Zip iget zoemt wel start niet

Zipke.

Member
Beste,
Ik heb een zip iget 80cc 2019 alleen deze start niet, heb de startmotor laten vervangen waardoor de scooter 2 keer startte. Nu heb ik ook een nieuwe accu gemonteerd maar ik hoor alleen een ‘zoem’ geluid, denk van inspuiten benzine. Zou het kunnen dat de startmotor kapot is gegeaan door het te lang proberen te starten?
Post automatically merged:

Heb alleen verstand van 2t dus zou fijn zijn als iemand hetzelfde probleem al eens heeft gehad en de oplossing weet
 
Advertisement - register to remove this

Nee die heb ik helaas niet, heb nieuwe startmotor en bougie besteld. Denk dat ik hem te lang heb proberen te starten en dat die dmp startmotor daardoor is verbrand ofzo. Miss dat ie met nieuwe bougie sneller aan was gegaan dus zal wel laten weten of dit heeft gewerkt
 
Probeer eens op het startrelais de twee dikke polen door te verbinden , draait de startmotor nu wel ? is waarschijnlijk het startrelais defect , of de stuurstroom ontbreekt voor het relais . Hoor je het relais wel tikken als je hem start ?
 
Probeer eens op het startrelais de twee dikke polen door te verbinden , draait de startmotor nu wel ? is waarschijnlijk het startrelais defect , of de stuurstroom ontbreekt voor het relais . Hoor je het relais wel tikken als je hem start ?
Ja nou het gekke is dus dat die het 1 dag geleden wel deed (de motor ronddraaien) maar daarna stopte die met draaien ook met een nieuwe accu gebeurde er niks behalve alleen het bezine dat in blok werd gespoten
 
Maar de startmotor neemt de motor toch mee , het geluid wat je hoort , is volgens mij het gevolg van een te lage accu spanning , motor hoort normaal sneller rond te gaan , Hij stuikt nu tegen zijn compressie aan.
 
Maar de startmotor neemt de motor toch mee , het geluid wat je hoort , is volgens mij het gevolg van een te lage accu spanning , motor hoort normaal sneller rond te gaan , Hij stuikt nu tegen zijn compressie aan.
Dus het probleem zou de accu zijn? Bijzonder dat ze een lege accu leveren dan maar zal is zo’n multimetertje kopen vandaag
 
Nou ij zal niet helemaal leeg zijn , je zou eens kunnen meten hoeveel volt er over de accu polen overblijft , als je start.
En als de scooter loopt ook voor alle zekerheid is meten hoeveel volt hij bijlaad , met versneld stationair draaien.
 
- wanneer ik dit hoor zou ie moeten kunnen starten: geeft die een vonk?
- is zie wel draden ivm de Lambdasonde, maar zit die ook in de uitlaatbocht?
- zit de 80 cc er net op, of al een tijd? Ik zou wel de kappen rond de cilinder monteren, want een 80 cc heeft zeker (geforceerde) koeling nodig.
- heb je er ook een andere ECU opzitten? Want anders komt ie niet van zijn plaats, loopt ie alleen stationair.
- het lijkt wel een euro 5 zip, gezien de dikke uitlaatbocht. Maar was die er al in 2019?
 
Back
Top