Zip 4t

thesilv17

Zip sp 4t 2017
Help help,


Ik heb een zip 4t
En heb de oude rollen eruit gehaald 10 gram en nieuwe malossi rollen 5.5 gram erin gestopt en sproeier 78 i.p.v. 75 standaard nou gek genoeg trok die toen stuk sneller op en liep die ook harder ? Ook maakt die veel toeren terwijl die qua snelheid en optrekken echt drama is ?!
 
Advertisement - register to remove this

5,5 gr per rol is niet per definitie te licht.
Er zit zelfs nog lichter gemonteerd op sommige type's....

Zoals de Zip 50 (E1) 4 takt heeft 5,2 gram.
De Zip 50 (E2) 4 takt heeft 6,4 gram
En de Zip 50 (E2) 4 takt-25km heeft 10 gram.

Silv17 heeft dus variant nr 3, in dit geval is het dus absurd om lichtere te plaatsen.
Brute-force heeft dus wel een punt hier!
 
Het is een zip 4t snor


Ja dat wist ik al...

Welke zouden dan wel goed moeten zijn ?
En is de sproeier wel goed of iets met trekveren ?


Gewoon het origineel gewicht of iets lichter...
Nu zit je in totaal 27 gram te laag en dat vind de motor niet erg lekker.
Sproeier iets ruimer dan standaard kan maar normaal pas je dit pas aan als er begrenzers verwijdert zijn.
Trekveren moet je vanaf blijven, deze zijn gewoon goed.
 
Ja origineel is 10 gr vario bus is er wel al uit en met sproeier 79 dan een gram of 7 is dan beter ?


Nou nee, waarom zou dat beter zijn dan ?
Ook met 7 gram zit men in totaal 18 gram lichter. Op deze manier zit men dan veel te laag wat belachelijk hoge toeren
tot gevolg heeft. De elektronica (CDI) grijpt dan in zodra men over het maximaal rpm komt.

Maar ik snap niet zo goed waarvoor je dit wilt doen....
Lees hier niets over terug !?

Iets lichter is geen probleem zolang het maar bij decigrammen per rol blijft.
 
Welke zouden dan wel goed moeten zijn ?
En is de sproeier wel goed of iets met trekveren ?

10 gram hoort daar standaard erin te zitten.. Alleen sproeier zou wellicht een beetje groter moeten.. Voor de rest is alles goed zoals drukveer / koppeling.. Die moeten uiteraard wat lichter van uitvoering zijn dan bij een bromscooter.
 
Ja heb sproeier 78 en standaard rollen er weer in gedaan loopt als een zonnetje haha ! Alleen nog een vraagje. Ik ga misschien een andere uitlaat kopen. Met 4t heb dat natuurlijk geen effect
op je performance. Maar vroeg me af ,soms zie ik ook scooters met vlammen uit hun jamarcol of amdere uitlaat. Hoe is dit te realiseren ?
 
Meestal heb je die vlammen = backfire als de kleppen te ruime open staan.. Als de kleppen strakker zijn afgesteld dan heb je dat niet zo snel omdat de kleppen dan sneller af dichten en de vlammen dan niet in de uitlaat kunnen schieten

Maar denk niet dat je dat zou willen aangezien dit dan performance verlies geeft.
 
Back
Top