Zip e5 opvoeren

Status
Not open for further replies.

Joa

New Member
Ik heb een piaggio zip 4t e5 en ik heb een malossi ecu en malossi multivar gemonteerd en hij loopt nu 50, het was een snorfiets maar ik vraag me af of ik door een malossi luchtfilterbuis bijvoorbeeld mijn scooter sneller kan laten lopen. Voor mijn setup lijkt 50 mij een beetje sloom.
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb al naar luchtbuizen gezocht maar ik vond verschillende van 20€, 30€ en 40€ maar het zijn volgens mij de zelfde68172320-A8D8-4665-85D9-FEC2765549E4.png87A7FC69-63F6-4D73-A480-F25EE97509C0.png
 
ìs het nu een bromfiets dan? (gele plaat?)
Het is een Belgische nummerplaat maar het is een snorplaat nogsteeds, ik heb alleen de scooter opgevoerd met malossi multivar en ecu. Ik sta op het punt om een luchtfilterbuis te bestellen, maar er zijn veel opties en prijsverschillen voor een product met hetzelfde serienummer. Alleen staat bij sommigen dat het voor vespa iget is of voor 25 km/u scooters, maar het blijft toch hetzelfde product dan?
 
als het nog steeds een snorplaat is, is hier het beleid dat je met 50 hard zat gaat.
50 is ook niet verkeerd echter is het volgens mij ook beter om een goeie luchtbuis te monteren omdat bij snorscooters deze buis niet gemaakt is om 50 te gaan, vandaar dat ik vraag of ik met een malossi luchtbuis mijn scooter beter en sneller kan laten lopen.
 
daar gaat het hier niet over, maar nee, als je tussen autoverkeer mee moet is 55 wel het minimum.
Maar als ik deze luchtslang haal, gaat mijn zip dan beter lopen
 

Attachments

  • 8DBBB5C5-02EB-468A-969B-534E235E0CB4.png
    8DBBB5C5-02EB-468A-969B-534E235E0CB4.png
    151.8 KB · Views: 3
  • 24AA10C2-DF2B-4127-AE45-8C4744B8BC1C.png
    24AA10C2-DF2B-4127-AE45-8C4744B8BC1C.png
    166.4 KB · Views: 4
daar gaat het hier niet over, maar nee, als je tussen autoverkeer mee moet is 55 wel het minimum.
Jawel, want er zit een vreemde inconsistentie in het beleid op deze site. Waarom adviseren we over het opvoeren van bromfietsen die ook op fietspaden rijden? Zeker als 55 snel genoeg is voor een bromfiets om je tussen het verkeer te kunnen begeven.
 
Jawel, want er zit een vreemde inconsistentie in het beleid op deze site. Waarom adviseren we over het opvoeren van bromfietsen die ook op fietspaden rijden? Zeker als 55 snel genoeg is voor een bromfiets om je tussen het verkeer te kunnen begeven.
Ik ben van plan mijn scooter om te keuren en daarvoor vind ik 50 km/u niet snel genoeg, op de teller is 50 al helemaal niet snel voor een brom scooter
 
Maar als ik deze luchtslang haal, gaat mijn zip dan beter lopen
Misschien, maar dan zal je het moeten uittesten. Ik zou er niet veel van verwachten. Euro 5 wordt nooit snel. Welke rollen zitten er trouwens in?
 
Ik ben van plan mijn scooter om te keuren en daarvoor vind ik 50 km/u niet snel genoeg, op de teller is 50 al helemaal niet snel voor een brom scooter
Dus je wilt deze A-klasse sneller laten rijden dan met een brommer is toegestaan en dan op keuring gaan?
Eerlijk gezegd een beetje een raar verhaal!
Heb je, je al eens geinformeerd wat dit eventueel kan betekenen in Belgie, met een opgevoerde A-klasse gepakt te worden?
Niet te vergeten dat je nu al 2x zo snel rijdt als mag.
Beter eerst je AM-rijbewijs halen en op keuring gaan zoals hij nu rijdt!
 
Dus je wilt deze A-klasse sneller laten rijden dan met een brommer is toegestaan en dan op keuring gaan?
Eerlijk gezegd een beetje een raar verhaal!
Heb je, je al eens geinformeerd wat dit eventueel kan betekenen in Belgie, met een opgevoerde A-klasse gepakt te worden?
Niet te vergeten dat je nu al 2x zo snel rijdt als mag.
Beter eerst je AM-rijbewijs halen en op keuring gaan zoals hij nu rijdt!
Omkeuren bedoel ik mee als brom scoorer keuren, dan is 50 kph niet te hard hoor of wel?
Post automatically merged:

Waarom doet iedereen hier alsof een opgevoerde 4t crimineel is. Niet dat het een 180cc op scooterplaat is ofzo
 
Ik begrijp je heeeeel goed, maak je maar geen zorgen, misschien wel te goed!
Ik woon op de grens en rijd meer in Nederland met mijn scooter dan in Belgie, dus de belgische regels maak ik me geen zorgen over. Maar mijn vraag is of de luchtbuis die ik hier vermeld ook op een zip past
 

Attachments

  • F93BED57-D797-47C6-A364-BAAD643F765D.png
    F93BED57-D797-47C6-A364-BAAD643F765D.png
    151.8 KB · Views: 4
  • 9A9AA065-4AF4-4757-B7CA-03BD81FC2A1D.png
    9A9AA065-4AF4-4757-B7CA-03BD81FC2A1D.png
    166.4 KB · Views: 4
ik woon op de grens en rijd meer in Nederland met mijn scooter dan in Belgie, dus de belgische regels maak ik me geen zorgen over.
Nee, maar misschien moet je, je zorgen maken over de Nederlandse regels want in Nederland moet je namelijk wel een AM-rijbewijs hebben om een snorfiewts/A-klasse bromfiets te mogen rijden.
Op het moment dat je de grens over rijdt ben je dus strafbaar, heb je daar al eens over nagedacht?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top