro begrenzer weg gaan halen eruit?
Als ze em vinden wel ja .. En de kans is groot natuurlijk, en dan krijg je daar ook nog een boete voor volgens mij :X

Heb je btw wel het plugje eruit gehaald ? Zodat als ze em op de rollerbank hebben hij niet te hard loopt.. En het lijkt me niet dat ze zomaar gelijk een zipje uit elkaar gaan halen die er gwoon std uitziet oid..

Weet niet wat je er allemaal aan veranderd heb?
 
nicoz said:
maar ze mogen mij toch niet aanhouden als ik em niet rij, laat staan een boete voor RIJDEN zonder certificaat toch?

je mag er niet mee op de openabre weg komen, in de boekjes(die je dus nog moet gaan lezen) staat dat je ook met een bromfiets of motor aan de hand meedeelt in het verkeer.

als je zonder scooter ofzo loopt , of je loopt bijvoorbeeld met je hond 8P dan neem je toch ook deel aant verkeer :X ? Volgens mij was het alleen zo met dat wanneer je bestuurder bent wanneer je bijvoorbeeld een paard vast hebt ofzo ..

iig, dat dacht ik :X
 
ja hij werkt wel goed, volgens mij, hij is wel met een heel opvallend gekleurd draadje vast gemaakt, langs mn gaskabel, en ik heb die plug wel eruit gehaald ja :D en verder een snelle bocht eronder. en de varioring eruit, en die membraam ding eruit.
 
om het duidelijk te maken, helaas als je met de scooter aan de hand loopt, neem je deel aan het verkeer, en ben je dus bestuurder, het rare is nog ze zouden ook bekeuring voor rijedn zonder helm kunnen uitschrijven, ja heel dom, de motor is uit en je loopt ermee aan de hand. maar dat is nou de kromme wetgeving in nederland...

maar deze situatie is uiterst dom, zelf ook zoiets gehad hoor, ziehier mijn verhaal :(

Mijn scooter had ik net helemaal in elkaar gezet nadat ie gespoten was :p. Ik helemaal trots en op weg naar wat vrienden (was savonds dacht het af te krijgen maar moest aardig doortrekken) uurtje of 10, ik rijd daar rustig, en ongeveer 50/60 meter verderop is er nogal een stijle bult, komt daar rustig een auto afzetten met grootlicht dus ik totaal verblind, dus ik sein met me licht dat hij me verblind, parkeert die ineens ze auto voor mijn scooter, ik dacht wat mot die waus nou, is het politie, 2 man sterk, 1 bekijkt me scooter een beetje, ander begint te zegge dat ik zonder licht reed :| :| ik het verhaal uitgelegt, maakt niets uit, 25 euro voor zonder licht :( en waarschuwing geen gele stikkers, :| en ze zouden me de volgende keer wel even op de rollerbank zetten.... want volgens hun was hij niet standaard hoor. :/ idioten

echt erg ze beginnen zich nu wel heel erg groot te voelen

groeten
 
Back
Top