yamaha TZR 50 (nieuw model)

Status
Not open for further replies.
-[inferno]- said:
he doed, buddyzit is VEEL en veel zachter bij tzr ivg met gpr...
probeer eens niet je eigen brommer in bescherming te nemen.
uitstekende knipperlichten vind 99% van de brommerrijders lelijk.
je bent de 1e die dit mooi vind :?
7 liter is idd meer dan genoeg, 5 liter ook.
12 liter is gewoon relaxter, minder vaak bij het tankstation staan etc.
nogmaals, wat BOEIT std uitlaat? allebij even lelijk geluid.
knal een 70 op de tzr en hij knalt jou met je std arrow voorbij, doe jij dat, gaan jullie weer gelijk op etc.
als ik een vliegtuig pak rij ik jou er ook uit 8P
als je wilt ragge, waarom koop je dan geen crosser?
volgens jou zouden 600/1000cc'ers ook een minder stugge vering moeten hebben omdat je dan niet hoeft te remmen voor een drempeltje zeker :|

yoh, ik vin ingebouwde knipperlichten spuuglelijk, t zal vast wel wennen, maar ik vin ze, de uitstekende, geblindeerd heel mooi staan bij mn rs.:)
 
ja, als we t dan tog over uitlate hebbe. wlke zal ik kope voor mn rs, wete jullie miss een goede snelle uitlaat, die niet al te duur is (100-200 euro)
op www.opvoeren.nl staan dr wel n paar leuke, kunne jullie mij vertelle wlke goed snel is??
 
Bidalot, gianelli en metrakit vallen in jou prijsklasse wat ik wel vind passen onder goed presterende uitlaten.

Bidalot is zo ik aanneem een wat hoogtoerige pijp, goed voor 70cc
Gianelli is een alround pijp, wat meer vermogen onderin en wat minder bovenin, goed voor 50 en 70

Metrakit is net andersom, iets zwakker onderin maar weer net iets beter bovenin en ook goed voor 50 en 70

Metrakit en gianelli zijn uit eigen bevindingen, bidalot neem ik een beetje op de gok maar denk dat ik best wel gelijk kan hebben :)
 
ElmoRS said:
Bidalot, gianelli en metrakit vallen in jou prijsklasse wat ik wel vind passen onder goed presterende uitlaten.

Bidalot is zo ik aanneem een wat hoogtoerige pijp, goed voor 70cc
Gianelli is een alround pijp, wat meer vermogen onderin en wat minder bovenin, goed voor 50 en 70

Metrakit is net andersom, iets zwakker onderin maar weer net iets beter bovenin en ook goed voor 50 en 70

Metrakit en gianelli zijn uit eigen bevindingen, bidalot neem ik een beetje op de gok maar denk dat ik best wel gelijk kan hebben :)

bidalot is idd een 70cc pijp werkt op 50cc ok maar niet zo denerend
gianalli is een voor 50cc en voor (GOEDKOPE) 70cc
metrakit lijkt mij ok meer een 70cc uitlaat ...

zelf heb ik alleen ervaring met bidalot en gianelle
op een yamaha tzr
 
Ik heb std op tzr gerede, en ik vin t bagger, maar hij schakelt ewl goed, maar dat met die kappen, die wit zijn aan binnenkant, en dat je zo n grote ruimte hebt bij je stuurkolom zeg maar, dat von ik egt minder. maarre, ik heb n rs, en daar ben ik ook egt niet overal trots op, zoals dat vage luchtgat naast mn koplamp. t slaat nerges op, t zit r voor de sier, maar ik vin dr geen sier aan, en nog lelijk groot ook, alhoewel ik m minder compleet had gevonden zonder.

maarre, ik wou maar ff zeggen, iedere scooter/schakel heeft zn plusjes en zn minnetjes.

maarre, weten jullie dat van die bidalot cker, want ik had gemaild naar opvoeren.nl, en die mailden dit trug:

Hallo,

De Jolly Moto uitlaat is veruit de snelste als tweede Bidalot uitlaat en
derde de Ninja uitlaat.
De Fasmem doet het niet echt sgoed op een 50cc, maar stukken beter op de
70cc.

Mvg. www.opvoeren.nl
 
dna_black said:
Zijn er mensen die een TZR 50 hebben of mensen die er wat meer over weten? Is hij goed qua wegligging, std vermogen enzv.? Kben namelijk op zoek naar een TZR en wil er zoveel mogelijk over te weten komen. Persoonlijk komt het wat saai om met een variomatic te rijden. Doelloos vooruit blazen begint serieus op de zenuwen te werken.
Hopelijk kunnen jullie helpen.

greetzzz

De Tzr is veruit de beste brommer, met zijn 2,20 ook 1 van de langste schakelbrommers (in vergleijking met rx,rs en rs2 etc). Wegliging is echt super..achterband is 130 terwijl rs bv acher 110 heeft en voor 110 en rs volgens mij 90 als ik me niet vergis. Schakelen gaat ook goed, begrenst is het echt poep..maar onbegrenst trekt hij goed.
 
yamaha

hey dna black weet niet of je de tzr al gekocht heb maar heb er zelf een en het is echt een super relaxed ding model 2004
- is lekker lang (2,15-2,20)
- ligt super op de weg
- mooie grote tank waar 13 liter benzine in gaat
- mijn model is wel mooi afgwerk en de binnenkant van de kappe zijn gewoon blauw
- is nu nog standaard maar als alle begrensers er uit zijn en goed afsteld rijd hij zo'n 100 km/u gemiddeld
- heeft een mooie afgewerkte achterkant niet zo'n bobbel
- zit prima, je kan ook lekker liggen
- schakkeld perfect
- uilaat is idd wat minder maar dat is zo veranded
Ik gaat zelf hier een 80 cc blok onder gooien, haal het zwarte plaatje aan de achterzijde weg, laat onder mijn zitje vandaan twee uitlaat pijpen komen(moet ze alleen wel ff latten buigen maar dat is geen probleem als je iemand kent die in de staalbouw werkt), moet natuurlijk wel nieuwe rollers kopen, andere caberateur en dat soort gein maar is heel makkelijk op te voeren naar een 140 km/u laat ook wel mijn voorkappen versteviggen met ijzeren platen waardoor hij wat zwaarder en steviger wordt want anders wordt je zo onderuit gezogen door een auto of vrachtwagen. korom ben er heel tevreden mee en er kunnen leuke mee gedaan worden als je de mannetjs er voor hebt of zelf een beetje verstand heb van brommers.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top